Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 november 2019, 23:03   #31
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Oh kijk onze andere fina nemer die zichzelf wijs wilt maken da fina veilig is komt ook nog eens met een non argument af. En je bent niet verplicht om mijn thread te lezen als je niet tegen de realiteit kunt.



Wat amusant is dat jullie zo hopeloos zijn in jullie gevecht tegen kalen dat jullie je zelf proberen te overtuigen dat hormone therapie geen enkele slechte bijwerking zou kunnen hebben. Hey maar je doet mij alleen maar een plezier hoor, ik hoop dat je je pilletje blijft slikken, de echte frustros die de realiteit niet willen zien kunnen alleen zo maar leren, zoals jij zou zeggen: wat sneu voor jou.
Neem jij jezelf nog serieus? Waar zeg ik dat het geen enkele bijwerkingen zou kunnen hebben? Tuurlijk kan het, en wat über sneu voor je dat je onderdeel bent van de minderheid die bijwerkingen heeft ervaren in het verleden.

Jij denkt dat iedereen die Finasteride gebruikt op fora als haarweb, hairlosstalk, etc. zit terwijl dit in werkelijkheid een percentage is wat ver onder de 1% ligt. Maar dat besef je je wellicht niet omdat het altijd ongelukkige types zijn zoals jij die zo hard moeten schreeuwen omdat ze anders niet gehoord worden.

Maar wel potsierlijk dat je zo negatief over Finasteride denkt terwijl je blijkbaar wel zo'n "hopeloos kalende dwaas" was door het zelf te slikken. Of te wel, je bent een ironisch en triest kereltje. Ben benieuwd hoe je erover zou denken als je, net als de grote meerderheid, nooit last had van bijwerkingen .
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2019, 23:18   #32
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Neem jij jezelf nog serieus? Waar zeg ik dat het geen enkele bijwerkingen zou kunnen hebben? Tuurlijk kan het, en wat über sneu voor je dat je onderdeel bent van de minderheid die bijwerkingen heeft ervaren in het verleden.

Jij denkt dat iedereen die Finasteride gebruikt op fora als haarweb, hairlosstalk, etc. zit terwijl dit in werkelijkheid een percentage is wat ver onder de 1% ligt. Maar dat besef je je wellicht niet omdat het altijd ongelukkige types zijn zoals jij die zo hard moeten schreeuwen omdat ze anders niet gehoord worden.

Maar wel potsierlijk dat je zo negatief over Finasteride denkt terwijl je blijkbaar wel zo'n "hopeloos kalende dwaas" was door het zelf te slikken. Of te wel, je bent een ironisch en triest kereltje. Ben benieuwd hoe je erover zou denken als je, net als de grote meerderheid, nooit last had van bijwerkingen .
Als je zo zeker bent dat fina veilig is waarom post je dan in deze thread? Het is duidelijk dat je jezelf probeert te overtuigen net zoals je andere vriendjes hier. Je negeert het verleden van Merck en alle nieuwe artikels en studies die een ander plaatje schilderen. Oh ja en het feit dat een poll hier met 500+ mensen, meer dan 50% bijwerkingen ondervindt wordt ook genegeerd omdat het maar een poll is. Kom, kom ik ken je denkwijze maar al te goed. En ja ik geef toe dat ik vroeger even achterlijk, onwetend en hopeloos als jou was maar in die tijd was er nog minder info dan nu spijtig genoeg.


En ik ben dankbaar voor elk fina pilletje dat je slikt, doe het voor mij aub! Ik beloof je dat je wel zult leren, is gewoon een kwestie van tijd.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2019, 23:52   #33
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Ja sorry je bent gewoon een (hopeloze) idioot, dit gaat er over, je eigen studie niet eens kunnen begrijpen.
nogmaals, pionier, jij begrijpt de studie niet. dit is basis-engels en je snapt het niet. dat is verder prima, maar fake het dan ook alsjeblieft niet.

ik heb speciaal voor jou de onderliggende studie even boven water gehaald. speciaal voor jou, zodat jij het ook snapt.

