Discussie: een vraag
Los bericht bekijken
Oud 13 januari 2005, 19:36   #17
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
lieve britt, ik snap dat je je zo voelt nu. het is vooral de machteloosheid,die je wanhopig maakt he? je wilt er dolgraag mee stoppen,maar het lukt niet. daarom wordt je boos op jezelf en ga je nog meer plukken...das het cirkeltje waar je in rond draait. om dat cirkeltje te doorbreken,moet er iets gebeuren..iets veranderen. neem niet bij voorbaat al aan dat een psycholoog je niet zal kunnen helpen. als je gaat lezen op dit forum,kom je verhalen tegen van mensen bij wie het wel geholpen heeft. de taak van een psycholoog is,om jou op de goede weg te zetten...om jou de kracht te laten vinden in jezelf. zodat je het gevecht met ttm kan aangaan. want uiteindelijk moet je het zelf doen he...en dat begint bij het accepteren. maar word vooral niet boos op jezelf meis..een gewoonte die je al zo lang hebt is niet in 1 maand overwonnen. daar heb je tijd voor nodig,die moet je jezelf ook geven . zeker in een stressvolle tijd,zoals examens,kan je jezelf niet beschuldigen of boos worden op jezelf. je hebt al je energie al nodig voor je school momenteel.

van mezelf weet ik,dat de eerste paar weken dat ik hier op het forum was,alleen maar meer ben gaan plukken. de herkenning,het weten dat je niet raar bent en niet de enige bent met ttm maakte zoveel in mij los,dat ik totaal in de war was. dit is wel weer bijgetrokken gelukkig...mede door hier veel te lezen en te schrijven. tot slot....JE VALT NIEMAND LASTIG!!!! we zijn er voor elkaar,steun geven en zoeken...daar gaat het om hier! veel sterkte!
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren