Los bericht bekijken
Oud 26 september 2006, 11:21   #27
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anton2
Hallo Roland, 'geduld is een schone zaak' zegt men vaak. Ik word over een kleine twee weken behandeld door Gho en ik ben (ook) zo'n figuur die na de behandeling elke dag in de spiegel gaat kijken of er al wat te zien is. Het duurt echt negen maanden voordat de eerste haartjes opkomen (dit blijkt ook uit mailcontact dat ik met een ander persoon heb). Pas na een jaar kun je iets zeggen over het eindresulaat. Kennelijk duurt het heel lang eer zo'n stamcel zich heeft ontwikkeld tot een volwaardig haarzakje (graft). Heb jij trouwens nog last gehad van (tijdelijk) haarverlies op het ontvangstgebied door de transplantatie? Kanaaltjes schijnen tijdelijk beschadigd kunnen raken wat er voor zorgt dat je oorspronkelijke haar ook tijdelijk uitvalt.

Wat bedoel jij trouwens met 'poppenhaar' in jouw bericht?

We houden contact! Groet, Anton
Hoi Anton,

met poppenhaar bedoel ik van dat haar waarvan je precies kunt zien dat het haar voor haar is ingeplant. Een normale haarlijn trekt zich terug, waarvan de voorste haren eerst dunner worden, en vervolgens verdwijnen. Bij een HT zijn juist die voorste haren beresterk en dik, maar staan wel ver uit elkaar. Hierdoor lijkt het op poppenhaar.
Dat wat je zegt over het aangroeien van een zogenaamde 'stamcel'.Nou in feite zijn het gewoon gesplitste haarzakjes toch? Dus deze zouden vrij snel weer aan moeten groeien. Het zijn namelijk geen stamcellen die zich eerst nog zouden moeten ontwikkelen tot haarzakjes. Maar die persoon waar jij mailcontact mee hebt(Sjaantje toevallig?) heeft die na een x-aantal maanden nog steeds geen nieuwe haren geconstateerd? Ja de reden dat ik liever geen persoonlijk contact hierover houdt is dat het me beter lijkt dat iedereen(in anonieme context uiteraard) over dit onderwerp kan meepraten. Coen zei trouwens zelf dat na 3 maanden de nieuwe haren al beginnen te groeien, dus dan zou je volgens mij na 4 maanden(met een groeitijd per haar van een cm/maand) toch haren moeten zien opkomen. Het rare is dat ik het idee heb dat ik de nieuwe haren wel gewoon al kan zien, maar dat ze gewoon veel te ver uit elkaar staan. Ik hoop er zooooo ontzettend op dat ertussen ook nog haren verschijnen. Maar inderdaad, het is toch gewoon een kwestie van afwachten...Ik hoop dan ook dat ik last heb gehad van shock-loss, zodat er ook nog oude haren zijn die terugkeren. Ik denk van wel, omdat mijn kaalheid in dat gebied enorm gevorderd is na de operatie. Heb jij dit wel meegemaakt dan?
Mijn HST omvatte trouwens 614 grafts, op een gebied van zo'n 15 cm2. Dus zo'n 40 grafts per cm2. Per graft zitten er gemiddeld 2.5 haren, dus dat zou in theorie een dichtheid geven van 100 haren per cm2.

Roland

PS: die mailcontact, heeft die toevallig foto's?(dit kan wel per PM uiteraard)

Laatst gewijzigd door Roland; 26 september 2006 om 11:29
Roland is offline   Met citaat reageren