Discussie: HT medicijn
Los bericht bekijken
Oud 9 april 2021, 19:01   #2
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap Bekijk bericht
Hi allemaal,

Momenteel gebruik ik Essengen-6 (na mijn inham HT). Echter, zoals velen op dit forum, ben ik denk ik toch iets te bang voor de side-effects. Ik heb 3 potjes, en ik gebruikt 0,5 mln tot 0,75 ml totaal per dag op de zones waar ik haaruitval verwacht.

Ik wil gaan overstappen op Minoxidil. Ik zie dat hier meerdere aanbieders van zijn. Via een franse site; alopexy en alostil. Zo'n 10 euro per flesje (60ml). Via een nederlandse site is dit al bijna 50 euro. Daarom aan jullie de vraag; welk merk is beter, alopexy of alostil?

En nog een vraag: Is het goed als ik die 3 flesjes Essengen-6 heeel langzaam opmaak, dus om de 3 dagen een druppeltje hier en daar tussen de Minoxidil door? Zo kan ik licht afbouwen en niet in 1x stoppen.
Ik begrijp je angst heel goed man. Ik heb hier ook een tijdje mee gezeten. Echter zou ik (als ik jou was) het toch gebruiken zolang je geen bijwerkingen ervaart. Echter is dat geheel aan jou en hangt het ook af van je leeftijd en de mate van jouw haaruitval. Ik ben zelf pas 30 en heb nu al flinke inhammen.

Toen ik het gesprek had voor mijn HT was ik wel wat teleurgesteld om te horen dat mij toch wel sterk werd aangeraden om medicatie te gebruiken. Zowel door mijn kliniek als door mensen hier op het forum.
Echter is de realiteit wel gewoon dat een HT puur de oorzaak bestrijden is en je het eigenlijke probleem er niet mee oplost.

Ik wil je nergens van overtuigen maar ik ben er inmiddels wel via research achtergekomen dat Minoxidil het kaalheidsproces niet afremt. Was het maar zo...

Mijn kliniek heeft mij het gebruik van dutasteride geadviseerd. Echter is dat meteen een behoorlijk zwaar middel en via de hulp van dit forum heb ik besloten om met Essengen 6 te gaan beginnen.

Heb gelukkig al met best wat mensen hier contact gehad die ook Essengen 6 gebruiken en zij hebben zeer positieve ervaringen. Ik zou zeggen, laat je niet te bang maken. Je ziet op het internet veel vaker de negatieve verhalen staan dan de positieve verhalen.

Nogmaals, ik wil je nergens van overtuigen maar ik denk dat je met een dagelijkse hoeveelheid van 0,5ml wel goed zit.

Laatst gewijzigd door FVDS; 9 april 2021 om 19:03
FVDS is offline   Met citaat reageren