Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2006, 09:12   #9
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
jooltje

Ik had het inmidd. van je begrepen dat dat kennelijk zo werkt in Belgie. Hele kwalijke zaak vind ik het dat een noodzakelijk iets als haarwerken uberhaupt nog ter discussie staat om in aanmerking te komen voor een vergoeding, die sowieso nog veel en veel te laag is overigens.
In Nl krijg je die 350 euro (per jaar) van de meeste verzekeraars, op die van kattemie na dan (als je aanvullend verzekerd bent althans) wel relatief gemakkelijk terug.
Maar mijn mening is dat sowieso de vergoeding, ook in NL veel en veel te laag is om nog maar niet te spreken van Belgie. Ik vind dat noodzakelijke protheses, want dat is wat haarwerk dus, voor minimaal 75%, maar in principe voor 100% op jaarlijkse basis vergoed moeten worden. Je kiest hier niet voor... dit overkomt je en daar heb je dus in dit geval een hulpmiddel bij nodig.
Mijn recente ervaring is dat toen ik naar mijn verzekeraars belde om uit te vogelen hoe e.e.a. is geregeld bij hen, de persoon die ik aan de lijn had steevast een haarwerk een - pruik - bleef noemen, ondanks dat ik hem gezegd had dat zo'n ding een haarwerk heet als het een prothese betreft en dat ik dat als kwetsend ervaarde en we pruiken toch alleen met carnaval dragen....
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren