Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2014, 17:03   #9
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hipman Bekijk bericht
Wow webmaster. Wat een mooie uitleg. Ik zie dat ook jij werkt met deelpersoonlijkheden. Heel mooi om te weten dit...
Graag gedaan, hopelijk heeft Felicia (of anderen) er iets aan. Ik vind wat Felicia heeft gepost bijzonder waardevol, omdat hierin een sleutel ligt voor vele lotgenoten die kampen met TTM.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felicia Bekijk bericht
Het lijkt alsof ik ergens diep van binnen helemaal niet wil stoppen met haartrekken...
Als je dit al voor jezelf kunt herkennen en erkennen ben je al een heel eind. Ziektes/aandoeningen/gedrag zijn er niet voor niets... ze hebben een reden. En als je bereid bent naar die reden te kijken, die te onderzoeken, geeft dat je de kans om begrip te krijgen voor je ziekte/aandoening/gedrag. Alles waar je tegen vecht blijft bij je. In het engels: 'what you resist, persists'. Hoe meer begrip je kunt krijgen voor je ziekte, hoe meer ruimte er ontstaat voor genezing/heling.

En ook dit is is uiteraard zoveel makkelijker gezegd dan gedaan...

Het is vaak een lange weg (de weg van zelf-onderzoek / persoonlijke ontwikkeling), maar wel een weg die je de kans geeft om te groeien. Te groeien in bewustzijn, te groeien in jezelf. Een ziekte/aandoening/ongewenst gedrag creeërt een interne conflict situatie in onszelf. En de mens heeft (intern) conflict nodig om te kunnen groeien. Een ziekte/aandoending/ongewenst gedrag heeft een boodschap, een doel, een reden. Ze zijn er niet voor niets.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 24 juni 2014 om 17:25
Webmaster is offline   Met citaat reageren