Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2008, 23:02   #48
kokos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geelblauw Bekijk bericht
Weet jij zeker dat het een schimmel is? Is dat wel eens onderzocht in het ziekenhuis?
Bij mij zei de huisarts ook dat het een schimmel is. Maar die anti-schimmelmiddeltjes helpen niet echt bij mij. Ik begin dus steeds meer te twijfelen of er misschien toch een andere oorzaak kan zijn.

Maar jouw klachten zijn herkenbaar. Die van mij zijn:
Lichte schilfering. Korreltjes en bolletjes (talg?) op de hoofdhuid. Lichte jeuk. Hoofdhuid lichtrood van kleur. Hoofdhuid soms vochtig/nattend. Veel haaruitval! (Ook vaak met talgbolletje erbij.)

Ik heb inmiddels Resdan, haarmaskers, Topicorte, Ketoconazole, Dode Zee zout, Stieproxal, Olijfolie en Rooscure geprobeerd. Het mocht allemaal niet baten om mijn hoofdhuid rustiger te krijgen, maar we blijven zoeken
ik heb nog geen test laten doen, ik zelf dacht eerst seborroische eczeem, maar de huisarts zei schimmelinfectie.
ik wil binnekort mijn bloed laten testen, want ik denk ook dat er een andere oorzaak is.
misschien wel iets in mijn bloed? aangezien mijn gezicht ook schilfer achtige verschijnselen heeft & wanneer ik flink over mijn been haar krab komen er hele dunne schilfers los.
en aangezien haren, etc door bloed gevoed worden denk ik dat ik iets in mijn bloed heb. Voor haaruitval misschien dht of alg? & misschien voor schilfers een te hoge cholesterol?

ik zou het echt knap vinden als een middel een schimmelinfectie zou kunnen bestreiden terwijl de schimmel binnen vanuit het lichaam komt.
maar daarlangs heb ik geen ander keus dan een positief instelling te nemen.

jij hebt vrij veel dingen uitgeprobeerd, maar het is inderdaad beter om door te zoeken.
uiteindelijk zal op elke fles een dop passen, voor elke probleem een oplossing, en dus ook voor ieder type hoofdhuid zal er een middel zijn die wel zal werken

maar op welke gebied is jou hoofdhuid dan licht-rood? want bij mij is mijn kruin een beetje licht-rood (waar ook af en toe acne puistjes komen), maar bijvoorbeeld niet de voorkant of zijkanten.
kokos is offline   Met citaat reageren