dus dezelfde resultaten, maar dan in jip en janneke taal.

ik citeer:

"As compared with the men in the placebo group, the men treated with 5 mg of finasteride per day had a significant decrease in total urinary-symptom scores (P<0.001), an increase of 1.6 ml per second (22 percent, P<0.001) in the maximal urinary-flow rate, and a 19 percent decrease in prostatic volume (P<0.001).
The men treated with 1 mg of finasteride per day did not have a significant decrease in total urinary-symptom scores, but had an increase of 1.4 ml per second (23 percent) in the maximal urinary-flow rate, and an 18 percent decrease in prostatic volume.
The men given placebo had no changes in total urinary-symptom scores, an increase of 0.2 ml per second (8 percent) in the maximal urinary-flow rate, and a 3 percent decrease in prostatic volume."

Bron: https://www.nejm.org/doi/full/10.105...99210223271701

Speciaal voor jou in begrijpelijk Nederlands (en voor de zoveelste keer):

5 mg gaf een statistisch significante toename ten opzichte van placebo.
1 mg gaf geen statistisch significante toename ten opzichte van placebo.

In tegenstelling tot wat jij rondschreeuwt: niemand vergelijkt de 1mg met de 5mg; allebei worden (zoals altijd in dit soort studies) uitsluitend vergeleken met placebo

En als we dan toch bezig zijn. Dezelfde studie:

"The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate"

"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose. We conclude that treatment with a 5-mg dose of finasteride is beneficial in men with benign prostatic hyperplasia."

Moet ik dit ook voor je vertalen in het Nederlands, of lukt het zo denk je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Ik hoop dat idioten zoals jij en je vriendje hierboven je pilletjes blijven nemen, hopeloze kalende dwazen zoals jullie zullen het spijtig genoeg maar op één manier leren.
ik kan me in jouw situatie je frustratie voorstellen, maar houd het een beetje netjes joh.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2019, 00:28   #34
Jwzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 18
Het is ongelovelijk dat mensen op een forum voor haren elkaar de huid vol schelden om een punt te maken. Als een kind dit doet zou ik het begrijpen maar ik neem aan dat iedereen hier volwassen is. Heel zwak dit.
Jwzz is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2019, 12:35   #35
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
nogmaals, pionier, jij begrijpt de studie niet. dit is basis-engels en je snapt het niet. dat is verder prima, maar fake het dan ook alsjeblieft niet.

ik heb speciaal voor jou de onderliggende studie even boven water gehaald. speciaal voor jou, zodat jij het ook snapt.

dus dezelfde resultaten, maar dan in jip en janneke taal.

ik citeer:

"As compared with the men in the placebo group, the men treated with 5 mg of finasteride per day had a significant decrease in total urinary-symptom scores (P<0.001), an increase of 1.6 ml per second (22 percent, P<0.001) in the maximal urinary-flow rate, and a 19 percent decrease in prostatic volume (P<0.001).
The men treated with 1 mg of finasteride per day did not have a significant decrease in total urinary-symptom scores, but had an increase of 1.4 ml per second (23 percent) in the maximal urinary-flow rate, and an 18 percent decrease in prostatic volume.
The men given placebo had no changes in total urinary-symptom scores, an increase of 0.2 ml per second (8 percent) in the maximal urinary-flow rate, and a 3 percent decrease in prostatic volume."

Bron: https://www.nejm.org/doi/full/10.105...99210223271701

Speciaal voor jou in begrijpelijk Nederlands (en voor de zoveelste keer):

5 mg gaf een statistisch significante toename ten opzichte van placebo.
1 mg gaf geen statistisch significante toename ten opzichte van placebo.

In tegenstelling tot wat jij rondschreeuwt: niemand vergelijkt de 1mg met de 5mg; allebei worden (zoals altijd in dit soort studies) uitsluitend vergeleken met placebo

En als we dan toch bezig zijn. Dezelfde studie:

"The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate"

"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose. We conclude that treatment with a 5-mg dose of finasteride is beneficial in men with benign prostatic hyperplasia."

