Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2008, 10:23   #46
kokos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 5
soldaat. ik heb dezelfde symptomen als jou.
ik heb dit schimmel al zo'n 2½ jaar, maar ben pas heden naar de dokter geweest & heb ketoconazol gekregen.
zelf vind ik dat ketoconazol beetje afwisselende werking geeft, eene keer maakt het mijn huid 75% schoon & andere keer komen er toch weer schilfers.
wat mij opvalt is dat ik in de zomer er minder last van heb & wanneer ik mijn haren korter knip (heb nu mijn haren 7 cm, met kort bedoel ik ongeveer 2/3 cm).

wat ik jammer vind is dat deze schimmel gepaard gaat met haaruitval, dat is eigenlijk datgene wat ik wil verhelpen, maar dan moet je ook de schimmel verhelpen.

ik denk dat stress wel een rol speelt binnen deze schimmel infectie, maar vroeger toen ik deze infectie nog niet had gaf stress geen schimmel.
ik denk dus dat stress pas een rol speelt wanneer je de schimmel infectie hebt, zoals nu.

ik heb ketoconazol nu ongeveer 2 weken gebruikt, ik maak deze kuur nog even af & ga terug naar de dokter als het geen verbetering geeft.
geeft het wel verbetering, dan ga ik een 2e potje halen bij de apotheek.
wel merk ik dat er een niet frisse geur vrijkomt van mijn hoofdhuid/haren door ketoconazol, want vroeger had ik dat niet.

ik heb altijd al gemerkt dat mijn schimmel veel minder (50%) werd wanneer ik mijn haren verkort.
dus ik ga vanavond mijn haren verkorten & de laatste 2 weken ketoconazol gebruiken. Ben benieuwd wat voor resultaten het geeft.

Ik heb overigens ook een keer guhl rozemarijn gebruikt, die gaf bij kort haar goed resultaat waardoor de schilfers weggingen.
Wel voelde ik nog kleine korreltjes bij het wrijven van mijn hoofdhuid & constateerde nog steeds haaruitval met schilfer bolletje aan uiteinde.

Ik blijf deze topic volgen.
kokos is offline   Met citaat reageren