Los bericht bekijken
Oud 3 januari 2008, 19:29   #1
Poezewoef
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Berichten: 57
-- Ik ben het beu en geef het op.

Na anderhalf jaar haarverlies (zo'n vijf maanden terug als AGA gediagnosticeerd) en uren achter de pc op zoek naar informatie heb ik het volgende besloten:
nog vijf maanden geef ik alles (minoxidil, diane35 ijzer, zink en vitamine B supplementen) een kans. Als ik geen teruggroei zie geef ik het op en neem een haarwerk.

Een gedachte waar ik enkele maanden terug van gruwde. Alle haarwerken die ik zag zagen er VRESELIJK uit, net dooie beesten om op je hoofd te zetten ofzo. (heb zo eentje besteld op ebay, zag erniet uit en kreeg nog de verkeerde kleur ook!)
Maar na heel wat zoekwerk heb ik de sublieme uitvinding lace en lacefrontpruiken gevonden: speur het internet er maar eens op na, ziet er super uit.

Ik bedoel maar, laten we eerlijk zijn: AGA is onomkeerbaar. En met 'stabilisatie van de toestand' zoals de dermatologen het zo mooi zeggen, ben ik niet tevreden. Ten eerste val je nog steeds achterover van de schik bij ieder haartje dat er uit je hoofd komt (en dat zijn er bij mij nog steeds teveel, geloof me.) Ten tweede bestaat er geen wondermiddel; laten we er ons bij neerleggen: het komt NIET terug. Punt.
Dus waarom aanmodderen met ongezonde hormonen en topicals die me meer haar aan m'n bakkebaarden dan elders bezorgen? Terwijl ik ondertussen nog steeds blijf stressen en toch wel weet dat het niet meer wordt zoals vroeger.

Ik bedoel maar, ik ben net 19 geworden en ben net van plan me de rest van m'n leven zorgen te maken over m'n haar.
Het ziet er nu enkel nog acceptabel uit na een halfuur gefrustreerd fröbelen met speldjes voor de spiegel. En daar word ik doodongelukkig van.

Ik besef wel dat een zoektocht naar de juiste lacepruik en bevestigingsmiddelen niet makkelijk is, maar eens zover is het net zoiets als je lenzen indoen ofzo. Een routine. En dan heb ik tenminste m'n oude haar terug.

Bij deze dus m'n besluit om nog vijf maanden te wachten (om achteraf niet te denken dat ik te weinig gedaan heb) om dan een haarwerk aan te schaffen. En gewoon verder te leven, zonder ongezonde lapmiddelen en constante angst.

Ojee, wat een bericht. Maar ik wilde dit plotse besef van realiteitszin gewoon even met jullie delen. Het komt niet terug, en daarom los ik het beter op met vals haar dan met ongezonde rommel. Waar ik bovendien doodoongelukkig en dik van word (diane35 werkt serieus op mn gemoed en cellulitis).

Laatst gewijzigd door Poezewoef; 4 januari 2008 om 18:13
Poezewoef is offline   Met citaat reageren