Moet ik dit ook voor je vertalen in het Nederlands, of lukt het zo denk je?



ik kan me in jouw situatie je frustratie voorstellen, maar houd het een beetje netjes joh.
Oh ja je hebt gelijk hoor ik word inderdaad gefrustreerd, door idioten zoals jij.


Hopeloos is nog te eufemistisch om iemand zoals jij te omschrijven.


De onderliggende studie bevestigt nogmaals wat ik al zei. En ja ze hebben alle groepen met elkaar vergeleken maar er is ENKEL een significant verschil gevonden tussen de placebo en 5 mg groep NIET tussen de 1 mg en 5 mg groep. Stop met dingen uit te vinden die er gewoon niet staan.


Weeral als men verder leest dan ziet men dit ook terug in de resultaten er is amper verschil gevonden tussen de 1 mg en de 5 mg.


Mean percentage changes in peak flow rate were (placebo) 8%, (1 mg) 23%, and (5 mg) 22%


the mean percentage changes in prostate volume were (placebo )-3%, (1mg)-18%, and (5mg)-19% respectively.

Citeer mij nu letterlijk waar dat er staat dat er een SIGNIFICANT VERSCHIL is gevonden tussen de 1 mg en 5 mg. Inderdaad dat lukt je niet omdat dat er niet staat en ook niet is gevonden. ENKEL een significant verschil tussen placebo en de 5 mg groep.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht


In tegenstelling tot wat jij rondschreeuwt: niemand vergelijkt de 1mg met de 5mg; allebei worden (zoals altijd in dit soort studies) uitsluitend vergeleken met placebo


Haha, waarom zouden ze in een studie enkel vergelijken met de placebo? Ben je nu echt serieus. "zoals altijd in dit soort studies" Wat? Weeral dingen dat je gewoon uitvindt. Je bent weeral fout net zoals het feit dat je niet wilt toegeven dat sommige transgenders fina nemen voor hun transitie. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig wat je doet in het echte leven...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht


"The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate"

"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose. We conclude that treatment with a 5-mg dose of finasteride is beneficial in men with benign prostatic hyperplasia."

Moet ik dit ook voor je vertalen in het Nederlands, of lukt het zo denk je?



Ik denk dat ik dit voor jou moet vertalen vriend.


The men who received 5 mg of finasteride daily had a significantly greater decrease in total symptom scores than the men given placebo. > Mannen die 5 mg fina kregen hadden een significant grotere vermindering in totale symptoom score dan de mannen die een placebo kregen.



The decrease in the scores of the men who received 1 mg of finasteride daily was intermediate > De vermindering in de scores van de mannen die 1mg fina namen was tussenliggend.



==> conclusie; geen significant verschil tussen 1 mg en 5 mg zoals we ook zelf kunnen afleiden uit de resultaten.



Of wacht je weet toch wat het woordje intermediate betekent hé? Hier is een handige link voor je: https://www.mijnwoordenboek.nl/verta...L/intermediate


"The effect of a daily dose of 5 mg of finasteride was greater than that of a 1-mg dose..." > Het effect van een dagelijkse dosis van 5 mg fina was groter dan de 1 mg dosis.



Inderdaad het effect was groter maar er was geen SIGNIFICANT VERSCHIL aangetoond, maar enkel tussen de placebo en 5 mg groep ZOALS ER OOK LETTERLIJK STAAT IN DE TEKST. Stop met dingen te verzinnen die er gewoonweg niet staan vriend.



Ok, je hebt jezelf nu genoeg belachelijk gemaakt. Ik raad aan dat je je Engels wat gaat bijschaven en een cursus begrijpend lezen gaat volgen voordat je met de grote jongens wilt discussiëren.



Man, man en dit allemaal omdat jullie fina nemers zo onzeker zijn (terecht wel, fina is ook niet veilig natuurlijk, niet dat jullie dat gaan toegeven).



Achja, zoals ik al zei, niet vergeten om jullie pilletjes te nemen vrienden.

