Los bericht bekijken
Oud 28 augustus 2019, 00:29   #1
FVL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2019
Berichten: 37
Geslacht:
Smile PROHAIR CLINIC - FUE - 26-08-2019 - 2350 grafts

Beste Haarweb-leden,

Na een jaar oriënteren heb ik gister mijn FUE haartransplantatie ondergaan bij Prohair clinic ondergaan. Na het eindeloos bestuderen van YouTube filmpjes, en het bestuderen van verschillende discussies op haarweb, heb ik toch gekozen om voor mijn FUE behandeling naar Heist op den Berg af te reizen.

Ik heb in mei een online consult gehad met Bart, de eigenaar van de kliniek.
Zij ontvangen patiënten over de hele wereld dus passen deze wijze van consultatie toe. Ik heb deze als zeer prettig ervaren. Hij zag direct al dat ik zeer geschikt was. Hij raadde me aan op locatie te komen voor een consultatie, maar deze heb ik nooit gedaan. Ik was eigenlijk al om. Het was een combinatie van de expertise waarmee gesproken werd, de resultaten op hun website/filmpjes op youtube en de lovende woorden over deze Belgische kliniek in verschillende discussies op dit forum.

Zelf heb ik altijd al dunne haren gehad maar kreeg ik het tot mijn 25ste nog wel prima gestyld met een matte clay. Na mijn 25ste zijn mijn inhammen erger geworden en zijn de haren op mijn achterhoofd en aan de voorzijde flink verdund.

Ik zat echter alleen erg met de voorzijde/haarlijn, deze is toch wel bepalend voor je gezicht. Ik zat er al 2 a 3 jaar mee en kwam toen per toeval de filmpjes van Joe Tillman tegen op youtube. Degene die hier nog niet bekend mee zijn, hij is een soort 'haartransplantatie goeroe' en de diversiteit, oprechtheid en objectiviteit van zijn content heeft mij erg veel kennis en inzicht gegeven omtrent FUE behandelingen. Ik heb zelfs veel met hem gemaild en hem de nodige vragen gesteld. Ondanks de tientallen duizenden views op zijn video's, reageerde hij overal direct op en heeft hij mij zeker de goede richting op gestuurd. Zijn bevestiging dat Prohair clinic bij de top van de wereld behoort, heeft mij doen besluiten met hen in zee te gaan.

Ik werd op 26 augustus 2019 behandeld en ben samen met mijn vriendin een dag eerder naar heist op den berg afgereisd. We sliepen daar in hotel villa monte dat letterlijk op 300 meter van de kliniek ligt. Na het ontbijt zijn we naar de kliniek gelopen. Daar werd ik om 08:00 uur vriendelijk ontvangen door Bart zelf. Het viel me direct op dat het een hecht team was, want alle leden kwamen zich netjes even voorstellen. Bart begon alsnog met de fysieke controle/consult door goed te kijken naar mijn haarsituatie. Ik moest een uitgebreide vragenlijst beantwoorden en moest alvast wat medicatie nemen. een paracetamol, een antibiotica-pil (kuurtje gaat na de behandeling nog 2 dagen door) een tablet medrol, welke ontstekingsremmend en vochtafdrijvend fungeert (hierdoor voorkom je infecties en sluit je de kans uit dat je lichaam de grafts afstoot). Als laatste kreeg ik ook een tablet valium. De dosis viel reuze mee waardoor je wel de hele tijd bij bleef en je bewustzijn absoluut niet verloor. Het zorgde ervoor dat de spierspanning verlaagd werd zodat ze beter hun werk konden doen.

De haarlijn werd bepaald door Sabine. De eerste lijn die ze zette was eigenlijk direct goed. Natuurlijk wilt iedereen vaak lager en had ik dat zelf ook eerst in gedachte maar ze garandeerde me dat dit een heel natuurlijke haarlijn was die zeer mannelijk was en absoluut niet te hoog was. Ook kon ze met de 2350 grafts een mooie dichtheid creëren in het afgetekende gebied. Ik ging eigelijk zelf uit van 2500 grafts maar zij kwamen na het berekenen uit op 2200 grafts. Toch zijn er 2350 geplaatst. Ik had een erg goed donor gebied en kon in de toekomst zeker nog een transplantatie doen indien nodig.

Na het aftekenen van de haarlijn en het maken van de foto van de situatie 'before surgery', moest ik er toch echt aan geloven, men hoofd werd kaalgeschoren, iets waar ik misschien wel het meest tegen op heb gekeken. In enkele minuten werd ik geheel kaalgeschoren. Ik ben direct naar de wc gegaan en kwam daar tot de conclusie dat ik het eigenlijk zo gek nog niet vond staan! Dit was een hele geruststelling! Ik had nooit verwacht dat ik me zo comfortabel zou voelen bij het zien van mijn kale hoofd.

