Los bericht bekijken
Oud 9 september 2009, 19:41   #1
Pau
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 1
Trichotillomanie relatie met speen

Beste mensen

Twee weken geleden ben ik ontzettend geschrokken. Het viel me tijdens het eten opeens op dat er boven op mijn dochtertjes hoofd een circkel van ongeveer 8 cm doorsnede zo goed als kaal was! Er zaten alleen nog donshaartjes van ongeveer 3 cm en verder was alles weg.
Ik heb de beveiligingscamera in haar slaapkamer gezet en beneden in de keuken zag ik op de monitor dat ze de haren rond draait, uittrekt en er een soort balletjes van draait.

Een dag later had ze in haar bed overgegeven omdat ze de haren op wilde eten. Toen heb ik haar haren helemaal kort geknipt (1 tot 1,5 cm)
De afgelopen twee weken ging het goed maar vanmiddag heeft ze tijdens het middagslaapje een cirkel van zo'n 5 cm helemaal uitgetrokken. (Echt helemaal kaal!) De haartjes waren kennelijk net weer lang genoeg om grip te hebben.

Nu lees ik steeds dat dit gedrag verband kan hebben met het speentje.
Mijn dochtertje is 2 jaar en 2 maanden en slaapt nog met haar speentje. (Ze krijgt hem alleen in bed) Het liefst wil ze er twee. Eén in haar mond en één waarmee ze langs haar wangen strijkt.

Ik zou denken dat als ik de speentjes weghaal dat ze dan nog meer stress heeft waardoor ze nog meer haren gaat trekken of stopt het haren trekken als ze de speentjes niet meer heeft? Kunnen jullie mij vertellen hoe dat precies werkt?

Ik zit mijn hoofd er over te breken maar kan echt niets bedenken wat er de laatste tijd gebeurd is waardoor ze dit zou doen?! Maar als mijn dochtertje zich ongelukkig voelt dan wil ik daar graag achterkomen en proberen op te lossen.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Pauline
Pau is offline   Met citaat reageren