Laatst gewijzigd door Pionier; 28 november 2019 om 12:56
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2019, 12:59   #36
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Ok dit wordt te belachelijk; dit is zinloos. Ik ga je tegen jezelf beschermen en ik stop deze discussie.

Je poneert iedere keer één of andere bizarre stelling, anderen leveren keer op keer het bewijs dat wat je zegt niet klopt, maar jij snapt het bewijs helemaal niet (of wil het niet snappen). Dan houdt een debat op.

Ik heb al vaker gezegd, in de kern heb je best een puntje: finasteride is geen snoepje, en zou alleen als last resort geslikt moeten worden door mannen die erg gemotiveerd zijn iets aan hun haarverlies te doen en psychisch lijden als ze niets doen. Niet zomaar door iedereen.

Het bizarre is dat je er allemaal rare onzin omheen verzint omdat je kennelijk denkt dat dat je punt sterker maakt. Als iemand vervolgens in gaat op die rare onzin, ben je niet in staat dat toe te geven. Je raakt steeds verder verstrikt in dingen waar je eigenlijk niet zoveel van af weet.
Je wordt gedwongen meer en meer bizarre standpunten in te nemen (zie je laatste comments), waardoor je jezelf op een forum als dit volledig voor lul zet en uiteindelijk niemand je meer serieus neemt. Dat voel je ook en daarom ga je maar steeds meer schelden, wat het nog erger maakt. Dat is jammer, want deze discussie heeft helemaal niks meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken en is voor niemand op dit forum nog interessant.

Houd het gewoon bij de kern; het is goed als op dit forum niet iedereen juichend op de finasteride-trein springt. Maar houdt het daar dan gewoon bij.

Laatst gewijzigd door minten; 28 november 2019 om 13:08
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2019, 15:06   #37
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Ok dit wordt te belachelijk; dit is zinloos. Ik ga je tegen jezelf beschermen en ik stop deze discussie.

Je poneert iedere keer één of andere bizarre stelling, anderen leveren keer op keer het bewijs dat wat je zegt niet klopt, maar jij snapt het bewijs helemaal niet (of wil het niet snappen). Dan houdt een debat op.

Het lijkt me eerder dat je jezelf beschermt omdat je eindelijk beseft hoe belachelijk je jezelf hebt gemaakt door zelf een studie aan te halen en deze niet eens te begrijpen.


En waar zijn de "anderen" die je steunen in je foute analyse? Haha, het is niet erg om toe te geven dat je fout zit. Moest ik fout zijn zou ik dit toegeven, maar in dit geval ben ik duidelijk niet fout.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Ik heb al vaker gezegd, in de kern heb je best een puntje: finasteride is geen snoepje, en zou alleen als last resort geslikt moeten worden door mannen die erg gemotiveerd zijn iets aan hun haarverlies te doen en psychisch lijden als ze niets doen. Niet zomaar door iedereen.

Hiermee gaan we akkoord. Trouwens ter verduidelijking, ik zou een topische AA (kan bv een andere AA zijn dan fina) zeker kunnen aanmoedigen in plaats van jonge mannen direct orale AA's aan te bevelen. Er zijn studies en ook een aantal anekdotes van mensen die hiermee geen bijwerkingen ondervinden en met orale AA's wel.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Het bizarre is dat je er allemaal rare onzin omheen verzint omdat je kennelijk denkt dat dat je punt sterker maakt. Als iemand vervolgens in gaat op die rare onzin, ben je niet in staat dat toe te geven. Je raakt steeds verder verstrikt in dingen waar je eigenlijk niet zoveel van af weet.
Je wordt gedwongen meer en meer bizarre standpunten in te nemen (zie je laatste comments), waardoor je jezelf op een forum als dit volledig voor lul zet en uiteindelijk niemand je meer serieus neemt. Dat voel je ook en daarom ga je maar steeds meer schelden, wat het nog erger maakt. Dat is jammer, want deze discussie heeft helemaal niks meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken en is voor niemand op dit forum nog interessant.
Kan je me moeilijk kwalijk nemen dat ik begin te schelden als mensen zoals jij zelf studies beginnen aanhalen maar niet eens de juiste conclusies kunnen trekken en dingen verzinnen. Trouwens jij bent diegene dat deze dingen aanhaalt en dit heeft inderdaad amper iets met deze topic te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Houd het gewoon bij de kern; het is goed als op dit forum niet iedereen juichend op de finasteride-trein springt. Maar houdt het daar dan gewoon bij.

