Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 15 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 15 juli 2006, 10:26   #331
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
de resultaten lijken opgeleukt te zijn.
Hmmm ja dat zou natuurlijk kunnen, maar lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Als het goed is heeft Lexington de tellingen niet zelf gedaan maar is dat volautomatisch gedaan met zo'n soort apparaat:



En de bijbehorende software:


Ik denk dat de FDA ook wel wil zien dat dit inderdaad automatisch is gebeurd en dat ze niet zelf cijfertjes hebben zitten veranderen, want anders kun je ieder product wel met gesjoemel door de FDA krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Volgens mij is die cirkel met een diameter van 1 inch ook een standaard maat voor het berekenen van de hair counts in hair loss trails en dat die 1 cm gewoon een vergissing is.
Ik denk het niet DHTkiller, kijk nog maar eens goed naar de foto's. Er staat zelfs een meetlatje aangegeven die een diameter van 10 mm aangeeft. Ook rechtsbovenin staat een getal in cm² (waarvan ik trouwens niet weet waar het voor staat?). Ik neem dus aan dat ze wel degelijk Europese maten hebben gebruikt.

Maargoed er zijn nog mogelijkheden tot extra controles door te kijken wat de haartellingen zijn bij andere haarstudies:

1) Hair counts bij Glaxo Phase 2
De hair counts die ik in mijn vorige post heb gebruikt van fina en duta (72 fina, 96 duta) komen uit de FDA Phase 2 van Glaxo, en zijn nagenoeg de enige gegevens die daarvan ooit zijn prijsgegeven. Helaas zijn de andere resultaten nooit gepubliceerd en is het dus niet mogelijk om even te checken hoe ze dit precies gemeten hebben.

2) Hair counts bij Merck Phase 3
Bij de Merck Phase 3-studie (pubmed hier) staat het volgende over de tellingen:

Citaat:
Clinically significant increases in hair count (baseline = 876 hairs), measured in a 1-inch diameter circular area (5.1 cm2) of balding vertex scalp, were observed with finasteride treatment (107 and 138 hairs vs placebo at 1 and 2 years, respectively; P < .001)
3) Hair counts bij Merck Phase 4
Ik heb ook nog even de full-text van de bekende 5-jarenstudie van finasteride ('Phase 4') erop nageslagen (pubmed hier), en daar staat over hun hair counts (methode + resultaten):

Citaat:
(1) hair counts, obtained from color macrophotographs of a 1-inch diameter circular area (5.1 cm2) of clipped hair (length 1 mm), centered at the anterior leading edge of the vertex thinning area;

[...]

In the group that received finasteride for up to five years (Fin => Fin), there were significant increases in hair counts over five years (p < 0.001 versus baseline for all time points), which reached a maximal increase at month 12 (mean increase [95% CI] from baseline at month 12 = 91 [84, 98] hairs in the target area), declined somewhat thereafter but remained above baseline throughout, with a mean increase of 38 [21, 56] hairs at month 60 (Fig. 3).
4) Hair counts bij minoxidil
Ook heb ik even een minoxidilstudie erop nageslagen die op soortgelijke wijze de haartellingen doet (pubmed hier). Uit deze studie komen de plaatjes van de trichoscan + software die ik hierboven heb neergezet. Uit deze studie komt de volgende telling:

Citaat:
after 6 months a significant increase in hair density (+34 hairs/cm2; p = 0.011)
Dus als je 34 dan vermenigvuldigt met 5,067 krijg je weer een vergelijkbaar getal (172,3).

5) De resultaten resumerend
Hier volgen dan alle tellingen (= netto toename van haren) op een rijtje:

Dutasteride: 96 per 5,067 cm² (volgens Glaxo Phase 2, na 6 maanden)
Finasteride: 72 per 5,067 cm² (volgens Glaxo Phase 2, na 6 maanden)
Finasteride: 107 per 5,067 cm² (volgens Merck Phase 3, na 1 jaar)
Finasteride: 91 per 5,067 cm² (volgens Merck Phase 4, na 1 jaar)
Minoxidil: 172,3 per 5,067 cm² (na 6 maanden)
Lasercomb: 206,4 per 5,067 cm² (na 6 maanden)

Zoals ik al zei kun je eigenlijk niet resultaten uit verschillende studies met elkaar vergelijken, omdat de omstandigheden nooit hetzelfde zijn. Dat blijkt ook uit deze resultaten, zie de drie verschillende metingen van fina hair counts terwijl het toch echt hetzelfde middel is. Daar komt bij dat uit deze studie, waarin fina en minox tegelijk zijn gebruikt, fina als beste uit de bus is gekomen. Het is dus zeker niet zo dat minox meer haren oplevert dan fina.

Ik denk dus dat er bij de fina/duta-studies een behoudendere manier van haren tellen is gebruikt. Dit is volgens mij al eens eerder aan de orde gekomen, nadat iemand op een van de Amerikaanse forums beweerde aan de hand van de hair counts dat minoxidil effectiever is dan finasteride. Bryan heeft dat toen bestreden meen ik. Weet iemand hier toevallig nog een linkje naar?

De meetmethode bij de minoxstudie en de laserstudie lijken wel overeen te komen als ik de studies zo bekijk. Toch kun je ook nog niet zeggen dat de lasercomb nu effectiever is dan minox, want los van het feit dat de resultaten uit verschillende studies afkomstig zijn, is het ook nog eens de vraag of de 5 macrofoto's op de hairmaxsite wel representatief zijn (ik denk het niet).
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 juli 2006 om 11:13
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 10:56   #332
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik denk dus dat er bij de fina/duta-studies een behoudendere manier van haren tellen is gebruikt.
Een voorbeeld van zo'n meer behoudende telling is als de verschillende 'groepjes' haren (grafts) als één worden geteld in plaats van alle haren apart. Rechtsonderaan de macrofoto's van hairmax zie je een rijtje staan van hoevaak de verschillende groepjes voorkomen. Daaruit blijkt dat zij dus alle haartjes apart hebben geteld.

Als je niet de haren telt maar het aantal grafts, dan kom ik uit op een gemiddelde toename van 12,6 per 0,785 cm² (19 + 10 + 22 + 3 + 9 / 5). Als je dit weer vermenigvuldigt met 6,45 kom je uit op een toename van 81,27 per 5,067 cm².

Geen idee of dit inderdaad klopt, het is maar speculatie. Helaas kan ik de phase 3 van fina niet full-text vinden om te checken hoe ze daar hebben geteld. Maar het zou kunnen dat het inderdaad zo is gegaan, en het getal van 81,27 lijkt me een stuk beter in verhouding staan tot de hair counts van fina en duta. En dan zou het nog steeds een fantastisch resultaat zijn van de lasercomb.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 juli 2006 om 11:07
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 11:19   #333
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Als je niet de haren telt maar het aantal grafts, dan kom ik uit op een gemiddelde toename van 12,6 per 0,785 cm² (19 + 10 + 22 + 3 + 9 / 5). Als je dit weer vermenigvuldigt met 6,45 kom je uit op een toename van 81,27 per 5,067 cm².
Dus dan zou de gemeten haircounts van fina, duta en minox ook ook grafts moeten zijn ipv single hairs?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Ik denk het niet DHTkiller, kijk nog maar eens goed naar de foto's. Er staat zelfs een meetlatje aangegeven die een diameter van 10 mm aangeeft. Ook rechtsbovenin staat een getal in cm² (waarvan ik trouwens niet weet waar het voor staat?). Ik neem dus aan dat ze wel degelijk Europese maten hebben gebruikt.
De meetlat geeft inderdaad een centimeter aan, maar die gemiddelde hair count die je had uitgerekend (gemiddeld 32 in een oppervlak van 0.785cm²), past eigenlijk bijzonder goed in een oppervlak van 5.067 cm².

Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 juli 2006 om 13:14
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 11:43   #334
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Dus dan zou de gemeten haircounts van fina, duta en minox ook ook grafts moeten zijn ipv single hairs?
Dat is inderdaad wat ik probeer te betogen, dat bij de metingen bij fina en duta geen haren maar grafts geteld zijn. Bij minox zijn wel haren geteld, dat kun je ook zien aan de plaatjes in die studie die ik hierboven gepost heb. Dat verklaart dan ook waarom bij minox (net zoals bij de lasercomb) ook zo'n hoog getal eruit komt.

Citaat:
De meetlat geeft inderdaad een centimeter aan, maar die gemiddelde hair count die je had uitgerekend (gemiddeld 32 in een oppervlak van 0.785cm²), past eigenlijk bijzonder goed in een oppervlak van 5.067 cm².
Waarom past het daar bijzonder goed in vind je? Alles wijst erop dat het gewoon in een oppervlakte van 0,785cm² is gemeten. Als het in een oppervlakte van 5,067 cm² is gemeten betekent dat dat Hairmax de afmetingen fout op de foto heeft gezet, en dat lijkt me sterk. Ook zou dat betekenen dat de lasercomb een stuk minder effectief is dan finasteride. En ik denk juist dat de hairmax-studie voor een grote verrassing gaat zorgen.

Het zal me niks verbazen als het rijtje ongeveer als volgt blijkt te zijn:

Dutasteride: 96 per 5,067 cm²
Lasercomb: 81 per 5,067 cm²
Finasteride: 72 per 5,067 cm²
Minoxidil: 60 per 5,067 cm²

Helaas zullen we het nooit weten omdat er geen studie op stapel staat die alle middelen met elkaar gaat vergelijken.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 15 juli 2006 om 11:45
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 12:01   #335
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Waarom past het daar bijzonder goed in vind je? Alles wijst erop dat het gewoon in een oppervlakte van 0,785cm² is gemeten. Als het in een oppervlakte van 5,067 cm² is gemeten betekent dat dat Hairmax de afmetingen fout op de foto heeft gezet, en dat lijkt me sterk. Ook zou dat betekenen dat de lasercomb een stuk minder effectief is dan finasteride. En ik denk juist dat de hairmax-studie voor een grote verrassing gaat zorgen.
Alles wijst er inderdaad op dat het is gemeten in een oppervlak van 0.785 cm². Ik vind het alleen wel moeilijker te geloven dat een niet-medicinale aanpak, een medicinale middel als finasteride voorbijstreeft qua hair counts. Vandaar dat ik getal 32 (gemiddeld aantal haren) goed vind passen in een oppervlak van 5.067 cm². Maargoed, alles hier geeft dus aan dat dat niet het geval is. Ik zal eens op Hairsite, Hairlosshelp en Hairlosstalk kijken wat daar allemaal over te vinden is. Ik hoop dat die Bryan Shelton met antwoorden kan komen.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 15 juli 2006 om 17:07
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 19:58   #336
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik kan, behalve van de hairmaxforum zelf, nergens anders recente info vinden over de clinical trails. Ik heb wel zo'n vermoeden dat de lasercomb enige effect kan hebben voor mensen met AGA, maar het kan medicinale middelen als fina en duta niet evenaren. Ik denk dat de gemiddeld aantal haren van 32 (12.6 grafts) niet in een gebiedje van 0.785 cm² kan toenemen, maar eerder in een oppervlak van 5.067 cm². Dit lijkt mij veel aannemelijker voor een apparaat die slechts alleen maar met licht werkt. AGA is te complex en ik denk dat je met een simpel apparaatje weinig tot niks kunt doen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2006, 04:35   #337
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Als ik deze thread lees en hetgeen wat er in het HWB over LLL wordt gezegd, vraag ik me af wat laser nou echt precies toevoegt vergeleken bij een paar keer per week lekker zweten/sporten en een dagelijkse hoofdhuidmassage. Als het echt alleen maar gaat om de energie in de cel te stimuleren dan komt zo'n hairmax op mij als een luxemiddel over. Nl celstimulatie zonder ervoor te hoeven sporten/masseren. Verbeter me als ik het mis heb ?
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2006, 12:48   #338
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Wat we trouwens ook niet moeten vergeten, en dat is hier geloof ik nog nooit duidelijk genoemd, is dat de Hairmax Lasercomb door Time Magazine eind 2000 is uitverkozen tot een van de 'uitvindingen van het jaar'.


Dit is de tekst die erbij stond:
Citaat:
HAIR THICKENER

INVENTION: LASERCOMB
INVENTOR: LEXINGTON INTERNATIONAL

Marketing a hair product to bald men makes shooting fish in a barrel look challenging. O.K., the HairMax LaserComb makes the same claims as turn-of-the-century hair tonics--thicker hair, faster follicle regeneration, etc., but it uses a low-level cold-beam laser arrayed like the teeth of a comb to stimulate follicles and increase scalp blood flow. Under FDA guidelines, the LaserComb has been approved for cosmetic use, meaning the company has proved such benefits as shinier, stronger and fuller hair. A submission for FDA medical approval of the LaserComb as a hair-growth product (i.e., the marketing mother lode) is pending.
Ik besef dat ik hier het gevaar loop een autoriteitsdrogreden te begaan (Time Magazine zegt dat het goed is DUS het is goed), maar in dit geval is het denk ik wel een waardevolle toevoeging. Time is een van de meest prestigieuze bladen in de wereld en ze zullen niet zomaar zonder enig onderzoek vooraf wat apparaten genoemd hebben.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2006, 09:08   #339
looneytuner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2004
Berichten: 105
hmmm...interesting. Er zijn ook haarklinieken die zich trouwens met laseronderzoek bezighouden: http://www.thehairinstitute.com.au/m...ne/prevention/
Nja woon tegenwoordig in Oceanie vandaar de bizarre lokatie

cheers
__________________
Regime:

Minox Dr.Lee 5% (2 of 1 x per dag) afgewisseld met Xandrox en Minox 12%
Proscar (van februari '05): 5 à 6 X per week 1.25 mg (gestopt)
Saw Palmetto 1 capsule per dag (even effectief als een gathaartransplantatie)
Nizoral (3 x per week)
Bier (0.5 per dag)

Status: NW 3. Inhammen en dun aan de kruin. Ben nog steeds op zoek naar het ideale middel. Proscar werkt maar teveel neveneffecten dus moest stoppen.
looneytuner is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2006, 21:07   #340
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Yep, had zelf best eens bij deze kliniek willen kijken, maar die zit dus ook aan de andere kant van het water. De before & afters zien er behoorlijk goed uit.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2006, 13:13   #341
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Waar ik laatst ineens over zat na te denken is of je haar door gebruik van de lasercomb afhankelijk zou kunnen raken aan het laserlicht? Net zoals haar na gebruik van minoxidil verslaafd gaat raken aan de minox. Misschien is het heel vreemd, maar ik dacht er aan omdat de laser (dacht ik) net als minox zorgt voor een haargroeistimulerend effect. Ik zou echter nooit minox willen gebruiken omdat het ook gezonde haren afhankelijk zou kunnen maken. Maar ik hoop dus niet dat dit bij de lasercomb het geval is. Ik zou geen gezonde haartjes afhankelijk willen maken aan de lasercomb. Weet iemand hier iets van af?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 11:14   #342
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
afhaneklijkheid

Beste Guoy,

Erfelijke haaruitval is tijdsgebonden. Vooraf staat al vast welke haren en waneer ze gaan uitvallen. Je kan nu geen pilletje inemen voor de hoofdpijn van volgende maand dus kan je ook nu niet de lasercomb gebruiken voor de haaruitval van volgende maand. Dus...................... blijvend gebruiken.

Diksy
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2006, 11:20   #343
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Waar ik laatst ineens over zat na te denken is of je haar door gebruik van de lasercomb afhankelijk zou kunnen raken aan het laserlicht? Net zoals haar na gebruik van minoxidil verslaafd gaat raken aan de minox. Misschien is het heel vreemd, maar ik dacht er aan omdat de laser (dacht ik) net als minox zorgt voor een haargroeistimulerend effect. Ik zou echter nooit minox willen gebruiken omdat het ook gezonde haren afhankelijk zou kunnen maken. Maar ik hoop dus niet dat dit bij de lasercomb het geval is. Ik zou geen gezonde haartjes afhankelijk willen maken aan de lasercomb. Weet iemand hier iets van af?
Ik ben geen gebruiker van Minox en/of Lasercomb, maar wat me goed denkbaar lijkt is dat als je stopt het 'de behaalde winst' gewoonweg verloren gaat en aga zijn weg ongestoord weer vervolgd.
Maar geldt dit niet voor alle medicatie/groeimiddelen dan eigenlijk? Als je met minox stopt krijg je onherroepelijk een inhaaleffect, maar als je stopt met fina,duta,diane/andro of wat dan ook toch ook? Weet voor mezelf zeker dat als ik morgen stop met m'n regime ik volgende maand maar beter de stofzuiger onder m'n haar kan hangen om alles op te vangen. Dit, terwijl m'n regime eigenlijk niet eens echt 'aanslaat'.
Ik lees wel vaker dat mensen gereserveerd zijn tov minox gebruik vanwege hetgeen jij schrijft, maar ook na stoppen met minox verlies je alleen haren die je sowieso verloren zou hebben als je niets had gedaan. Een enkeling hier meldt dikker haar in het - niet aga gebied- het enige dat je daarvan hoeft te verwachten is dat het wederom de normale -natuurlijke hoeveelheid wordt die je altijd had.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 17:59   #344
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Diksy en Kas,

Bedankt voor jullie reactie. Maar ik geloof dat jullie m'n vraag niet hebben begrepen, of dat ik de vraag te vaag heb gesteld. Wat ik graag zou willen weten is of ook compleet gezonde haren die door de lasercomb worden beschenen afhankelijk kunnen worden van het laserlicht. Als ik het goed begrijp kan dit bij minoxidil for some reason wel heb ik begrepen.

Maar dat is dus mijn vraag.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2006, 18:29   #345
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
huh?

De lasercomb werkt toch door mutaties aan het haar te brengen, waardoor DHT niet maar kan binden?

Waarom zou een mutatie ongedaan worden gemaakt zonder laserlicht?
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Protopic EN Lasercomb combi: gevaarlijk?!? Guoy Overige behandelingen 16 24 augustus 2009 01:10
Nog steeds haaruitval 2,5 na zwangerschap lindaw Haarproblemen bij vrouwen 18 8 augustus 2009 17:37
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.