Los bericht bekijken
Oud 14 april 2021, 09:30   #5
jap
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2020
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bverotti Bekijk bericht
Klinieken die FUT/strip aanbieden bestaan nog, maar de meesten zijn al overgeschakeld naar FUE. De hoofdreden is omdat patienten een niet-invasieve behandeling prefereren over een invasieve FUT behandeling.
Deze voorspelling heb ik gedaan in 2004 en is uitgekomen.

Klinieken die Finasteride in pilvorm aanraden zijn nog in de meerderheid volgens mijn mening. Ik voorspel echter dat binnen 5 jaar de grote meerderheid zal overgeschakeld zijn naar vloeibare (topische) vormen van Finasteride en of andere moleculen.
Vloeibare finasteride geeft vrijwel geen kans op bijwerking. Dr. Anthone gebruikt het al 2 jaar en via observatie kunnen we werkelijk zien dat topische vormen hetzelfde positieve effect geven voor wat betreft het haar, maar eigenlijk geen nevenwerkingen geeft die verbonden zijn aan de pilvorm.

Dus, je angst voor bijwerkingen kan je zo goed als opbergen.

En ja, het is veel verstandiger om een haartransplantatie te combineren met anti haarverlies middelen, anders blijf je achter de feiten aangaan.
Er is echter, doordat je het zelf moet aanbrengen, wel nog veel twijfel hoe dit moet. Een pil inslikken kan iedereen. Maar hoe zou jij mensen aanraden topische finasteride te gebruiken na een HT? Het werkt namelijk alleen op de plek waar je het smeert.

Stel: je hebt een HT gehad voor de inhammen. Nu ga je topische finasteride gebruiken. De meesten smeren dan de topische finasteride vlak achter het implantatiegebied, aangezien dat de volgende plek zou zijn waar haaruitval zou ontstaan. Maar, hoe ouder je wordt, hoe verder op je hoofd haaruitval voorkomt. Moet je hier op dag 1 al rekening mee houden, m.a.w. je hele hoofd insmeren met die paar druppels? Of doe je dit op goed gevoel, bijvoorbeeld de eerste 5 jaar vlak achter de inhammen, dan 5 jaar ook midden op het hoofd, en dan na 5 jaar je hele hoofd?

Het is toch lastig... en er is weinig over geschreven.
jap is offline   Met citaat reageren