Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2012, 16:59   #1
Untill Here
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2011
Berichten: 18
6 maanden Finasteride: Flinke shedding of?

Beste allen,

6 maanden geleden (juni 2011) ben ik begonnen met het gebruik van 1mg fina per dag. In de eerste weken en maanden merk je natuurlijk weinig maar ik was vol goede hoop. Aanvankelijk leek mijn haar er na 3 maanden redelijk stabiel en sterk uit te zien. Nu ben ik een goede 6 maanden onderweg en lijkt het erop alsof ik meer uitval ervaar dan voorheen. Ik heb al regelmatig gelezen over de bekende shedding periode en deze kan ook op mijn van toepassing zijn. Ik geloof wel dat er vrij veel verschil zit in het moment waarop dit plaats vindt. Bij de een is dit al vrij snel en bij de ander na 6 maanden of zelfs pas na een jaar. Ik heb nu dus even een mentale dip maar ik blijf mijn fina gewoon gebruiken. Het uitvallen van haren merk ik vooral wanneer ik mijn haar doe. Doorgaans gebruik ik Taft Maxx power gel van Swarzkopf. Met dit spul plakken er gemiddeld zo'n 15 haren aan mijn vingers na het doen van mijn haar. Ik heb Nivea creme gel aangeschaft. Voelt als een soort dikke bodylotion, ruikt lekker en zit in een lichtblauw potje. Doordat dit spul soepeler is en niet echt hard wordt 'trek' in nagenoeg geen haren uit mijn hoofd als ik dit gebruik.

Ik hoor graag wat jullie ervaring is met een shedding! Er wordt gezegd dat shedding juist een positief iets is omdat dit het teken zou kunnen zijn dat Fina werkt. Ik hoop natuurlijk dat ik mijn haren nu verlies omdat er dikkere en gezondere haren doorgroeien maar dat hopen we allemaal natuurlijk bij Fina gebruik.

Dus: heb je een shedding ervaren? Viel het iemand op? Had de shedding grenzen (dunne haartjes bij de inhammen en frontaal of over het hele hoofd)?

Mijn doktersassistente zei trouwens dat meerdere mensen klagen over haaruitval in de winter. Hebben jullie dit weleens gehoord? Kan het bijvoorbeeld iets met minder zon en daardoor minder aanmaak van vitaminde D te maken hebben?

Door de ervaringen te delen wordt ik mogelijk een stuk wijzer en andere forum gebruikers denk ik ook!

Grtz. G.
__________________
1 mg MSD Finasteride sinds juni 2011
2 koppen groene thee per dag
Aminozuren (tbv krachttraining)

Laatst gewijzigd door Untill Here; 28 februari 2012 om 17:03 Reden: spelfoutje
Untill Here is offline   Met citaat reageren