Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 18 juli 2020, 19:46   #76
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Sommige mensen hebben ook PFS symptomen van minoxidil, interessante studie met mogelijke reden.


Minoxidil may suppress androgen receptor-related functions

Abstract

Although minoxidil has been used for more than two decades to treat androgenetic alopecia (AGA), an androgen-androgen receptor (AR) pathway-dominant disease, its precise mechanism of action remains elusive. We hypothesized that minoxidil may influence the AR or its downstream signaling. These tests revealed that minoxidil suppressed AR-related functions, decreasing AR transcriptional activity in reporter assays, reducing expression of AR targets at the protein level, and suppressing AR-positive LNCaP cell growth. Dissecting the underlying mechanisms, we found that minoxidil interfered with AR-peptide, AR-coregulator, and AR N/C-terminal interactions, as well as AR protein stability. Furthermore, a crystallographic analysis using the AR ligand-binding domain (LBD) revealed direct binding of minoxidil to the AR in a minoxidil-AR-LBD co-crystal model, and surface plasmon resonance assays demonstrated that minoxidil directly bound the AR with a Kd value of 2.6 ?M. Minoxidil also suppressed AR-responsive reporter activity and decreased AR protein stability in human hair dermal papilla cells. The current findings provide evidence that minoxidil could be used to treat both cancer and age-related disease, and open a new avenue for applications of minoxidil in treating androgen-AR pathway-related diseases.


Interestingly, our structural studies demonstrated that minoxidil is chelated at a novel, previously unreported groove in the AR… Moreover, the groove is also located opposite to and at a distance from AF-2 and BF-3 sites…accordingly, it may represent a new candidate site for the interaction of AR coregulators. In our model, variations in this region resulted in steric clashes or changes in secondary structure. By occupying this grove, minoxidil may hinder the physical association of interacting proteins, thereby disrupting downstream regulation of AR transactivation. Taken together with mutagenesis data, our structural findings suggest that this groove may be important for binding of AR-interacting proteins during transactivation.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2020, 18:35   #77
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Zo nu en dan gluur ik nog weleens op dit forum. Goed om te zien dat er nog steeds mensen aanwezig zijn die kritische info over het gebruik van finasteride hier posten en de moeite nemen anderen hiervan bewust te maken.

Ieder moet zijn eigen afweging maken voor het wel of niet gebruiken maar wees wel bewust dat er hoe dan ook serieuze risico's aan het gebruik van deze pil kleven
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2020, 18:40   #78
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foggy Bekijk bericht
Zo nu en dan gluur ik nog weleens op dit forum. Goed om te zien dat er nog steeds mensen aanwezig zijn die kritische info over het gebruik van finasteride hier posten en de moeite nemen anderen hiervan bewust te maken.

Ieder moet zijn eigen afweging maken voor het wel of niet gebruiken maar wees wel bewust dat er hoe dan ook serieuze risico's aan het gebruik van deze pil kleven
Ben ik het best mee eens! Maar mensen afschrikken lijkt me dan niet zo een strak plan! Maar wijzen op de gevaren is alleen maar goed.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2020, 20:51   #79
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Thumbs down

Finasteride is troep en zeer schadelijk op lange termijn
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2020, 14:29   #80
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Dit is ook nog interessant, blijkbaar ook veel mensen die bijwerkingen ondervinden van Rogaine:


https://www.askapatient.com/viewrati...+%28FOR+MEN%29
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 08:55   #81
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Lightbulb

Deze is ook wel interessant. Tylenol, de Amerikaanse paracetamol kan voor emotionele bijwerkingen zorgen. Pas op..

https://splinternews.com/tylenol-may...stu-1793860047
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 09:03   #82
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
En nog een interessante: ook anthistamine medicijnen kunnen effect hebben op je emotionele toestand.

https://www.everydayhealth.com/speci...y-medications/
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2020, 19:15   #83
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Deze is ook wel interessant. Tylenol, de Amerikaanse paracetamol kan voor emotionele bijwerkingen zorgen. Pas op..

https://splinternews.com/tylenol-may...stu-1793860047
Leuke geprobeerd om de bijwerkingen dat mensen ondervinden met rogaine te minimaliseren.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2020, 14:48   #84
Sergioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 36
In tegenstelling tot de troep die finasteride heet, is minoxidil tientallen keren, misschien nog wel vaker, onafhankelijk onderzocht. Uit geen enkele van die onderzoeken komen dergelijke bijwerkingen naar voren. Daarnaast gebruiken tienduizenden mensen het nog voor hun baard en ook daar komen dit soort bijwerkingen niet naar voren. De reden waarom dit soort bijwerkingen naar voren komen bij mensen die het voor hun haar gebruiken is, omdat ze zich helemaal verdiept hebben in alle bijwerkingen in algemene zin en vervolgens denken ze dat ze die ook van minoxidil krijgen.

Dan heb je nog 2 onderzoeken die suggeren dat Minoxidil mogelijk een rol speelt bij DHT. Dit blijft echter bij suggesties. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen wiens bloedwaarde omlaag is gegaan na puur het gebruik van minoxidil. Er is dus ook vrij makkelijk achter te komen, als dit zo was hadden we dat nu wel geweten.

Er is overigens wel een hele andere reden waarom mensen terughoudend zouden moeten zijn met minoxidil en dat is dat minoxidil de massa van je linkerhartkamer vergroot, zowel oraal als topisch. We weten helemaal niet of dit gezond is op lange termijn. Het lijkt er wel op dat dit weer afneemt als Minoxidil gebruik gestopt wordt.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3191000/
https://www.nature.com/articles/1000410.pdf?origin=ppub
Sergioo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2020, 15:35   #85
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Leuke geprobeerd om de bijwerkingen dat mensen ondervinden met rogaine te minimaliseren.
Niet minimaliseren maar pionieren. Ik wed dat heel veel mensen dit niet wisten van paracetamol.

