Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2013, 21:31   #1
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
Krachttraining en haarverlies - Versnelt krachttraining haarverlies?

Ik weet het dit is een onderwerp wat al vaak is aangekaart, maar toch wil ik meer duidelijk over het volgende:

Word het kaalwordingsproces versnelt door krachttraining icm voedingssuplementen als proteineshakes?

Kaal worden zit in de genen en zal niet veroorzaakt worden door krachttraining. Nu vraag ik me af of het kaalwordingsproces wel versnelt word door krachttraining bij de mensen waarbij kaalheid in de genen zit.

Nou heb ik een aantal forums en artikelen afgespeurd om hier achter te komen, maar iedereen spreekt elkaar tegen:

http://www.belgraviacentre.com/blog/...-hair-loss025/

Met intensieve krachttraining icm voedingssuplementen worden testosteronlevels verhoogd. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat een aanmaak van DHT lineair verhoogd word met de verhoging van testosteron. Maar wat mij wel logisch lijkt is dat er iig meer DHT aangemaakt zal worden, waardoor het kaalwordingsproces versnelt word.

Nu weet ik dat veel mensen zullen denken dat sex bijvoorbeeld ook de testosteronlevels tijdelijk verhoogd en dat dat niet veel zegt.Maar nu ik in mijn eigen omgeving kijk begin ik er steeds meer van overtuigd te raken dat krachttraining wel degelijk invloed heeft.

Ik ben nu 25 en ben 6 jaar geleden tegelijkertijd begonnen met krachttraining met een groot aantal vrienden. Het viel mij op dat een aantal van ons, waaronder ikzelf, kaal aan het worden is.
Een paar vrienden die intensiever trainen dan ik zijn al behoorlijk kalend, terwijl hun vaders op hun 50e nog een volle bos haar hebben. Ook begon bij mij de haaruitval toen ik begon met trainen.

Als je nu eens rondkijkt op de sportschool en je zou een groep mannen selecteren van 25 jaar en die naast een voetbal team zetten van ongeveer 25 jaar, dan denk ik echt dat je een groot verschil zal zien in het haar dat op hun hoofd zit.

Mijn eigen situatie is als volgt:
Ik ben 25 jaar en ben iemand die van nature weinig testosteron heeft. Ik ben altijd erg mager geweest met weinig spier. Ik heb weinig baardgroei (scheer 2x per week) heb een jong fijn gezicht met een zeer smalle kaaklijn en word altijd rond de 20 jaar geschat.
Sinds mijn 19e train ik 2 tot 3x per week, neem ik 2 keer per dag proteine shakes en ben nu behoorlijk gespierd.

Mijn haar is in de afgelopen jaren een groot probleem geweest. Ik heb altijd al ontzettend dun haar waar je weinig mee kan doen en in de afgelopen tijd is het nog dunner geworden. Ook heb ik inhammen die ik camoufleer met mn haar. Het word alleen steeds moeilijker om het te camoufleren.
Hierbij is opscheren geen optie, want doordat ik zon jong en smal gezicht heb ziet het er raar uit als je opeens 2 inhammen ziet. Ik zie er dan gewoon uit alsof ik ziek ben.

Het topic van deze thread houd me de laatste tijd enorm bezig en mijn haar betekent 10x zoveel voor me als mijn lichaam, dus ik zit er over na te denken om te stoppen met krachttraining. Maar graag wil ik het eerst hier er over hebben.

Graag lees ik jullie eigen ervaringen, observaties, en onderbouwde argumenten omtrent dit onderwerp. Graag zie ik degelijke reacties en geen waardeloze spierbundel opmerkingen
__________________
Regime:

- 2x per dag Rogaine foam (sinds nov 10)
- 1x per dag dutasteride trix pro 0.15mg ( sinds
mrt 2009)
- 1x per dag omega 3 pil (sinds feb 2010)
- 1x per dag multivitamine pil (sinds feb 2010)

Gestopt met:
- 2x per week rooscure (juni 09 - nov 10)
- 1x per dag groene thee pil (feb 10 - apr 10)
darioo is offline   Met citaat reageren