Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2015, 22:18   #8
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kruger Bekijk bericht
Ik heb in 2013 een haartransplantatie gehad met gedeeltelijk baardhaar. Eind 2014 heb ik baardharen op mijn kruin laten zetten. De haren werden onder het kaakbeen weg genomen met naaldjes van 0.6 millimeter. Er zijn geen zichtbare littekens en het herstel is slechts een paar dagen. Een wondje onstaan door scheren hersteld immers ook super snel. Mij werd verteld dat er ook haarwortels boven het kaakbeen gebruikt kunnen worden. Deze worden in de kliniek waar ik was pas als laatste optie gebruikt omdat het herstel langer zou duren. Of daar wel kans op littekens is is mij niet duidelijk.
Ik heb baardharen laten gebruiken om te voorkomen dat mijn donor uitgeput raakt.
Baardhaar en borsthaar kan gebruikt worden om op te vullen. Dus om hogere dichtheid te krijgen kunnen ze tussen ander haar gezet worden.
Een heel hoofd vol plaatsen met deze haren is denk ik geen optie omdat het een beetje vreemd uit zal zien, ze worden ook niet in de haarlijn geplaatst. Baardhaar is wat dikker en krult wat meer. Borsthaar breekt sneller af en wordt niet zo lang.
Borsthaar is bovendien moeilijker te oogsten omdat de groeirichting onder de huid moeilijk te bepalen is. Borsthaar is de allerlaatste optie die men gebruiken kan.
Dat er van baardhaar maar 30% aanslaat lijkt me onwaarschijnlijk. Mij is verteld dat baardhaar juist sterker is dan hoofdhaar.
Bijkomend voordeel van het gebruik van baardhaar is dat je hoofd niet geschoren hoeft te worden om te oogsten. De grafts kunnen gewoon tussen de haren geplaatst worden.
Je mag je alleen 1 dag van te voren niet scheren. Vanaf de 5de dag na behandeling mag je je weer scheren.
Beste kruger,

Bedankt voor je bijdrage! Ik heb nog een aantal vragen voor je. Ben je tevreden met de resultaat? Welke kliniek heb je het laten doen? Hoeveel kost het om baardhaar te implanteren?

Mijn front is behoorlijk aangetast, strategie is zijkant haar voor front en kruin opvullen met baardhaar. Eventueel voor dichtheid front als opvulling baardhaar. Zodoende net als jou situatie ook wat grafts overhouden voor later. Is dit verstandig? Wat voor tips kan jij mij als ervaringsdeskundige meegeven? Sorry, best veel vragen. Er zijn nu eenmaal weinig mensen met baardhaar implantatie ervaring.

Bij voorbaat dank!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren