Los bericht bekijken
Oud 20 november 2021, 23:07   #5
Niggli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 juli 2021
Berichten: 10
Geslacht:
Ik heb het in het begin 2x daags gebruikt. Ik denk: dan krijgt het meteen een boost. In de morgen 0,75 ml en in de avond nog een keer 0,75 ml. Nu doe ik soms 1x daags 1 ml, maar soms ook 2x daags 0,75 ml. Ik heb ergens ook gelezen om het rustig op te bouwen. Maar bij mij heeft dus meteen 2x per dag 0,75 ml goed geholpen. Overigens staat op de verpakking 2x daags 1 ml. Maar volgens de dokter van de kliniek werkt in totaal 1 ml per dag nagenoeg net zo goed als 2x 1 ml. Ik doe het in ieder geval elke dag minimaal 1x; ik laat er nooit een dag tussen zitten.

Ik doe het altijd een half uur voordat ik naar bed ga. Het kan dan mooi drogen voordat ik mijn hoofd op mijn kussen leg. In de morgen doe ik het, als ik genoeg tijd heb na het douchen. Ik denk zelf dat het beter werkt, als het haar niet te nat meer is. Volgens de instructie moet je het ook niet aanbrengen als je (kort) daarna gaat sporten of je inspannen, waarbij je gaat zweten.

Het aanbrengen deed ik in het begin heel nauwkeurig; vinger niet op de pipet maar het 'plastic glaasje' vasthouden en dan overal op de hoofdhuid kort tikken https://www.youtube.com/watch?v=wX-ZwlINDvk. Bij elke tik komt er een klein beetje vloeistof vrij. Nu doe ik het iets sneller: druk ik zachtjes in de pipet als ik over mijn hoofd ga. Dat gaat wat sneller. Het belangrijkste is in ieder geval dat je het op de huid tussen de haren krijgt en niet in de haren zelf. De vloeistof moet door de hoofdhuid worden opgenomen. Op de inhammen doe ik ook wel eens een beetje op de vinger en smeer het dan met de vinger op de huid daar.

Laatst gewijzigd door Niggli; 20 november 2021 om 23:31
Niggli is offline   Met citaat reageren