Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2006, 21:35   #2
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Welkom Ikkah. Heel knap van je dat je het hebt aangedurfd om je geheim op dit forum te delen. Het is altijd goed als je erover kunt praten.

Nu je vragen...

Ik vind persoonlijk 6 haren per dag heel weinig. Als ik dat doe heb ik een goede dag. Maar dat betekent niet dat de gevolgen voor jou minder impact hebben en dat je er minder onder zou leiden ofzo.

Er zijn wel dingen die je kunt doen om het trekken te verminderen, maar omdat jij al vrij weinig trekt betwijfel ik of het nog minder kan. Het zou kunnen dat het bij jou nog moet komen. De meeste mensen beginnen er pas mee rond hun 13e jaar als gevolg van hormoonveranderingen. Maargoed, dat hoeft niet natuurlijk...
De dingen die je kunt doen om te stoppen met trekken zijn voornamelijk gebaseerd op het beheersen van je gedrag, om jezelf meer in de hand te houden. Je kunt daar therapie voor volgen. Je kunt daar zeker baat bij hebben, maar ik ben er persoonlijk geen voorstander van omdat ik geloof dat je de drang die je voelt niet voor niets hebt en het onderdrukken juist stressverhogend werkt.

Ik heb laatst met een nagelbijter uitgebreid onze gewoontes besproken en het leek toch wel erg veel op elkaar; per se nog dat ene stukje nog willen doen, en als je dat dan gedaan hebt toch niet kunnen stoppen enzo... Nagels zijn ook van hetzelfde materiaal gemaakt als haren, dus wat dat betreft zou het ook verwant kunnen zijn.
Maar ik denk dat je zelf het beste kunt beoordelen of het iets met elkaar te maken heeft. Ik hoor wel van TTMers dat zij juist vinden van niet; dat het een ander gevoel is.

Ik zou zeggen, lees alles wat je lezen kunt over dit onderwerp en gebruik eruit wat bij jou past.
Lila is offline   Met citaat reageren