Dit was ook meteen het moment dat ik afscheid nam van mijn vriendin die een dag naar Antwerpen ging (30 min met de trein of auto), want dat lag om de hoek.
Ik moest op mijn buik gaan liggen en ze begonnen met het zetten van de verdoving. Eerst werd er een trillend apparaatje op mijn hoofdhuid gezet welke als afleiding voor de hersenen fungeerde. Ik voelde van de injecties nagenoeg niks. je voelt iets, maar het is absoluut geen pijn. Daarna begonnen ze met het oogsten van de grafts. Dit werdt uiterst zorgvuldig gedaan. De eerste paar grafts werden genomen om te kijken op welke diepte mijn wortels zich bevonden. Na overleg tussen de Dr. Nancy en de verschillende (Senior) hair technicians (Sabine, Daria, Isabel en Yentel) begonnen ze. Na ongeveer 3.5 uur denk ik waren de 2350 grafts uitgenomen. Tijdens het oogsten, werd er al druk onder microscopen gekeken uit hoeveel haren de grafts bestonden. Dezelfde werden allemaal bij elkaar gelegd. Ik mocht nadat het oogsten erop zat, even lunchen. Deze was keurig verzorgd. Verschillende frisdranken, broodjes en beleg waren voor mij klaargezet. Na ongeveer 25 minuten werd ik weer opgehaald voor deel 2 van de behandeling, het maken van de slits.

Met uiterste precisie werden de slits gemaakt. Dit zijn kleine openingen waar de grafts in worden teruggeplaatst. Tijdens het maken van de slits, telde een ander lid van het team met een 'klikker' het aantal prikjes dat gemaakt werd. Uiteindelijk bleef de teller op 2350 staan. Vanaf het tweede deel van de behandeling lag ik op mijn rug en had ik perfect uitzicht op een grote smart tv. Ik kon de hele middag verder netflixen, als ik maar stil bleef liggen.
Na het maken van de slits werden met grafts teruggeplaatst in de hoofdhuid aan de voorzijde. Alle grafts met 1 haartje erin (bij mij ongeveer 350) werden in de haarlijn en net erachter geplaatst. De grafts met 2 haartjes erin werden daar net achter geplaatst en een mix van de 3tjes, 4tjes, 5jes en mogelijk 6jes werden daar achter geplaatst. Dit was een secuur werkje maar was geheel gevoelloos.

Ik heb van de hele behandeling helemaal niets gevoeld! alle spanning die ik van te voren had gehad was voor niets geweest. Het komt ook door de fijne sfeer die er in de kliniek heerst en de mate waarop ze je op je gemak stellen. het moeilijkste van alles vond ik het lange stilliggen.

Na de behandeling werden er 'after surgery' foto gemaakt door Bart, en mocht ik nog even plaatsnemen en kreeg het een en ander uitgelegd. Vooral hoe de eerste 10 dagen na de behandeling idealiter gingen verlopen en waar ik op moest letten.
Daarnaast kreeg ik een doosje mee met daarin verschillende zorgvuldig samengestelde producten als nazorg van de transplantatie.
De after surgery kit, bestond uit een hair lotion die je de eerste dagen na de operatie een aantal keer per dag op het implementatie gebied en het donorgebied spuit ter verlichting van de druk en om direct het herstellen van de huid en de haarkwaliteit de versterken. Daarnaast zat er een shampoo in die erg mild was en geschikt is om 7 dagen na de operatie je haar mee te wassen. Hierdoor verdwijnen de korstjes en wordt het herstel bevordert. Ook kreeg je nog een aantal paracetamols, aspirine, medrol tabletten, en antibiotica pillen mee die je enkele dagen na de behandeling nog moest innemen.
Als laatste kreeg je een grote fles mee met een lotion die je vanaf dag 14 moest gaan aanbrengen. Dit is een lotion met topische finasteride 0,5% en 5% minoxidil. Deze zorgt ervoor dat het haar dat ook al dunner werd op de kruin en bovenop, dikker wordt het komende jaar. ook versterkt en verbeterd het de haren die getransplanteerd zijn. Ik ga deze zeker gebruiken.
Ik heb nog nooit eerder finasteride, minoxidil of iets dergelijks gebruikt.

Ze hadden enkele grafts meer geoogste geplaatst dan van te voren was bepaald. Toen ik na de behandeling hiervoor wilde betalen hoefde dit niet en was voor hun.
Dit vond ik enorm klantvriendelijk.

Na de behandeling kwamen alle leden van het team me opnieuw een hand geven en succes wensen met het herstel de komende maanden.

Ik hoop dat iedereen zo'n fijne ervaring heeft mijn zijn behandeling als ik. Ondanks dat het pas éen dag geleden is heb ik er geen seconde spijt van en raak ik er niet over uitgepraat.

Nu begint het lange wachten, maar ik kijk er niet tegenop, ik kijk uit naar wat komen gaat.

Mochten er Mensen zijn die twijfelen, mijn zegen hebben ze daar in Heist op de Berg!

Bedankt Prohair clinic!

ps. ik zal binnenkort wat foto's oploaden van voor- en na de behandeling. Ook zal ik maandelijks een update geven. Deze zal ik dan wel korter houden dan deze! Ik heb zelf nog niet heel veel ervaring waardoor dit eigenlijk allemaal vrij nieuw voor me is. Ik ben dus benieuwd wat jullie van mijn situatie, de behandeling en de vooruitgang vinden.

tot snel!

Laatst gewijzigd door FVL; 28 augustus 2019 om 12:25
FVL is offline   Met citaat reageren