Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2006, 20:31   #1
Hopefull
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2003
Berichten: 17
Bijwerkingen na 4 jaar succes fina. Gedwongen om te stoppen.

Dag mensen,

Na 4 jaar finasteride gebruikt te hebben sta ik toch voor een moeilijke opgave.
De laatste paar maanden merkte ik dat de bijwerkingen toch van serieuze aard waren. Het libido was erg laag en erecties krijgen en behouden waren toch heel erg moeilijk. Spontane erecties had ik uberhaupt niet. Nu kwam er ook nog eens bij dat ik een leuke meid leerde kennen die met me naar bed wou. Ik merkte gewoon dat de vrijpartij er niet in zat en ik was genoodzaakt om met 1 of andere smoes het uit de weg te gaan.

Ik zal je zeggen...daar schrik je van! De dag erna ben ik onmiddelijk gestopt. Pas een week later waren alle bijwerkingen verdwenen. Elke ochtend dat ik nu een beetje langer in bed kan liggen heb ik weer een odel. Door de dag heen heb ik alweer spontaan (langdurige) erecties. Deze twee dingen heb ik zover ik kan herinneren afgelopen 2 jaar niet meer doorgaans gehad.

Ik weet ook zeker dat het allemaal door de finasteride komt. Ook weet ik zeker dat niet 2% last heeft van deze bijwerkingen maar misschien 40%. Deze bijwerkingen gaat bijna iedereen wel krijgen en zeker op langer termijn. Let maar op. Het word langzaam steeds erger.
Trouwens nu na 2 weken gestopt te zijn heb ik niet het gevoel dat mijn haar nu ineens hard uitvalt.

Nu zul je je wel afvragen, heeft hij dan de afgelopen 4 jaar geen sex gehad of gemastubeerd. Nou, het masturberen was nooit een probleem. Klaarkomen was er altijd wel bij. Ik heb driekwart jaar terug ook nog wel een aantal keren sex gehad maar dat koste toch aardig wat moeite om het klusje te klaren en meer dan 1 keer achter elkaar zat er zeker niet meer in. Sperma was trouwens ook altijd wel waterig en nu niet meer.

Deze bijwerkingen zijn er door de jaren heen gewoon ingeslopen. Ik moet wel zeggen dat ik na 1 jaar gebruik toch nog geen belemmerende bijwerkingen had.

Nu wil ik hetvolgende gaan doen.
De dosis verkleinen van 1,25 naar 0,625. 0,5 gram finasteride schijnt al genoeg te onderdrukken heb ik uit onderzoeken gezien.

Fina werkt fantastich bij mij. Ik heb zeker nog zoveel haar als 4 jaar terug. Ik wil dit zo graag behouden. Fina heeft me veel blijdschap gegeven. Door te experimenteren met mijn haar en allemaal techniekjes en cosmetische producten heb ik het zover gekregen dat je gewoon niet kan zien dat ik kalend ben. Niet onder een felle lamp/spot en niet in de felle zon. Dat terwijl ik al vanaf mijn 15e kalend ben. Ik ben nu 24. Een groot succes dus allemaal (met fina). Ik maakte me niet meer druk om mijn haar. Ik dacht ik word gewoon niet kaal. Klaar.

Ik ben nu nmiddels 2 weekjes gestopt en wil toch over niet al te lange tijd verder gaan met 0.625.

Mijn vraag is nu:
Zou mijn lichaam dan nu weer naar de basis terug zijn gegaan dan voordat ik met fina begon 4 jaar terug? Dit zou namelijk erg fijn omdat ik dan weer aardig vooruit kan aangezien ik pas na jaren echte vervelende bijwerkingen kreeg. Zouden de bijwerkingen ook minder zijn met deze dosis? (0,625 i.p.v 1,25)

Ik zou als de dood zijn als ik moet gaan kiezen tussen sex hebben en kaal worden of geen sex met een bos haar.

Andere mogelijkheden dan fina zijn er er denk ik niet voor mij. Minoxodil is niet sterk genoeg voor mij om het haar te behouden zei mijn dermatoloog.

Alle adviezen en vragen zijn welkom!


Groetjes en veel succes allemaal.

(ik heb een nieuwe thead aangemaakt omdat deze post met veel veschillende threats is gerelateerd).
het forum van www.hairlosstalk.com is trouwens ook een schat van informatie zoals velen van jullie denk ik al weten.
Hopefull is offline   Met citaat reageren