Discussie: Help!
Los bericht bekijken
Oud 14 juli 2008, 13:22   #1
Moii.
HaarWeb lid
 
Moii.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2008
Berichten: 74
Unhappy Help!

Hallo! Ik ben een meisje van 14 jaar en ben net nieuw op dit forum. Ik heb heel veel topics op dit forum gelezen en ik herken me overal zo hard in! Ik heb al héééél lang last van overbeharing! Nu ben ik 14 en het wordt steeds erger en erger. Zowat mijn hele lichaam is behaard, mijn armen, benen, buik, borsten, rug, mijn hele gezicht, ... Een paar weken geleden ben ik er na lang twijfelen mee naar de dokter geweest, ik schaamde mij echt dood! Maar mijn dokter zei dus dat ik gewoon pech had dat ik zo'n donkere haren heb en zo'n lcihte huid waardoor het heel hard opvalt, en dat ik er helaas nu nog niets aan kan doen, alleen scheren enzo. Ze heeft niets over hirsutisme gezegd, enkel gevraagd of ik regelmatig was met mijn regels, en toen ik ja antwoordde heeft ze geen vragen meer gesteld. Ik voel mij er echt depressief door! Ik heb al heel lang overbeharing, ik ben mijn benen zelfs op mijn 10de beginnen scheren en ik ben al sinds mijn 12 jaar niet meer gaan zwemmen! :S Ik schaam mij er zo hard voor! Geen enkele vriendin van mij weet hiervan, mijn ouders ook niet enzo! Nu heb ik dus heel dit forum doorzocht, en nu blijkt dat ik toch best veel 'geluk' heb dat ik een lichte huid heb met heel donkere haren, dan kunnen laserbehandelingen een grote kans op effect hebben! Maar het probleem is dat het zo duur is en dat ik nog veel te jong ben, maar voorál mijn ouders. Aan mijn vader kan ik heb zoiezo niet vertellen, hij zou het totaal niet begrijpen!! Aan mijn moeder durf ik het niet vertellen omdat ze gewoon AL mijn problemen en persoonlijke dingen doorvertelt aan zowat iedereen, al haar vriendinnen, heel de familie, iedereen op haar werk, enz. Altijd als ik naar de dokter ga vertelt ze aan zowat iedereen waarom, ook al vraag ik uitdrukkelijk om dat niet te zeggen, zo'n dingen zijn gewoon privé.. Toen ik bv. voor het eerst mijn regels had heeft ze het ook aan iedereen verteld, ze begint er ook altijd over dat ik schoenen met hakken heb gekocht ofzo, zo maakt ze mij gewoon voor alles en iedereen belachelijk, dit klinkt misschien echt dom dat ik dit vertel, maar daarom durf ik het haar niet vertellen. Ooit had een vriendin van mij eens zo'n groot probleem dat ze het me niet eens durfde vertellen en alles in een briefje had opgeschreven, het was een probleem dat ze met haar ouders had, toen had mijn moeder het gelezen en dat aan zowat iedereen doorverteld, terwijl ik toen ze het had gelezen keihard in paniek was geraakt en haar speciaal had gevraagd om er echt met niemand over te praten, want het was echt een serieus probleem over de situatie in haar gezin enzo! Zelfs aan de huisdokter had mijn moeder het verteld! Ik schaam me er gewoon zo ahrd voor en wil echt niet dat heel Belgie binnenkort van mijn probleem afweet!!! Sorry voor dit lange bericht, maar ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, ik loop altijd met mijn haar heel hard voor mijn gezicht en mijn wangen zodat zo weinig mogelijk mensen het zouden opmerken, en de laatste tijd durf ik zelfs amper op straat komen en ga ik zelfs bijna niets meer met vriendinnen doen, en ik durf er niet aan denken hoe ik ga overleven als het schooljaar weer begint! Wat moet ik doen? =(
Moii. is offline   Met citaat reageren