Ach Ja, met Google kun je een heleboel van die onsamenhangde onderzoeken van elk medicijn plaatsen waar de meest erge bijwerkingen in staan. Ik hou me liever bij de feiten.

En nu niet emotioneel worden als je een paracetamol slikt
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2020, 18:48   #86
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Niet minimaliseren maar pionieren. Ik wed dat heel veel mensen dit niet wisten van paracetamol.

Ach Ja, met Google kun je een heleboel van die onsamenhangde onderzoeken van elk medicijn plaatsen waar de meest erge bijwerkingen in staan. Ik hou me liever bij de feiten.

En nu niet emotioneel worden als je een paracetamol slikt
Shit net paracetamol geslikt omdat ik hoofdpijn heb. Lees ik dit. Ga ik nu dood?
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2020, 19:09   #87
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Shit net paracetamol geslikt omdat ik hoofdpijn heb. Lees ik dit. Ga ik nu dood?
Zou maar een huisarts raadplegen en vergeet niet om ons op de hoogte te houden
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2020, 19:49   #88
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Zou maar een huisarts raadplegen en vergeet niet om ons op de hoogte te houden
Bij de huisartsenpost geven ze mij 3 weken..
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2020, 17:42   #89
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Niet minimaliseren maar pionieren. Ik wed dat heel veel mensen dit niet wisten van paracetamol.

Ach Ja, met Google kun je een heleboel van die onsamenhangde onderzoeken van elk medicijn plaatsen waar de meest erge bijwerkingen in staan. Ik hou me liever bij de feiten.

En nu niet emotioneel worden als je een paracetamol slikt
Kom, kom iedereen zag wat je wou doen hoor. Was te doorzichtig.

Paracetamol is geen middel tegen haarverlies zover ik weet. Minoxidil wel, daarmee dat het interessant is voor mensen hier om te weten dat sommige die minox gebruiken ook kunnen last hebben van bijwerkingen. Natuurlijk niet in dezelfde categorie zoals de fina rotzooi.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergioo Bekijk bericht
In tegenstelling tot de troep die finasteride heet, is minoxidil tientallen keren, misschien nog wel vaker, onafhankelijk onderzocht. Uit geen enkele van die onderzoeken komen dergelijke bijwerkingen naar voren. Daarnaast gebruiken tienduizenden mensen het nog voor hun baard en ook daar komen dit soort bijwerkingen niet naar voren. De reden waarom dit soort bijwerkingen naar voren komen bij mensen die het voor hun haar gebruiken is, omdat ze zich helemaal verdiept hebben in alle bijwerkingen in algemene zin en vervolgens denken ze dat ze die ook van minoxidil krijgen.

Dan heb je nog 2 onderzoeken die suggeren dat Minoxidil mogelijk een rol speelt bij DHT. Dit blijft echter bij suggesties. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen wiens bloedwaarde omlaag is gegaan na puur het gebruik van minoxidil. Er is dus ook vrij makkelijk achter te komen, als dit zo was hadden we dat nu wel geweten.

Er is overigens wel een hele andere reden waarom mensen terughoudend zouden moeten zijn met minoxidil en dat is dat minoxidil de massa van je linkerhartkamer vergroot, zowel oraal als topisch. We weten helemaal niet of dit gezond is op lange termijn. Het lijkt er wel op dat dit weer afneemt als Minoxidil gebruik gestopt wordt.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/3191000/
https://www.nature.com/articles/1000410.pdf?origin=ppub
Ja ik ben het met je eens dat minox VEEL veiliger is dan fina natuurlijk.

Maar ik heb al een paar mensen gezien die beweren PFS te hebben van minox en als je ziet op askpatient zijn er honderden mensen die beweren fina-achtige bijwerkingen te hebben.

Ik ben de laatste die zal beweren dat deze mensen dit gewoon inbeelden. En de twee studies die ik post zijn zeker niet te negeren vind ik...

Trouwens iets wat ik ook veel lees over minox bijwerkingen is dat het slecht zou zijn voor de huid en collageen. Ik heb nog geen serieuze studies hiervan gevonden. Bijvoorbeeld zwarte kringen rond de ogen, etc.

En ja dat minox problemen kan geven voor het hart verbaast me niets.

Minoxidil is a vasodilator used to treat high blood pressure (hypertension). Minoxidil is usually given together with two other medications including a diuretic (water pill).
https://www.rxlist.com/minoxidil-sid...rug-center.htm
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2020, 21:46   #90
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Kom, kom iedereen zag wat je wou doen hoor. Was te doorzichtig.

Paracetamol is geen middel tegen haarverlies zover ik weet. Minoxidil wel, daarmee dat het interessant is voor mensen hier om te weten dat sommige die minox gebruiken ook kunnen last hebben van bijwerkingen. Natuurlijk niet in dezelfde categorie zoals finasteride
Ja dat leek me vrij duidelijk Sherlock. Punt is dus dat je van ieder medicijn een onderzoek kan posten waar "mogelijk" ernstige bijwerkingen door komen.

Check de geposte onderzoeken maar eens en kijk hoe vaak daar de woorden "may", "could" en "possible" voorkomen. Het zijn allemaal suggestieve of flinterdunne kleine onderzoekjes met een handjevol mensen.

Logisch ook want hoe meet je precies de mentale gesteldheid van iemand en hoeverre is dit precies toe te schrijven aan medicijn. Dit is gewoon erg lastig.
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen finasteride, bijwerkingen minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.