Discussie: Geef me raad aub?
Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2005, 10:48   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trrz
Hoe kan ik weten dat mijn haaruitval (toch voor een tijdje) gestopt is?
Ik weet niet of een dermatoloog je zekerheid kan bieden, maar ik vermoed van niet. De mate waarin de middelen die je gebruikt je haarverlies hebben gestopt of vertraagd is denk ik nauwelijks objectief vast te stellen. Daarnaast kan het effect per plek op je hoofd verschillen. Het meeste succes wordt doorgaans behaald bij de kruin, dus als je al ergens met wat zelfvertrouwen een haartransplantatie zou kunnen overwegen, dan is het denk ik wel op de kruin.

Wat je zelf wel kunt doen is natuurlijk een tijd lang je haarstatus in de gaten houden (maar dat doe je al 3 jaar geloof ik). Als je een vaste kapper hebt kun je hem of haar misschien vragen om er ook op te letten.

Als ik je regime zie, dan doe je er al van alles aan om haaruitval te stoppen en als het nu al 3 jaar stabiel is, dan zal de kans toch zeker niet zo groot zijn dat het ineens achteruit gaat hollen? En er is altijd nog een zwaarder middel waar je nog naar kunt grijpen, dutasteride.

Maar ja, wat je ook beslist, het risico bestaat dat je over een x-aantal jaren weer een nieuwe transplantatie moet overwegen of dat je tegen die tijd die duur overgeplante haren afscheert ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren