Los bericht bekijken
Oud 6 december 2005, 17:09   #3
uhm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Berichten: 15
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Hoi hoi!
Welkom op ons forum.
Je berichtje klinkt best wel panniekerig, en daarom dacht ik laat ik maar meteeen reageren.
Over AA kunnen we kort en lang vertellen.
Op dit forum wordt er vooral veel besproken over geneeswijze en acceptatie enzo.
Een hoop van jou vragen zijn al beantwoord, dus ik zou zeggen als je iets zoekt, kijk dan ook even op het forum met de zoekfunctie!
Er staat echt al een hoop op

AA is tot op heden nooit echt genezen. Soms komen de haren wel terug.
Maar het kan ALTIJD weer uitvallen.
De artsen weten namelijk niet precies waar AA vandaan komt.
Sommige zeggen stress (bij mij zeker niet het geval)
Andere zeggen hormonen.
Weer volgende beweren dat het door je schildklier komt, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
De haarwortels ontsteken en de haar valt uit, maar waar de ontsteking vandaan komt is tot op vandaag nog onbekend.
En omdat het geen levensbedreidgende ziekte is, wordt er ook niet al te veel onderzoek naar gedaan.

Transplantatie kan niet bij AA.
De haren vallen dan weer uit, je haren zijn namelijk niet ziek, maar er zit een ontsteking rondom de wortel, die ook met een transplantatie gewoon weer terug kan komen.
Weggegooit geld dus.

Je hebt verschillende soorten AA.
AA betekend letterlijk pleksgewijze kaalheid. Zoals je misschien bij jezelf ook wel hebt gezien valt het haar altijd in plekjes uit. Dit kan op je hoofd zijn, maar ook op je armen of benen. De verschillende vormen van AA kunnen altijd in elkaar overlopen.

AA Totalis.
Het hoofdhaar valt volledig uit, over de rest van je lichaam heb je nog wel haar.
Je wenkbrouwen en je wimpers heb je ook niet meer.

AA Universalis.
Deze variant heb ik zelf.
Het gehele lichaams haar valt uit.
Letterlijk van top tot teen. Ik ben volledig kaal, en heb de keuze gemaakt geen haarwerk te dragen.
Daar voel ik me prettiger bij.

In deze thread kun je hier ook meer duidelijkheid over vinden:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7783
Maar gebruik ook eens de zoekfuntie, je zult een hoop vinden!

Mocht je nog meer willen weten dan horen we het graag!

Enne verder nog een vriendelijk verzoekje, zou je de volgende keer wat meer enters willen gebruiken?
Dat maakt je verhaal iets overzichtelijker.
Ik moest je verhaal nu 4 keer lezen vorodat ik het begreep!
Nu heb ik je post even aangepast, ik hoop dat je dat niet erg vind!!

Lies
Maar wat ik maar niet begrijp is dat de meesten tóch hun AA op het hoofd hebben en dan bedoel ik écht je hoofdhaar, dus waar je je gel enz indoet en niet op je wimpers b.v weet niet hoeveel procent dat het geval is (dat wimpers enz uitvallen)?? En hoe ging dat bij jou? Alles héél snel weg, hoor je namelijk wel vaker die ALLES hebben verloren, of het ligt aan mij.

gr.
uhm is offline   Met citaat reageren