Los bericht bekijken
Oud 7 juni 2021, 13:35   #9
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht
Paprika,

mijn advies: "Don't overthink it"!
Het belangrijkste is dat je het aanbrengt en dat je het consequent gebruikt. Punt. Alle randparameters zitten echt wel in de marge. Of je het nu inmasseert, met je pipet aandrukt, bij volle maan aanbrengt...dat gaat je geen weelderigere haardos opleveren hoor.

Om nog op je vraag te antwoorden: als je het kan verdragen hoef je het niet op te bouwen. Als je irritatie krijgt, neem je stapje terug en bouw dan op.

Als ik je andere comments lees, merk ik dat je zelf vindt dat je al redelijk wat haar verloren bent en dat je op termijn een HT overweegt.
Dan begrijp ik niet waarom je enkel inzet op Minoxidil. Om te beginnen: dat werkt niet bij iedereen: dus voor hetzelfde geld zit je maanden te smeren zonder dat het werkt en bijgevolg nog een hoop meer haar verliest.
Ten tweede: Minox lost de root-cause van haarverlies niet op: miniaturisatie ten gevolge van DHT. Je kan dat alleen maar tegenhouden door Finasteride te gebruiken. Ofwel oraal ofwel lokaal. Deze laatste heeft zeer weinig gerapporteerde bijwerkingen en heeft hoog effect.
Dat is waarom de meesten Essengen gebruiken: het gecombineerde effect van enerzijds stoppen van de oorzaak (Finasteride) en anderzijds stimuleren van groei (Minoxidil).

Kendel

Hmm, ja je hebt hier zeker een punt. Dan lijkt het me het beste om na deze 3 maand over te stappen op essengen 6 plus. Heb een 3 maanden verpakking van minox aangeschaft. Als ik dan overstap heb ik die shedding en eerste resultaat (hopelijk) en gewenning al gehad van minox.
Bedankt voor je reactie.
Paprika123 is offline   Met citaat reageren