Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2022, 20:19   #17
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Dag 8 update: korsten eraf

Kleine update. De afgelopen 7 dagen had ik het volgende regime:

- Schuim op ontvangst gebied deppen, 30 minuten laten zitten, afspoelen (niet onder douche).
- Betadin shampoo op ontvangstgebied deppen, en twee minuten zacht in masseren op donorgebied. Dat laatste voelde je wel, zeker in het begin was het gevoelig, maar later in de week ging het makkelijker.

Na de 7e was moet je controle foto's sturen naar de kliniek. Alles zag er goed uit, en dus mocht ik vandaag heel voorzichtig met een andere shampoo (hydraterende shampoo, echt heel zacht) de korsten er zachtjes afscrubben. Dat is gelukt en dat voelt echt als een opluchting! Heel af en toe jeukt het toch best wel, dus blij dat het eraf mocht. Duurde ongeveer een kwartier, zachtjes wrijven over het ontvangst gebied. In het begin wat angstig (je hebt een week lang je best gedaan om er zo min mogelijk aan te zitten), maar op een gegeven moment ging het heel aardig.

Vandaag begonnen aan vitamine pillen en Finasteride (1.25gr per 2 dagen). Nu een maand lang elke dag wassen met de speciale hydraterende shampoo (daar kijk ik niet tegen op, echt fijn spul), daarna gaan we over op een andere shampoo. Al deze dingen krijg je mee vanuit de kliniek, een 4 maanden supply. Heb eigenlijk niet gevraagd wat er gebeurd als het op is; zal wel een verdienmodelletje achter zitten haha

Maar vandaag voor het eerst buiten geweest zonder korsten op mijn hoofd, en ik ben eigenlijk best tevreden hoe het er bij ligt. Ik snap dat het nu nog weer een keer gaat uitvallen maar als het op dezelfde manier terugkomt ben ik een blij man!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag_7_voor_scrub.jpg‎ (70,9 KB, 248x gelezen)
Bestandstype: jpg dag_8_na_scrub.jpg‎ (54,6 KB, 232x gelezen)
djerro123 is offline   Met citaat reageren