Discussie: suicidaal
Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2016, 18:07   #13
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Beste Celine, je vraagt ons niet om advies en wil blijkbaar alleen je verhaal kwijt, maar ik probeer het toch nog een laatste keer: zoek alsjeblieft professionele psychologische hulp hiermee! Je zet jezelf zo onder druk, daar kan de menselijke geest niet tegen. Ik begrijp heel goed dat je haaruitval je verdrietig of zelfs wanhopig maakt. Voor mij lijkt het al lang geleden, maar ik herinner me die onrust die je beschrijft nog goed, en dat is om gek van te worden. Pas als je een toestand hebt bereikt die je kan accepteren, zul je weer wat rust vinden.

Daarom mijn tweede ongevraagde advies: doe je dunne haartjes eens in een netje of kapje en zet een leuke pruik op. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn, als je op Marktplaats een tweedehandsje vindt dat jou nou net leuk staat, ben je voor een paar tientjes klaar. Ga met je pruik voor de spiegel staan en kijk hoe leuk je er dan weer kan uitzien. Als je ermee naar buiten gaat, zul je complimenten krijgen. De meeste mensen hebben geen idee dat je haar niet 'echt' is. Dat geeft een goed gevoel. Dan heb je weer keus.

Advies over pruiken kan je op Haarweb van iedereen krijgen en we willen je allemaal graag helpen, zodat je deze wanhopige toestand snel achter je kan laten.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren