Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2021, 17:17   #23
Jef1971
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2020
Locatie: Drenthe
Berichten: 20
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Ik vind dit topic erg goed omdat het goed is dat iemand mensen erop attendeert dat je niet te gemakkelijk moet denken over een Fue haartransplantatie.

Echter vind ik het ook niet correct om een enorm negatief beeld in zijn algemeenheid te gaan schetsen op basis van een persoonlijke negatieve ervaring.

Laat ik voorop stellen dat ik het voor jou oprecht vervelend vind dat jij spijt hebt van je haartransplantatie. Echter durf ik te wedden dat het overgrote deel van de mensen wel heel blij is dat ze het achteraf hebben gedaan.

Vergeet niet dat er heel veel mannen echt lange tijd onzeker zijn geweest vanwege hun kaalheid en een haartransplantatie hun leven enorm heeft verbeterd. Het is naar mijn inziens juist vaak het tegenovergestelde van wat jij beschrijft. Echter ben ik het wel met de topic starter eens dat je er niet te licht over moet denken.

Ik vind het wel jammer dat je suggereert dat een haartransplantatie nooit een echt mooi resultaat kan geven en dat iedereen het kan zien. Dat is gewoon pertinent onwaar en eigenlijk maak je hiermee mensen onzeker die wel overwegen een haartransplantatie te doen.

Niet lullig bedoeld maar ik heb het idee dat je extreem gevoelig bent voor de buitenwereld en je je ook inbeeld dat mensen bepaalde dingen zien.

Ik vind het goed dat mensen gewaarschuwd worden en bewust worden gemaakt van iets maar er moet wel een realistisch beeld beschreven worden.
Ik ben het met FVDS eens. Ik denk dat we niet te negatief en somber moeten doen over de mogelijkheden en resultaten van FUE HT. Voor freggle45 is het natuurlijk een ramp als een HT is mislukt, want hij kijkt elke dag in de spiegel en moet ermee over straat. Ik vind het daarom een goed topic. Welke mogelijkheden heb je als je niet tevreden bent over de HT? Wat kun je met een klachtenregeling waar de behandelaar bij is aangesloten? Het lastige met een HT is dat je van te voren nooit exact weet hoe het er 12 maanden na de HT uitziet. Je koopt dus een stukje onzekerheid. Dat heeft mij niet weerhouden om voor een FUE HT te kiezen. Ik was ontevreden met de persoon die ik in de spiegel zag en ik kon mijn haar niet meer stylen (soort Ivo Niehe look). Ik heb mij goed laten voorlichten door de kliniek. Zij waren transparant, eerlijk, deskundig en realistisch. Door haar advies en realistische voorstelling van zaken kon ik een afgewogen keuze maken. Dat zij herstel-HT's uitvoert, gaf mij ook vertrouwen. Ik heb dit op mijn 50ste laten doen en de HT is binnen mijn bestaande haarlijn uitgevoerd, zoals ik wilde, waardoor meer dichtheid gerealiseerd kon worden. Natuurlijk wist ik dat ik geen enorme bos haar kon verwachten. Twee dingen zijn mij erg bijgebleven aan het consult met mijn kliniek: een haartransplantatie moet er zo natuurlijk uitzien dat je het niet ziet en zij voeren geen HT uit als het niet veilig en verantwoord kan en/of als de verwachtingen van de cliƫnt niet realistisch zijn. Als ik de diverse topics op haarwebforum lees dan lijkt het wel of er een ongezonde obsessie/fixatie is op het aantal grafts. De forumleden buitelen over elkaar heen met de aantallen grafts. Alsof het aantal grafts het enige bepalende is voor een geslaagde HT. En de verdeling van de grafts dan en het terugplaatsen (groeirichting haren) van de grafts dan? Dus laat je goed voorlichten, vraag consulten bij meerdere klinieken aan, staar je niet blind op voor en na foto's van anderen, vraag naar de klachtenregeling en wat je daarvan mag verwachten en laat je niet onder druk zetten om snel te beslissen met kortingsregelingen e.d. Wel is het goed om op haarwebforum niet alleen aandacht te besteden aan de positieve ervaringen, maar ook aan negatieve ervaringen en welke rechten je dan hebt als ontevreden consument.

Laatst gewijzigd door Henk; 17 mei 2021 om 07:25 Reden: Naam kliniek verwijderd
Jef1971 is offline   Met citaat reageren