Goed, even ter verduidelijking jullie zijn diegene dat zich gedwongen voelde om in een topic over fina bijwerkingen jullie mening te delen. En we weten allemaal waarom, jij en je vriendje kunnen niet omgaan met de werkelijkheid en proberen de risico's van fina te minimaliseren, om de simpele reden dat jullie zelf bang zijn en twijfelen over de veiligheid van datgene jullie dagelijks nemen. (En terecht)


Verder zal ik gewoon hier nog studies en artikels blijven posten, als jullie hier niet tegen kunnen geef ik jullie het advies deze thread te negeren. Voor de rest wens ik jullie nog veel succes met fina.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2019, 17:51   #38
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Nog een leuk weetje:


Dit jaar is door Europa, post-SSRI syndroom officieel erkend als een medische aandoening/syndroom.


(SSRI's zijn voornamelijk anti-depressiva zoals Prozac, Xanax,...)



https://www.psychologytoday.com/us/b...ical-condition


Net zoals bij fina waren er hier ook veel die niet wouden toegeven dat SSRI's lange termijn bijwerkingen konden geven na het stoppen van de medicatie.



En SSRI's zijn veel langer op de markt dan Anti androgene zoals fina en duta.



Dus het heeft lang geduurd maar na een tijd stapelde de bewijzen zich op en kon men de realiteit niet meer minimaliseren of ontkennen.


Hetzelfde zal waarschijnlijk ook voor fina/duta gebeuren en PFS (post fina syndrome) zal ook worden erkend als officieel syndroom. Studies en acties zijn bezig om dit te bewijzen.


(Een recente studie toont dit aan: Efforts to explain persistent symptoms are undermined by poor long term data on harms , dus te weinig lange termijn data beschikbaar https://www.bmj.com/content/366/bmj....n=usage-042019)




Wat ook interessant is om te weten, is dat post SSRI syndrome veel gemeen heeft met PFS. Zoals bijvoorbeeld het verliezen van libido, brain fog, erectiele stoornissen,...


Fina/duta heeft ook effect op neurosteroids:


Neurosteroids like 3?-androstanediol (derived from DHT) and allopregnanolone (derived from progesterone) activate the GABAA receptor in the brain; because finasteride prevents the formation of neurosteroids, it functions as a neurosteroidogenesis inhibitor and may contribute to a reduction of GABAA activity. Reduction of GABAA receptor activation by these neurosteroids has been implicated in depression, anxiety, and sexual dysfunction.[61][62][63]

Laatst gewijzigd door Pionier; 2 december 2019 om 14:22
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2019, 18:55   #39
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Top, ik ga direct stoppen met de medicatie
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2019, 12:37   #40
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Nog een nieuwe studie van dit jaar:


https://www.bmj.com/content/365/bmj.l1204



Fina/duta verhoogt de kans op diabetes.


The risk of type 2 diabetes was increased by approximately 30% over 11 years in men with benign prostatic hyperplasia who received one of the 5?-reductase inhibitors on the market, finasteride or dutasteride compared with tamsulosin


Additional monitoring might be required for men starting these drugs, particularly in those with other risk factors for type 2 diabetes.

Extra belangrijke info:


Finasteride is also a 5br inhibitor. I feel this gets lost 99% of the time.


