Discussie: suicidaal
Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2016, 00:34   #9
celine1971
wanhopig
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Berichten: 24
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nic Bekijk bericht
Hoi Celine, ik vind je echt geen oppervlakkige trut hoor..
En waarom je haar zo belangrijk voor je is, valt ook makkelijk te begrijpen: je haar bepaalt voor een groot deel hoe je er uit zit. Met een verkeerd kapsel kan je een tut-hoofd hebben of juist een leuke vlotte meid zijn.. Haaruitval maakt je gewoon vreselijk onzeker! Je kiest kapsels uit die je haarprobleem nog enigszins camoufleren, en niet meer de kapsels die je leuk vindt of leuk staan.. Ik weet nog hoe ik hoe ik altijd probeerde te voorkomen dat mensen achter mij gingen staan of zitten, want daar was mijn haar zo vreselijk dun, dat je m'n hoofdhuid kon zien. Kon daar haast panisch van worden!

Ik kwam pas tot rust toen ik maar (weer) aan de pruik ging. Ik heb nu een aantal modelletjes in huis waar ik me heel prettig bij voel, en dat maakt alle verschil van de wereld.
Het was wel even zoeken om iets te vinden waar ik me prettig bij voelde en wat me leuk stond, maar nu heb ik me er helemaal mee verzoend.
Ik loop thuis eigenlijk altijd met een pruikje op, hoewel mijn eigen haar op het moment er redelijk uitziet. Ik heb besloten m'n pruikje niet meer af te zetten, omdat de conditie van mijn haar erg wisselend is. Ik kies voor rust, en draag verschillende modelletjes. Mensen in mijn omgeving weten het ook, het maakt me niks meer uit. De een heeft steunzolen, de ander een kunstgebit, ik pruikjes..

Ik hoop voor jou dat je tot acceptatie komt.. Ik wil niet zeggen dat je dan perse ook aan een pruikje moet, ik ken meiden die het geaccepteerd hebben en met een kaal hoofd rond lopen. Prima, als zij zich er goed bij voelen.
Veel sterkte toegewenst meid!

Dank je wel, en het is zo herkenbaar dat je niet wil dat iemand achter je zit of staat dat heb ik ook, ik denk zoals u dat een pruik misschien een zekere rust kan geven mag ik als ik vragen mag de pruiken die u draagt en ik heb begrepen dat u ook eigen haar heb hoe doet u dat want ik heb een keer geinformeerd bij zon zaak en die zeiden tegen mij met haar zou het wel moielijker zijn om een pruik goed te bevestigen. Alvast bedankt.
celine1971 is offline   Met citaat reageren