Los bericht bekijken
Oud 10 januari 2021, 13:29   #1
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Cool Topical finasteride maken met minoxidil

Lotgenoten

We hebben in de tijd dat het forum eruit lag uiteraard niet stilgezeten. In een ander topic had ik al gereageerd over hoe je topical finasteride met minoxidil maakt, maar dat topic is bedoelt voor enkel topische finasteride.

Dit topic gaat over zelf topical finasteride maken met BESTAANDE minoxidil.

Waarom zelf topical finasteride maken/mixen?
1. Dan ben je niet afhankelijk van leveranciers die je niet kunt nachecken op betrouwbaarheid
2. Apothekerskwaliteit finasteride
3. Je kunt andere Anti Androgens in je solution mixen, zoals bv RU58841?

Aanpak
1. Koop een minoxidil-oplossing waar je vertrouwen in hebt. Ik heb gekozen voor de minoxidil low pg oplossing van MinoxidilMax omdat hier niets anders in zit.
2. Regel finasteride 5mg tablets via de apotheek of huisarts (5mg zijn de goedkoopste omdat je met 3 pillen een voorraad kan maken voor twee maanden)
3. Grind 3 x 5 mg fina tabs en gooi dit in een Minoxidil oplossing van bv 60ml. Dit komt uit op 0.25mg per ml.
4. Mix alles bij elkaar gedurende 10 minuten door goed te schudden
5. Klaar voor gebruik

Voor ik met deze methode start, laat ik nog even bloed afnemen bij de huisarts om bepaalde waardes in de gaten te houden. Ik stop tijdelijk dus met topical finasteride, ik switch tijdelijk over op topical minox only.

Dit topic is bedoeld voor mensen die hun eigen topical willen maken. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik het zelf ga maken, dus als iemand een fout ziet in mijn methode, let me know. We zijn hier allemaal om te leren
RogerStone is offline   Met citaat reageren