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/19515843/


5br, also known as AKR1D1, silencing drives insulin sensitivity, lipid has accumulation and fuels hepatocyte inflammation.


https://www.sciencedirect.com/scienc...26049519301441

Laatst gewijzigd door Pionier; 2 december 2019 om 14:18
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2019, 18:21   #41
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Nog een nieuwe studie van dit jaar, zeker opgepast voor mensen met nier problemen die aan de fina zitten of een familie geschiedenis hebben met nier problemen:


Finasteride-Induced Inhibition of 5?-Reductase Type 2 Could Lead to Kidney Damage—Animal, Experimental Study



https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6572442/
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2019, 16:55   #42
haaribo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 167
In het verleden ook last gehad van psychische klachten wellicht mede gevolg van finasteride gebruik. Daarna Saw Palmetto gaan gebruiken dat ik door de jaren heen periodes heb gebruikt. Sinds februari gebruik ik het elke dag en heb nu besloten hier ook helemaal mee te stoppen. Heb het afgelopen jaar ook enigzins last van de bekende brain fog en vooral blokkades waardoor ik weinig gedaan krijg. Saw Palmetto is natuurlijk geen fina maar het effect is ongeveer het zelfde, het blokkeren van dht in het hele lichaam.

Aangezien mijn psychische gezondheid is het belangrijkste is en saw palmetto maar een onderdeel is van mijn regime lijkt stoppen het verstandigst. Afgelopen jaar heb ik wel veel vooruitgang geboekt maar ik denk dat dit vooral toe te schrijven is aan de combinatie micro needeling en minoxidil. Wanneer de hergroei van mijn haar stopt en mijn haar weer uit begint te vallen weet ik waar het aan heeft gelegen, blijft de verbetering van mijn haar doorgaan dan weet ik ook dat Saw Palmetto niet veel heeft toegevoegd.
__________________
Status: NW 3A heel langzaam herstellend; op naar NW2!
Dermapen 1,8mm 1xp2w 1,2mm 1xp2w (2-2019);
Minoxidil 5% 2x pd (2-2019)
Finasteride topisch 0,167mg 2x pd (9-2020);
Ketoconazol shampoo 20mg 2x pw (2-2019);
Biotin 1000mg 1pd (8-2019);
Elvive haarverdikker shampoo 1xpd (5-2020)

Historie: Finasteride 1,25mg 1xpd (2005-2007); Minoxodil 5% 1 a 2x pd (2005-2009) sporadisch (2010-2018); Topical Duta 4 ml per flesje minox(2007); Zaagbladpalm 450mg 1x pd diverse perioden (2007-2019); Spironolacton 5% 1ml 1xp3d (2007-2009); Ketoconazol shampoo 20mg 2xpw (2005-2011); Revita (2011-2013); Alpacin shampoo (2017-2020)

Laatst gewijzigd door haaribo; 16 december 2019 om 17:12
haaribo is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2020, 11:45   #43
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Nieuwe studie over finasteride, nog maar enkele dagen oud:


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31937082 11

Abstract

BACKGROUND:

Combination therapy with 5 alpha-reductase inhibitor (5-ARI) and alpha-blocker can be considered as a gold standard intervention for medical management of lower urinary tract symptoms related to benign prostatic hyperplasia (LUTS/BPH). On the other hand, 5-ARI monotherapy and in particular Finasteride alone is currently getting focus of attention especially due to lack of systematic reviews investigating efficacy outcomes and/or adverse events associated.

OBJECTIVES:

Aim of the present critical review was to analyze current knowledge of clinical efficacy and incidence of adverse events associated with 5-ARI treatment for LUTS/BPH.

MATERIALS AND METHODS:

A systematic review of clinical trials of the literature of the past 20 years was performed using database from PubMed, Cochrane Collaboration and Embase. A total of 8821 patients were included in this study and inclusion criteria for studies selection were: data from randomized clinical trials (RCTs) focusing their attention on the clinical role of Finasteride monotherapy for symptomatic BPH. Parameters of research included prostate specific antigen (PSA), prostate volume (PV), International Prostate Symptom Score (IPPS), postvoid residual urine (PVR), voiding symptoms of IPSS (voiding IPSS), maximum urinary flow rate (Qmax), and adverse events (AEs).

