Discussie: HT medicijn
Los bericht bekijken
Oud 13 april 2021, 17:25   #7
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
"niet bang laten maken" vind ik persoonlijk echt slecht advies. Dit hoor ik het meeste van mensen die zelf net begonnen zijn met finasteride, tussen de paar maanden tot een jaar. Negatieve geluiden komen meestal van mensen die het middel langer hebben geslikt. Ik heb het zelf meer dan 3 jaar geslikt en hoewel ik niet in de horrorcategorie val heb ik wel degelijk bijwerkingen gemerkt, ook al was ik destijd niet super bewust hier van. Zorg ervoor dat je ingelezen bent, dat je weet wat het middel doet. Lees hier wetenschappelijke studies over.

Persoonlijk zou ik eerder orale finasteride nemen dan topische (0.2g, om de dag?). Dat topische finasteride minder bijwerkingen zou geven is totaal niet bewezen en de manier hoe finasteride het bloed betreed direct via de huid kan heel anders zijn dan als het gemetaboliseerd wordt.

0,2 orale fin onderdrukt bijna net zoveel dht als 1 mg, toch is het veel minder schadelijk voor je neurosteroids. Met topische finasteride 0,5 mg - 1mg onderdruk je wellicht nog wel meer dht dan met orale in dezelfde hoeveelheid.

Punt is, iedereen is anders en reageert er anders op. Daarom zou je er goed aan doen voordat je begint een baseline van je hormonen te verkrijgen. Dan kan je altijd vergelijken mocht je verschillen in je lijf merken.
Bedankt voor je reactie. Ik bedoel meer te zeggen dat negatieve reacties op het internet vaak een totaal vertekend beeld geven van de werkelijkheid. Verweg het grootste gedeelte van de gebruikers ervaren geen klachten, zijn er niet zo mee bezig en schrijven dus ook niks op het internet. De mensen een negatieve ervaring hebben zijn eerder geneigd om wat op het internet te schrijven. Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik bedoel absoluut niet dat de reacties op dit forum niet betrouwbaar zijn, in tegendeel zelfs. Echter moet je de reacties wel in perspectief plaatsen.
FVDS is offline   Met citaat reageren