Los bericht bekijken
Oud 5 mei 2021, 18:36   #1
meowmeow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2021
Berichten: 23
Geslacht:
Progressie Haaruitval Voorspellen

Ik ben transgender man-naar-vrouw en overweeg een haartransplantatie voor mijn inhammen en haarlijn. Ik wil dit supergraag in een keer fiksen: mijn haarlijn is namelijk het enigste waardoor ik mezelf niet vrouw voel. Alleen ben ik onzeker of mijn haarverlies weer zal beginnen en ik vraag me af hoe ik hiervoor meer zekerheid kan krijgen.

Mijn haarverlies begon midden 2017. In 2018 heb ik een tijdje minoxidil gebruikt. In 2019 ben ik overgestapt op finasteride. Dat werkte in die zin dat ik minder uitval had en alleen nog lange haren uitvielen. Na een tijdje spironolacton heb ik eind 2020 hormonen gekregen (Decapeptyl + Estradiol). Dat werkte in die zin dat ik nóg minder uitval had. Afgezien van een kleine shedding van 1-2 dagen toen ik met estradiol begon, heb ik erg weinig uitval (max. 5-10 haren per dag, op sommige dagen zelfs helemaal niks). De haren die uitvallen zijn lang en hebben zo'n bolletje aan het einde.

Is er een manier om vast te stellen wat de status is van mijn haaruitval in verschillende gebieden (of deze daarwerkelijk gestabiliseerd is)?
meowmeow is offline   Met citaat reageren