Los bericht bekijken
Oud 20 december 2021, 21:25   #10
Michael1610
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2021
Berichten: 19
Geslacht:
update herstel 1e + 2e maand

Hoi daar ben ik weer. Hierbij post ik een update van hoe de 1e + 2e maand is verlopen.

De nacht na de behandeling was een intensieve nacht. Voor het eerst moest ik namelijk op mn rug slapen omdat de grafts niet aangeraakt mogen worden. Hierdoor heb ik de eerste nacht niet heel lekker geslapen. Maargoed de transplantatie zat erop, dat is toch een verlossend gevoel. De volgende werd ik sochtends door het busje van Cosmedica opgehaald en werd het verband eraf gehaald en gecheckt of alles er goed uit zag.

De meeste mensen worden voorzien van een soort zweetband om het vocht wat bovenop je hoofd zit na de behandeling, niet te laten zakken. Ik heb foto's gezien van iemand die geen zweetband op heeft gehad en z'n hele gezicht was opgezwollen dus dit raad ik zeker aan.
Bij mij waren er ook een paar grafts aan de zijkant geplaatst waardoor ik geen zweetband op kon. Hierbij is de tip, heel veel water drinken en hoofd niet naar voren laten zakken.

Voor de 1e week krijg je na de behandeling ook een antibioticakuur + is de bedoeling je hoofdhuid om de 2 uur te sprayen met saline spray.

Het wassen van de haren is in het begin spannend, maar op de youtube pagina van Cosmedica staat dit duidelijk uitgelegd hoe het moet. Bij vragen die niet op YouTube stonden of op de kleine handleiding die je na de behandeling krijgt, kan je altijd een WhatsApp bericht sturen naar Burak, hij is de Nederlandse contactpersoon van de kliniek.

Na eerste haarwas kreeg ik gekke witte velletjes bovenop mijn hoofd, dit zijn een soort korstjes. Na 1.5 week zijn kortjes grotendeels allemaal al weg, dus dit gaat vrij snel en komt je nieuwe haarlijn goed in beeld.

Helaas kreeg ik last van schilfers na 2 weken, waar ik nu nog last van heb. Daar gebruik ik nu al 6 weken ketakonazol shampoo voor. Helaas nog zonder resultaat. Hoop dat t daar volgende maand beter mee gaat.

Na 5 weken begon ik het shockloss effect een beetje te ervaren en begonnen er haartjes bovenop mn hoofd uit te vallen, vooral bij de inhammen. Maar toch blijven er bij mij redelijk veel haren zitten (in tegenstelling tot wat ik wel eens op YouTube bij andere zie) niet iedereen verliest dus alle geplaatste haren blijkt.

Zie bijgevoegd de foto's van hoe mijn haar er na 1 maand uit ziet.

Tot volgende maand!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20211123_094443[1].jpg‎ (146,1 KB, 836x gelezen)
Bestandstype: jpg 20211123_094909[1].jpg‎ (138,1 KB, 533x gelezen)
Bestandstype: jpg 20211123_094517[1].jpg‎ (136,5 KB, 569x gelezen)
Bestandstype: jpg 20211123_094459[1].jpg‎ (138,3 KB, 553x gelezen)
Michael1610 is offline   Met citaat reageren