Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2008, 00:23   #52
kokos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2008
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soldaat Bekijk bericht
Ongeveer hetzelfde bij mij. Heb talg achtige bolletjes om het haarzakje, jeuk, schilfers, vochtige nattige hoofdhuid (en dat vloeistof achtige spul stinkt behoorlijk bij mij), difuus haaruitval

We lijken dus alle drie hetzelfde probleem / haar- of hoofdziekte te hebben.
Hopelijk kunnen we samen de oplossing vinden.




Ik heb ondertussen het volgende geprobeerd. Misschien hebben jullie er iets aan:
- Ketoconazol (maakte haaruitval erger en nu, na 6 weken, mee gestopt)
- Denorex RX (goed tegen jeuk en maakt je schilfers iets minder, nu heel af en toe gebruiken. 1x in de twee weken probeer ik)
- Groene thee (moeilijk te pijlen of het helpt maar ik blijf het drinken)
- Roosvice ferro drinken(voor meer ijzer in het bloed, ook moeilijk te pijlen)
- Minder stress krijgen (problemen relativeren en me minder druk maken. Gewoon mijn leven gaan leven en niet in de put gaan zitten. Werkt tot nu toe behoorlijk goed voor mijn geestelijke houding maar de schimmel gaat er niet door weg )
- Neutral shampoo (geen last van extra haaruitval, dit wordt mijn nieuwe standaard shampoo)
- Geen gel meer gebruiken (draag nu bijna 4 maanden een ander kapsel en daardoor valt de schimmel minder op voor anderen. Werkt niet tegen de schimmel)
- Meer fruit en groente eten. Dagelijks ten minste 1 stuk fruit een een groot stuk komkommer (niet te pijlen of het werkt, maar altijd gezond om te doen).

Ik vind het vooral vreemd dat geen dermatoloog of huisarts dit probleem een naam kan geven. Als meerdere mensen het hebben zal hier toch zeker een naam voor moeten zijn? Ik wil namelijk erg graag weten wat ik nou precies heb.
- Ketoconazol geeft mij niet bepaald meer haaruitval ofzo, maar wel meer schilfers plakkend op mijn haar.
hoeveel haren vallen er bij jou uit als je gaat douchen? bij mij max 50 denk ik.

- ik wil morgen neutral shampoo halen, is die te koop bij de kruidvat?

- haha, ik drink nu 2 jaar groene thee (lipton) welke groene thee drink jij?
kokos is offline   Met citaat reageren