RESULTS:

Overall 12 original articles were included and critically evaluated. Sample sizes of patient actively treated with finasteride varied from 13 to 1524 cases analyzed in a single study. Follow-up after treatments ranged from 3 to 54 months. The effect of finasteride in reducing prostate volume (PV) was moderate (standardized mean difference (SMD) effect between 0.5 to 0.8 for all trials evaluable) while the effect on IPSS score and Qmax was considered significant (SMD in the 0.2 to 0.5 variation range). No severe AEs and/or psychiatric disorders were retrieved among the studies. Sexual health dysfunctions were significantly influenced by finasteride therapy when compared with placebo treated patients.

CONCLUSIONS:

Although significant clinical benefits of finasteride monotherapy were demonstrated, the effective size of the available reports included in the analysis is limited. Additional head-to-head studies would be needed to re-evaluate clinical efficacy and safety of 5-ARI in combination or not with alpha blockers.


---


> Sexual health dysfunctions were significantly influenced by finasteride therapy when compared with placebo treated patients.

De zoveelste studie die aantoont dat fina een serieus effect heeft op de seksuele gezondheid.


Het kan niet duidelijker dan dit. Hoe dan ook, we hebben nog meer onpartijdige lange termijn studies nodig die uiteindelijk komaf maken met de mythe dat alleen een klein deel van mannen last heeft van bijwerkingen.

Laatst gewijzigd door Pionier; 17 januari 2020 om 12:03
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2020, 13:09   #44
Pionier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2016
Berichten: 289
Geslacht:
Blijkbaar heeft PJKG die eerder reageerde in deze thread en er van overtuigd was dat fina veilig was, zelf last van bijwerkingen.


Dit zei hij eerder in deze thread, zie bovenaan deze pagina: Ben benieuwd hoe je erover zou denken als je, net als de grote meerderheid, nooit last had van bijwerkingen

Wat blijkt dat hij zelf ook bijwerkingen ervaart, een post van hem gemaakt in oktober 2019, te vinden in de "Topische finasteride vs orale finasteride" thread:


Ik denk dat ik bijwerkingen ervaar. Milde brainfog (vergeetachtigheid, gebrek aan concentratie) en erectiele dysfunctie/lager libido. Ga m'n dosering verlagen van 0.5-1.0mg per dag naar 0.2mg en dat tot eind van de maand proberen. En anders echt een microdosering (max 0.1mg).

En als dat niks oplost, dan maar topische finasteride proberen...
dacht zelf aan de Essengen 6 Plus van Minoxidilmax. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er betere alternatieven?



Deze jonge man is ook maar 22 jaar en is weer een mooi voorbeeld dat aantoont hoe hard mensen die kalen willen geloven dat wat ze nemen velig is.
Pionier is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2020, 13:28   #45
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Blijkbaar heeft PJKG die eerder reageerde in deze thread en er van overtuigd was dat fina veilig was, zelf last van bijwerkingen.


Dit zei hij eerder in deze thread, zie bovenaan deze pagina: Ben benieuwd hoe je erover zou denken als je, net als de grote meerderheid, nooit last had van bijwerkingen

Wat blijkt dat hij zelf ook bijwerkingen ervaart, een post van hem gemaakt in oktober 2019, te vinden in de "Topische finasteride vs orale finasteride" thread:


Ik denk dat ik bijwerkingen ervaar. Milde brainfog (vergeetachtigheid, gebrek aan concentratie) en erectiele dysfunctie/lager libido. Ga m'n dosering verlagen van 0.5-1.0mg per dag naar 0.2mg en dat tot eind van de maand proberen. En anders echt een microdosering (max 0.1mg).

En als dat niks oplost, dan maar topische finasteride proberen...
dacht zelf aan de Essengen 6 Plus van Minoxidilmax. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er betere alternatieven?



Deze jonge man is ook maar 22 jaar en is weer een mooi voorbeeld dat aantoont hoe hard mensen die kalen willen geloven dat wat ze nemen velig is.
Ik heb wel respect voor je doorzettingsvermogen. Heb gelukkig helemaal nergens last van .
Blijkbaar zit het erg diep bij jou, hè.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
bijwerkingen finasteride, bijwerkingen minoxidil

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:11.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.