Los bericht bekijken
Oud 12 mei 2021, 22:58   #11
shotkeeper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 september 2020
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Ik doe dat 2x per dag he, dus ongeveer 1ml per dag in totaal. Vind ik i.c.m 0.5mg oraal dik voldoende.

Ik heb nooit echt (duidelijk zichtbare) hergroei gehad met welk medicijn dan ook, dus dan kan je vrij eenvoudig conclusies trekken

Hoop met 1x per week topische dutasteride iets van verdikking te creëren, al is dit na mijn recente HT niet direct een vereiste. Ik zie het meer als een extra middel om het haar te behouden.
Als ik je een tip mag geven. Ik weet niet wat je allemaal hebt geprobeerd, maar het kan ook zijn dat je te laag doseert (begrijpelijk vanuit preventie bijwerkingen), maar nu lijkt het alsof het de gedachtegang is dat ze elkaar aanvullen (lotion en oraal), maar het kan ook zijn dat oraal 0,5 mg te weinig is voor zijn systemische werking en topikaal te weinig voor zijn lokale werking.


Als je meer achtergrond informatie wilt, kan je 'de therapeutische index' van geneesmiddelen opzoeken. Het gaat erom dat je een drempel moet passeren voordat medicijnen hun werking kunnen uitoefenen. Nu kan het zijn dat je met beide niet de drempel raakt en dus eigenlijk 2 keer 0 = 0 gebeurt.

Op zijn allerminst zou ik i.p.v. 2 keer 0,5 ml, liever overstappen naar 1 ml 1 keer daags, zodat je wel de drempelwaarde bereikt. Vanaf daar kan je
kijken of je bijv. wilt overgaan naar 1 keer 1 ml en 1 keer 0,5 ml. Wellicht dat oraal 0,5 mg dan niet meer nodig is.
shotkeeper is offline   Met citaat reageren