Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2005, 23:13   #1
cc12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 maart 2005
Berichten: 2
Cool Ben man en trek ook mijn haren uit

Hallo lotgenoten, ik ben een man en ik trek ook mijn haren eruit. Klinkt mischien gek maar ik trok tot voor kort mijn baardharen op mijn kin, snor en wenkbrauwen uit met een pincet. Ik weet niet of dit ook valt onder Trichotillomanie. Het is namelijk niet zo dat ik dat doe als ik zenuwachtig ben o.i.d. maar omdat ik het prettig vind als de haren zijn verdwenen. Ik ben ook niet echt verslaafd aan het eruitrekken van mijn haren omdat ik dit al sinds begin januari (op een klein beetje na)gestopt ben. Het probleem was ook dat mijn huid ging ontsteken (bijv. op mijn kin)

In eerste instantie was het best wel pijnlijk toen ik begon met het trekken van de baardharen op mijn kin en bovenlip met bloedende wondjes als gevolg. Op den duur verdween dit en gingen de haren er makkelijker uit. Nadeel was dus wel dat ik last kreeg van ontstekingen op mijn kin en bovenlip. De haren van mijn wenkbrauwen trekken heeft totnutoe niet tot noemenswaardige complicaties geleid. Overigens trek ik hier de haren omdat ik van nature best wel hoge wenkbrauwen heb en ik dit niet mooi vind.

Toch ben ik van plan om op den duur mijn kin te laten ontharen met een laser. (Ik heb mijn wangen al gelaserd, hoewel ik maar 1 keer de baardharen van mijn wangen heb verwijderd met een pincet)

Ik vraag me wel eens af of ik nu de enige man ben met deze rare kronkel . Of zijn er meer mannen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik deze forum nog niet goed bekeken heb alhoewel ik wel een paar leden zag met 'mannen-namen'.

Zij zijt gegroet,

cc12

Laatst gewijzigd door cc12; 13 maart 2005 om 23:18
cc12 is offline   Met citaat reageren