Los bericht bekijken
Oud 11 januari 2021, 16:24   #1
Rubinho
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2020
Berichten: 11
Geslacht:
HT Kliniek Veldhoven (30 december 2020) 1950 grafts

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Ruben, ben 25 jaar jong, en ook ik heb last van haaruitval (best logisch als ik lid ben van dit forum). De laatste maanden heb ik verschillende topics en discussies op dit forum aandachtig bestudeerd. Deze discussies hebben er zeker aan bijgedragen dat ook ik heb besloten om een haartransplantatie te ondergaan. Aangezien deze discussies mij hebben geholpen, wil ik ook graag andere lotgenoten helpen door mijn eigen discussie te starten. Ik hoop dat ik daarmee een aantal mensen kan helpen zoals jullie topics mij ook hebben geholpen.

Situatie

Mijn haarverlies begon mij twee jaar geleden op te vallen. Het proces van haarverlies was al veel eerder begonnen, maar twee jaar geleden was echt het moment dat ik me eraan begon te ergeren. Toentertijd was mijn kennis op dit gebied echter veel minder dan momenteel. Ik heb op google destijds gezocht naar middelen tegen haaruitval, en kwam toen uit op de shampoo en tabletten van neofolics. Mijn ervaring met deze middelen is dat ze echt nul effect hebben (dit is mijn ervaring, het kan dus ook prima dat andere mensen wel positieve ervaringen hebben). Toch heb ik dit anderhalf jaar een kans gegeven, echter toen corona ons land platlegde en ik elke dag op zoom mezelf groen en geel ergerde aan mijn eigen haar besloot ik dat het nu echt tijd was voor drastischere maatregelen. Of ik haal de tondeuse erover of ik kijk naar eventuele mogelijkheden voor een haartransplantatie. Ik ergerde me vooral het feit dat mijn haar voor erg dun en doorzichtig werd, minder aan de inhammen. Dit is ook de periode dat ik me meer begon te verdiepen in haartransplantaties en ook terecht kwam op haarweb. Na veel te hebben gelezen en youtube filmpjes te hebben bekeken kwam ik wel tot de conclusie dat ik redelijk jong ben voor een haartransplantatie. Veel online bronnen geven de leeftijd 25 aan als absolute minimum leeftijd. Ook moet je je op zo’n jonge leeftijd realiseren dat zonder het gebruik van medicatie (i.e. finasteride & minoxidil) een haartransplantatie waarschijnlijk weinig zin heeft. Ik ben hier dus ook twee maanden geleden mee begonnen, en heb tot nu toe geen last van bijwerkingen. Ik was hier op het begin wel een beetje bang voor, maar mijn ervaring is (tot nu toe) dat deze angst nergens voor nodig was. Tevens is de kans tamelijk groot dat je in de toekomst (zeg 5/10/15 jaar) nog een transplantatie zal moeten ondergaan. Ook hier ben ik toe bereid, ben allang blij als ik in ieder geval mijn jaren als twintiger met een mooie bos haar en meer zelfvertrouwen kan doorbrengen.

Consult


De volgende stap was het uitzoeken van de klinieken waar ik op consult wilde gaan. Door de discussies op haarweb kwam ik uit bij kliniek Veldhoven en Beauclinic. Ik wil het in Nederland laten doen, dit is puur een gevoel kwestie (ook in Turkije worden prachtige resultaten gehaald). Zo gezegd zo gedaan, en begin december op consult geweest bij Veldhoven en een week later bij Beauclinic. Bij beide klinieken een zeer prettig consult gehad, bij beide klinieken namen ze ook uitgebreid de tijd voor je (in sommige discussies heb ik gelezen dat Beauclinic nog wel is snel door een consult wil lopen, mijn ervaring is echter het tegenovergestelde). Beide klinieken kwamen met een in grote lijnen vergelijkbaar behandelplan, het behandelen van de inhammen en het opvullen van mijn ‘voortoef’ met 1700/1800 grafts. Mijn kruin is momenteel nog in een hele goede staat. Aangezien ik beide consults als zeer prettig heb ervaren zou ik het zeker aandurven om met beide klinieken in zee te gaan. Uiteindelijk heeft de mogelijke behandeldatum de doorslag gegeven. Ik kon bij Veldhoven al 30 december terecht, en aangezien ik in januari drie weken vakantie heb is dit ideaal. Heb helaas niet super goede foto's van mijn voorsituatie. Heb gevraagd of ik de foto's die kliniek veldhoven heeft gemaakt kan krijgen, echter was dit moeilijk met de privacy wetgeving.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Boven situatie 1.jpg‎ (136,8 KB, 704x gelezen)
Bestandstype: jpg Achterkant voorsituatie0.jpg‎ (135,5 KB, 572x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 0.jpg‎ (139,5 KB, 588x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 1 voor.jpg‎ (134,5 KB, 594x gelezen)
Bestandstype: jpg Dag 1 achter.jpg‎ (136,6 KB, 433x gelezen)
Rubinho is offline   Met citaat reageren