Los bericht bekijken
Oud 13 december 2011, 15:07   #1
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
ProhairClinic 2000grafts

Hallo daar
Gister dus voor 5uur al op in de ochtend voor de haartransplantatie in Belgie :s voor 2000grafts.
Gelukkig hoefde ik niet alleen maar was ik samen met een vriend op weg naar ProhairClinic, zodat je nog even afleiding hebt.
Ergens voelde het als een bevrijding dat deze dag eindelijk aangebroken was en tegelijkertijd de vraag naar mezelf toe waar ben ik aan begonnen!
De dagen ervoor en op de dag zelf (gister 12december) was ik uiteraard vrij zenuwachtig.
Eenmaal aangekomen kreeg ik de algemene informatie van Bart wat er ging gebeuren en werd ik na het innemen van een valiumpje een sterkere variant begreep ik mijn haar kort geschoren door een assistente.
Altijd leuk weer om terug te gaan naar de gabberlook, nostalgie?
Nee dankje achja het is voor hun tenslotte wel een stuk makkelijker werken
Voordat ik op de slachttafel terecht kwam kreeg ik een soort van katoenig operatie jasje aan met mouwen, ja best sexy kuch…..
De eerste deel van de ochtend lig je op je buik met je gezicht kijkend door een gat en worden dan de grafts van achter uitgenomen.
Eerst wordt met een apparaatje de verdoving onder hoge druk erin gespoten wat ik alles behalve heel erg vond het enigste wat soms wel een beetje pijn deed was het trillende apparaatje met hele kleine naaldjes die ze daarna over het gebied rolde om de vloeistof van de verdoving goed te verdelen.
Los van dat was het best comfortabel en je kan zelfs gewoon slapen als je wil.
Verder had ik op een gegeven moment, doordat je met je gezicht in een rond gat lig wel soms een vervelende druk op mijn wenkbrauw.
Naast dat nog had ik in begin wel een enigszins trekkende lichte pijn bij het eruit halen van de grafts, omdat de verdoving nog even moest inwerken, maar was alles behalve storend.
Maar als dat alles was dacht ik viel alles nog reuze mee!
Verder zetten ze ook eventueel muziek op wat ze van tevoren vragen en dat werkt best ontspannend een niet te hard muziekje op de achtergrond.
Tegen de tijd dat het alweer 13:00 was kon ik een lekker brood eten met wat te drinken en was die vriend ook mee komen eten wat toch wel fijn is om even weer een vertrouwd gezicht te zien op dat moment.
Nadat de lunch was afgelopen rond 14:00 gok ik moest ik dus weer terug naar dezelfde kamer.
Nadat ze de tv met dvd aangezet hadden ging het weer verder.
Nu moest ik op mijn rug liggen wat zeker niet oncomfortabel ligt en werd de 2e verdoving aangebracht.
Daarna gingen ze de gaatjes/sneetjes maken in het behandelende gebied, waarin later de grafts geplaatst werden wat best een lang werkje was met 2000grafts.
Naderhand werden dus de grafts erin gezet de 1tjes,2tjes,3tjes en 4tjes.
Voelde zowel van de sneetjes zetten en de plaatsing van de grafts helemaal niks.
Opzich nog een lange namiddag totdat ze er allemaal inzaten werd er nadien nog goed gecontroleerd of alles goed zat en schoongemaakt.
Nadat ik de opmerking kreeg dat het erop zat was het rond 18:00 en liep ik een beetje als een dronkenlap door het valiumpje wat zijn werking nog liet merken
Zover mijn verslag vandaag en zal later op de dag wel wat foto’s maken van hoe mijn voor,zij en achterkant eruit ziet na 1dag zover mogelijk gezien ik ze zelf maak.
Nu afwachten hoe het resultaat gaat zijn
Zover ik nog tot slot kan zeggen is dat ik mij echt veel te veel zorgen gemaakt hebt! voor diegene die misschien niet durven.

Greetz Jordy


Zie mijn haarsituatie topic van een tijd geleden met foto's al had ik daar wel enigzins mijn best gedaan zodat het er iets beter uitzag dan werkelijk:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=24677

Laatst gewijzigd door jord-y; 13 december 2011 om 15:15
jord-y is offline   Met citaat reageren