Los bericht bekijken
Oud 19 december 2010, 00:58   #5
bass885
HaarWeb lid
 
bass885's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 december 2008
Berichten: 201
Sterker nog, enkele topics hieronder is gestart in 2004 en begint als volgt:

Onderzoekers van de University of Pennsylvania beweren dat een effectieve behandeling van kaalheid niet ver van ons ligt. Zij hebben stamcellen ontdekt die in haalfollikels kunnen veranderen, waaruit vervolgens haar groeit.
Men heeft bij muizen al met succes deze stamcellen in de hoofdhuid getransplanteerd, waar ze meteen tot haarfollikels uitgroeiden die haar lieten groeien. Cellen van haar dat zich nog op het achterhoofd bevindt zouden kunnen worden geïsoleerd, op kweek gezet, waardoor ze nieuwe haarfollikels vormen.


Dit bericht uit 2010 is dan toch eigenlijk geen nieuws meer. Ik vraag me af hoe groot de financiele prikkel voor bedrijven is om tot een dergelijke oplossing te komen. Je zou toch zeggen dat als er daadwerkelijk veel geld mee te verdienen is dat dit soort technieken al lang zouden bestaan. Om de paar maanden duikt wel weer een bericht op waarin door onderzoekers wordt beweerd dat er een mogelijke oplossing is voor kaalheid maar zelden worden die gevolgd door berichten dat er iets met die onderzoeken wordt gedaan. Volgens mij is dat intercytex het enige concrete voorbeeld maar hebben die het bijltje er inmiddels bij neergegooid.
bass885 is offline   Met citaat reageren