Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2014, 16:51   #5
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mamavan3 Bekijk bericht
zal later hele verhaal doen...
Beste mamavan3,

Ik ben erg benieuwd naar je verdere verhaal. Zou je dat nog willen delen met ons?

En zoals je ziet aan de reacties van Mama10, Oorspronkelijk en Hipman kan de oorzaak van het trekken op diverse niveaus liggen. Dat maakt het vaak zo moeilijk om de juiste oplossing te vinden, aangezien de oorzaak zo verschillend kan zijn. Ik onderschrijf volledig wat Oorspronkelijk en Hipman zeggen, aangezien onverwerkte gebeurtenissen en de daarbij onderdrukte emoties en ontwikkelde overtuigingen over jezelf vaak een rol spelen bij het ontstaan van TTM. Ik zeg bewust 'vaak', omdat dit niet altijd zo hoeft te zijn. Zoals Mama10 al aangeeft, was het in haar geval 'slechts' een nerveuze tic. Dus dit kan net zo goed voor je dochter gelden.

In het geval van kinderen kan er ook nog een ander aspect meespelen en dat is het feit dat kinderen een spiegel zijn voor hun ouders. Het gedrag wat een kind vertoont kan een spiegel zijn van hoe ouders met hun omgaan, of met elkaar als partners... of -en dat is niet te onderschatten- hoe ouders intern met zichzelf omgaan. En weer, ik zeg bewust 'kan', want vat deze uitleg alsjeblieft niet persoonlijk op: dit hoeft helemaal niet van toepassing te zijn op jullie situatie. Het is simpelweg één van de mogelijkheden.

Ik wens je dochter en jezelf heel veel succes toe met het vinden van een oplossing die bij haar past,
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 12 maart 2014 om 14:06
Webmaster is offline   Met citaat reageren