Los bericht bekijken
Oud 11 september 2004, 13:39   #1
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
[groene thee] Let op de temperatuur!

Beste lotgenoten,

In mijn onbedwingbare verlangen om het leed dat 'alopecia' heet te stoppen, moet ik ook een en ander vertellen over groene thee.

Het is mij opgevallen dat heel veel mensen - waaronder ikzelf - groene thee nuttigen in de hoop om meer dan alleen van de smaak te genieten, maar ook om een heilzame werking ervan te ondervinden voor onze o-zo geliefde, en o-zo beminde haren.

Laat ik 1 ding voor opstellen: groene thee werkt. Maar er is een 'mits' aan vast geplakt. Heel veel mensen bereiden de thee verkeerd, waardoor de werking ervan teniet gaat.

Hoe het NIET moet: water laten koken, dan gelijk het theezakje erin doen. Op deze manier gaat de werking ervan verloren! Bij 100 graden Celsius vallen de complexe structuren die de anti-oxidatieve werking waarborgen namelijk uitelkaar! Gevolg: geen anti-oxidatieve werking en - aangezien deze structuren ook het DHT-verlagen - geen DHT verlaging! Een vriend van mij is onderzoeker in t AMC en heeft meerdere onderzoeken verricht, waaruit blijkt dat als je de thee op deze manier drinkt, je niet meer dan wat water drinkt met een smaak! Onlangs heeft hij een promotie-onderzoek aangeboden gekregen, omdat zijn onderzoeksresultaten ook (deels) verklaren waarom kankercellen niet ten ondergaan wanneer gepigneerd met hoog-temperatuur anti-oxidanten! Zijn publicaties komen begin volgend jaar op PubMed!

Hoe het WEL moet: water laten koken, dan minimaal 7 a 8 minuten laten afkoelen...het water heeft dan een temperatuur bereikt van ongeveer 70 - 80 graden. En dan pas het theezakje erbij doen! Dan weer 5 minuten laten intrekken en vervolgens drinken. Bij deze temperatuur werkt groene thee vele, vele malen efficienter!

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Groet,
Sam,
Toekomstige Wereldleider
sonofsam is offline   Met citaat reageren