Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2021, 16:17   #4
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paprika123 Bekijk bericht
Top, bedankt voor je reactie!
Dus als ik het op kruin/inhammen aanbreng komt het ook op de andere plekken laat ik zeggen mijn hele hoofd en doet het daar zijn werk? Dus ook de plekken waar ik het niet direct aanbreng kan verbetering optreden?

En qua dermaroller zou ik dat dan ook 1x per week willen doen. Alleen zal ik de minox sochtends en savonds aan moeten brengen. Als ik dan het savonds ook aanbreng zit het dan niet te dicht op elkaar? En waarom na het douchen? Omdat de huid dan wat soepeler/porien meer open staan? Of is dat onzin?
Jaja, zeker en vast. Er is een uitstralingseffect. Niet tot in het oneindige natuurlijk: het aanbrengen op je arm zal geen effect hebben op je hoofd ;-)
Maar er zijn zelfs gevallen bekend dat mensen die Minox op hoofdhuid smeren ook verhoogde baardgroei hebben. En als je kruin en inhammen neemt, heb je zoieso ook effect op het bovenste gedeeltje, zonder dat dat in aanraking met Minox is gekomen.

Waarom na het douchen?
- Voor de dermaroller: je wil een schone, propere hoofdhuid om geen infecties te krijgen.
- Voor de minox (en alle andere topicals): er is een verminderde absorptie van de huid wanneer er een sebumlaag opzit (vet). Als je gedouched hebt is dat laagje sebum weg en heb je dus de hoogst mogelijk opname.
Dat HOEFT niet per se na het douchen. Maar als je toch moet kiezen, is dat het meest ideale moment.
__________________
Regime:
  • Orale Finasteride 1mg/dag
  • Lotion op maat:
    - Latanoprost 0.005%
    - Finasteride 0.25%
    - Tretinoine 0.02%
    - Caffeïne 2%
  • Revita Shampoo + conditioner

FUE op 11/5/21:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39709
kendel is offline   Met citaat reageren