Los bericht bekijken
Oud 2 juni 2021, 13:48   #3
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht
Dag Paprika,

Je kan eigenlijk kiezen waar je Minoxidil op de hoofdhuid aanbrengt.
Daar zit Propyleenglycol in, die de actieve stoffen onder de huid sleurt, waar ze gaan uitstralen naar de nabije omgeving en daar hun werking gaan uitoefenen.
Dus je kan het best aanbrengen op plekken die het makkelijkst bereikbaar zijn (bvb je inhammen of je kruin, omdat daar dan minder haren staan die het product kunnen verhinderen)

Een dermaroller kan je het best beginnen gebruiken op de kalende plekken. Is minder evident op plaatsen waar veel haar staat omdat dat soms opstropt dan. Je hoeft dat niet zo frequent te doen. Meesten doen dat eenmaal per week. Let wel: Minox niet onmiddellijk erna aanbrengen. Kan voor irritatie zorgen en komt ook meer in de bloedbaan. Waardoor je hogere kans hebt op bijwerkingen (duizeligheid bvb).
Ochtend/avond...maakt niet uit. Zoieso na het douchen. Voordeel van de avond is dat je de nacht al hebt voor herstel.

En ja: elke Hair loss treatment heeft op zijn minst 3 maand nodig om de aller aller eerste tekenen te zien (stabilisatie is ook een teken!) en 6 maand om echt ten volle het effect te beoordelen.

Succes ermee!
Top, bedankt voor je reactie!
Dus als ik het op kruin/inhammen aanbreng komt het ook op de andere plekken laat ik zeggen mijn hele hoofd en doet het daar zijn werk? Dus ook de plekken waar ik het niet direct aanbreng kan verbetering optreden?

En qua dermaroller zou ik dat dan ook 1x per week willen doen. Alleen zal ik de minox sochtends en savonds aan moeten brengen. Als ik dan het savonds ook aanbreng zit het dan niet te dicht op elkaar? En waarom na het douchen? Omdat de huid dan wat soepeler/porien meer open staan? Of is dat onzin?
Paprika123 is offline   Met citaat reageren