Los bericht bekijken
Oud 21 april 2022, 13:57   #5
elduderin0
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 17
Geslacht:
Behandeling en dag 1

Dank voor alle reacties. Als er vragen zijn kun je ze gerust stellen.

De behandeling viel me alles mee. Zoals afgesproken om 7.15 aanwezig. Toch een beetje zenuwachtig omdat het opeens zo dichtbij komt, maar dokter Ahmad zei dat ik in goede handen was, en dat is de rest van de dag ook gebleken.

Na het maken van wat foto's, ging m'n haar er af en mocht ik op de behandeltafel gaan liggen. Ik zag na alle verhalen hier nogal op tegen de verdovingsprikken en gaf dit aan. De eerste paar prikken in het donorgebied waren inderdaad flink pijnlijk, maar na een kwartiertje ben je het vergeten. Niets om je te laten tegenhouden dus. Een beetje vloeken en met je benen in de lucht trappen hielp mij om de pijn te doorstaan.

De behandeling was heel relaxed, van het oogsten en terugplaatsen voel je helemaal niets en kun je met een beetje geluk zelfs slapen. Met een drukke baan en gezin met jonge kinderen thuis, is een paar uur stil liggen zonder iets te hoeven ook wel eens lekker.

De arts en assistente stellen je op je gemak, en het is een erg relaxte sfeer met ruimte voor humor. Een groot deel van de behandeling is concentratie van belang, en dat wordt ook goed aangegeven.



De gedrevenheid van de arts valt echt op. Hij wil bij de beste van de wereld horen, en is dag en nacht met z'n werk en de resultaten bezig. Apetrots laat hij af en toe foto's zien van z'n werk. De ambitie en passie deed me denken aan wat sterrenchefs waar ik vroeger mee heb mogen werken. Ik kan deze mentaliteit wel waarderen.


Rond 14.30 zat het er op.


Uiteindelijk zijn er nog wat extra grafts gezet (volgens mij is dit bijna overal en altijd het geval). Persoonlijk zegt het aantal grafts mij niet zoveel, ik kan me niet voorstellen dat ze er minder zetten om eerder naar huis te kunnen. Het eindresultaat is ook het visitekaartje van de kliniek.



We hebben hier nog even over gepraat, en schijnbaar is het zo dat het aantal haartjes per grafts nogal verschilt per kliniek. Hetgeen ik op een plateau heb zien liggen was allemaal 2/3/4 haartjes per graft. Ik heb er geen verstand van, maar hopelijk draagt dit bij aan een mooi resultaat.

Na afloop kreeg ik nog wat nazorginstructies en benodigde spullen, maar bovenal de boodschap om nauw contact te houden en dagelijks foto's te sturen.

De arts is tevreden met het resultaat en heeft vertrouwen in een mooi eindresultaat, dat is natuurlijk fijn om te horen.

Ik ben na de behandeling een paar dagen bij m'n ouders gaan zitten om volledig tot rust te komen. Ik ben erg blij dat ik vrij genomen heb en de eerste dagen goed de tijd neem om m'n hoofd te laten genezen. Inmiddels ben ik al van de pijn en paracetamol af.

Slapen was wel lastig omdat ik niet zeker wist of m'n ontvangstgebied het nekkussen raakt, maar dat blijkt achteraf niet zo te zijn. Ik hen snel een wat betere kwaliteit nekkussen gekocht, en verwacht dat ik hiermee beter ga slapen. Omdat ik verder de komende dagen geen verplichtingen heb is slecht slapen geen grote ramp.

Het grote wachten kan nu beginnen, en ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220420_160740.jpg‎ (156,3 KB, 193x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220420_160747.jpg‎ (140,9 KB, 176x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220420_201804.jpg‎ (145,6 KB, 215x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220420_202024.jpg‎ (140,2 KB, 205x gelezen)

Laatst gewijzigd door elduderin0; 21 april 2022 om 14:11
elduderin0 is offline   Met citaat reageren