Los bericht bekijken
Oud 14 december 2014, 10:53   #3
skydirk
skydirk
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Locatie: leuven
Berichten: 90
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hilde3 Bekijk bericht
Hoi

Mijn naam is Hilde en ik ben 34 jaar. Ik heb Alopecia Areata sinds ik 13 ben. Ik heb de laatste tijd weer erg veel kale plekken en het wordt steeds erger. Ik heb op internet gelezen dat uiensap goed zou zijn om een of twee keer per dag op je plekken te smeren.

Mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd. Ik heb een rode ui met een staafmixer gepureerd maar weet niet of dit wel voldoende is of dat het echt sap moet worden zeg maar. Ik heb toen met een wattenstaafje de plekken ingesmeerd en een uurtje laten intrekken en toen mijn haren gewassen.

Ik kan nergens echt vinden hoe je dit het beste moet doen, alleen ooit een site waar dus stond dat je het twee keer poer dag moest insmeren en een uur moest laten zitten...

Hoor je ook een reactie te krijgen zoals jeuk of zo of is het alleen puur dat de stoffen van de ui in je huid moet trekken?

Ik hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen. Alvast bedankt

Groetjes Hilde
Olijfolie met cayennepeper of andere zaken die de bloedsomloop stimuleren, kan nooit kwaad. Je heb er niets mee te verliezen en het kost niets. Elke dag een uur op je hoofd laten inwerken maar het mag niet in je ogen komen. Het stinkt ook niet zoals uiensap. En neem een flinke dosis vit D3. De vitamine die bij elke westerling veel te laag is en ook voor vele andere zaken goed is. Maar neem genoeg. Tussen 2000 en 5000 iu per dag. Ook zeer goedkoop. Ik spreek niet uit wetenschappelijk oogpunt maar uit eigen ervaring en heb nochtans ook jaren met een halve kale kop rondgelopen. Nu, geen enkele kale plek meer.
skydirk is offline   Met citaat reageren