Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2019, 13:59   #11
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVL Bekijk bericht
Dat klopt. Ik denk dat ik rond mijn 25 ste en misschien nog wel eerder begon met haren te verliezen. Alleen stoorde ik me er toen nog niet echt aan. Ik kreeg men haar altijd wel weer enigszins in model. Vanaf mijn 28/29ste merkte ik dat ik vooral aan de voorkant veel dunner haar kreeg. de kuif van vroeger, werd een soort camouflage pluk die naar de zijkant werd gedragen om de inhammen te verbloemen. Ook veranderde de structuur en werd het erg dun aan de voorzijde. Gelukkig ben ik gezegd met erg dik donorhaar, wat mij ook enigszins verbaasde omdat de voorkant zo fragiel, dun en droog was. Bij prohair gaven ze aan dat ik waarschijnlijk met de topische finasteride/minoxidil lotion de kruin weer helemaal dekkend krijg en de haren op de bovenkant van mijn hoofd veel steviger van structuur worden. Ik moet echter dan wel altijd de lotion altijd blijven gebruiken. Een flacon van 200 ml. is genoeg voor ongeveer 200 dagen. Deze kost bij Prohair 80 euro en die +- 150 euro per jaar heb ik er zeker voor over! Ik zal dit dus vanaf dag 14 na de behandeling elke dag gaan smeren voor het slapen gaan en hoop op deze manier de verdere kaalheid tegen te gaan. Ook hoop ik de fijnere en dunnere haren te versterken. Hierdoor hoop ik ook dat een tweede transplantatie voor de kruin misschien niet nodig is/ of lig wordt uitgesteld!

Ik ben nu 30 geworden en had ineens na al die jaren frustratie en onzekerheid het gevoel dat het nu moest gaan gebeuren. Ik heb er geen seconde spijt van. Ik hoop lig voor jou dat de medicatie aanslaat en dat je geen HT nodig hebt. Als je deze toch nodig hebt hoop ik op goede resultaten!
Thanks voor de verduidelijking!
Is die lotion specifiek van Prohair Clinic of kan ik die ook ergens bestellen? En moet je deze 1 of 2 keer per dag gebruiken? 's Ochtends lijkt het me namelijk wel irritant als je snel je haar moet stylen voor werk.
Ben benieuwd of het risico op bijwerkingen (je bent er vast wel mee bekend) lager is met zo'n lotion dan met normale, orale finasteride.

30 is een mooie leeftijd inderdaad, denk dat de haaruitval dan ook niet zo rap zal zijn. Ben zelf nog 22 dus hoop het zo lang mogelijk uit te stellen. Aan de andere kant, hoe jonger ik ben hoe belangrijker ik een goede coupe vind (logischerwijs).
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren