Los bericht bekijken
Oud 12 november 2020, 21:21   #25
Jwzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFS Bekijk bericht
Toch maar even afstoffen deze thread. Robbo en INT ik ben heel erg benieuwd hoe het er met jullie voorstaat. Of er enige verbetering is na 3-5 jaar? Misschien dat de natuurlijke celcyclus ervoor zorgt dat "zieke" cellen langzaam minder worden en er weer een beter psychochemisch milieu ontstaat?

Mijn verhaal:
Ben 28 jaar oud. 8 maanden geleden dat ik 20 dagen 1mg finasteride gebruikt heb, toen direct gestopt vanwege sterk verminderd libido, erectiestoornissen en verminderd gevoel. Reden om te gebruiken was ontstaan van inhammen bij een prima kop met haar, Norwood 1-2.

Helaas zijn deze bijwerkingen sindsdien nooit weggegaan.

Stomme is dat ik bewust het risico genomen heb en dacht "ach 0.1 - 1% ervaart bijwerkingen welke zeer waarschijnlijk ook nog reversibel zijn". Toen ik gestopt was dacht ik ook "20 dagen 1mg kan toch geen kwaad gedaan hebben".

Maar nu realiseer ik me dat de bijwerkingen wel is permanent kunnen zijn. Tot het gebruik van finasteride had ik alle moeite om 2 dagen zonder masturberen door te brengen. Afgelopen half jaar kan ik zonder moeite 2 weken zonder masturberen. Hiernaast krijg ik tegenwoordig alleen nog erecties van fysieke stimulatie. Gedachtes en mooie vrouwen zien doet amper wat.
Dat "oer"/"beestachtige" gevoel kwa sex drive is nu wat ik enorm mis.

Finasteride is de enige oorzaak die ik kan aanwijzen aangezien precies sinds gebruik mijn klachten ontstaan zijn. Overige externe factoren zijn niet veranderd. Daten ging me altijd vrij makkelijk af, echter voel ik die drang nu amper nog en heb ik tijdens de seks nu duidelijk verminderde erectiekwaliteit en zin in een tweede/derde/vierde ronde. Dates vragen mij nu na een aantal dagen om weer af te spreken in plaats van ik hen.

Ik heb hiernaast het gevoel dat juist door seks te hebben/te masturberen mijn testosteron zodanig verlaagt, dat ik ook minder ambitie en motivatie in algemene zin ervaar. Of dat de threshold om enig libido te ervaren bij een hoger testosterongehalte ligt. Hoe ervaren jullie dat? Ik vraag me bijvoorbeeld af of het zin heeft om nu constant m'n testosteron laag te houden door dagelijks te masturberen, waardoor mogelijk een upregulatie van androgeenreceptoren zal ontstaan. Je bedenkt alles voor dat kleine beetje hoop..

Ook merk ik dat ik minder avontuurlijk ben en tijdens bijvoorbeeld motorrijden veel minder risico's neem en minder competitief ben.

Wat ook opvallend is, is dat ik altijd atletisch gebouwd was (82kg bij 188cm) en nu sinds gebruik van finasteride opeens 89kg ben geworden zonder verandering in sportieve activiteiten. Dit lijkt deels spiermassa te zijn, maar deels ook overall bodyfat vermoed ik. Ik heb meermaals de opmerking gekregen dat ik er gespierder uitzie. Schouders zijn duidelijk breder.

Mocht je dit lezen en finasteride overwegen: Doe het niet. Er zijn genoeg verhalen van mannen die bij kortdurende hele lage dosering permanente bijwerkingen hebben gekregen. Tot je de bijwerkingen ervaart kan je moeilijk inschatten hoeveel invloed dit heeft op je kwaliteit van leven. Het is in mijn ogen Russische roulette. Had ik het maar eerder geweten; had ik maar meer onderzoek gedaan voor ik begonnen was.

Ik zie overigens op dit forum veel tevreden finasteridegebruikers. Ook hen zou ik toch nogmaals willen waarschuwen. Post finasteride syndroom kan ook na jaren gebruik ontstaan. Finasteride gebruiken voor haaruitval is gebruikmaken van een toevallig ontdekte bijwerking van een zeer potent middel. Finasteride verstoort de zeer complexe/ingewikkelde neurobiochemische systemen die verantwoordelijk zijn voor veel meer dan alleen haargroei/verlies. Dihydrotestosteron is betrokken bij de processen die ons als mensen de intrinsieke motivatie voor het leven geven. Dergelijke risico's wil je echt niet lopen.
Heb je gedurende de afgelopen 8 maanden enige verbetering ervaren? Ik heb zelf jaren finasteride gebruikt en merkte absoluut bijwerkingen. Deze bijwerkingen waren pas echt na ongeveer 6 maanden weg nadat ik gestopt was. Na de eerste 3 maanden dacht ik echt dat dit voor altijd zou blijven maar gedurende de tijd werden de bijwerkingen steeds minder. Ik hoop overigens dat je bijwerkingen weggaan. Heel veel sterkte!
Jwzz is offline   Met citaat reageren