Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 november 2017, 21:10   #1
Hverm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Dringende vraag over eerste wassing

Hallo, ik heb net (maandag) een FUE achter de rug bij Esteworld en moest vandaag mijn eerste wassing doen. Na het aanbrengen en laten indringen van de lotion, heb ik echter de allergrootste moeite om de lotion weer te verwijderen. Zie foto in bijlage. Dit is na twee spoelingen met shampoo. De lotion blijft echt op de hoofdhoofd plakken. Is dit de bedoeling? Ik kon dit niet goed zien bij de wassing in Esteworld zelf. Er werd benadrukt om zeker niet te wrijven bij de eerste wassingen, vandaar dat ik erg voorzichtig ben. Deppen met een papier doekje brengt ook geen soelaas omdat de korte haren in de weg zitten. Alle hulp en advies is erg welkom!! Alvast bedankt!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Lotion.jpg‎ (136,2 KB, 86x gelezen)
Hverm is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2017, 21:32   #2
NAV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2017
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hverm Bekijk bericht
Hallo, ik heb net (maandag) een FUE achter de rug bij Esteworld en moest vandaag mijn eerste wassing doen. Na het aanbrengen en laten indringen van de lotion, heb ik echter de allergrootste moeite om de lotion weer te verwijderen. Zie foto in bijlage. Dit is na twee spoelingen met shampoo. De lotion blijft echt op de hoofdhoofd plakken. Is dit de bedoeling? Ik kon dit niet goed zien bij de wassing in Esteworld zelf. Er werd benadrukt om zeker niet te wrijven bij de eerste wassingen, vandaar dat ik erg voorzichtig ben. Deppen met een papier doekje brengt ook geen soelaas omdat de korte haren in de weg zitten. Alle hulp en advies is erg welkom!! Alvast bedankt!
Klopt bij de eerste paar wassingen gaat dat ook vrij lastig ik heb mijn HT nu 2 weken terug gehad en ja als je zoveel ervoor betaald hebt en je wilt de beste resultaat ben je ook heel voorzichtig

Maar maak je niet druk als jr morgen wakker wordt dan zal je merken dat het al aardig weg is
NAV is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2017, 21:46   #3
Hverm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Bedankt voor je reactie NAV. Ik kreeg ondertussen ook een berichtje van Hidde dat ik te voorzichtig ben. Je hebt helemaal gelijk; je hebt veel betaald en je wil het niet verknoeien. Na drie shampoo-beurten krijg ik het er nog niet uit. Ik ben dan gaan deppen met zachte papieren zakdoeken en heb het toch voor 60% kunnen verminderen. Misschien gebruikte ik ook teveel lotion? Erg moeilijk in te schatten. De hoeveelheid werd niet vermeld. De instructie bij Esteworld was erg gehaast omdat ik mijn vliegtuig moest halen. Bovendien leek de shampoo bij hen heel veel te schuimen wat het aanbrengen vergemakkelijkt. De meegekregen shampoo doet niet zo erg veel. Alvast bedankt voor alle hulp en geruststellingen!
Hverm is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2017, 22:25   #4
NAV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 september 2017
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hverm Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie NAV. Ik kreeg ondertussen ook een berichtje van Hidde dat ik te voorzichtig ben. Je hebt helemaal gelijk; je hebt veel betaald en je wil het niet verknoeien. Na drie shampoo-beurten krijg ik het er nog niet uit. Ik ben dan gaan deppen met zachte papieren zakdoeken en heb het toch voor 60% kunnen verminderen. Misschien gebruikte ik ook teveel lotion? Erg moeilijk in te schatten. De hoeveelheid werd niet vermeld. De instructie bij Esteworld was erg gehaast omdat ik mijn vliegtuig moest halen. Bovendien leek de shampoo bij hen heel veel te schuimen wat het aanbrengen vergemakkelijkt. De meegekregen shampoo doet niet zo erg veel. Alvast bedankt voor alle hulp en geruststellingen!
Geen dank succes met je herstel
NAV is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2017, 10:11   #5
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hverm Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie NAV. Ik kreeg ondertussen ook een berichtje van Hidde dat ik te voorzichtig ben. Je hebt helemaal gelijk; je hebt veel betaald en je wil het niet verknoeien. Na drie shampoo-beurten krijg ik het er nog niet uit. Ik ben dan gaan deppen met zachte papieren zakdoeken en heb het toch voor 60% kunnen verminderen. Misschien gebruikte ik ook teveel lotion? Erg moeilijk in te schatten. De hoeveelheid werd niet vermeld. De instructie bij Esteworld was erg gehaast omdat ik mijn vliegtuig moest halen. Bovendien leek de shampoo bij hen heel veel te schuimen wat het aanbrengen vergemakkelijkt. De meegekregen shampoo doet niet zo erg veel. Alvast bedankt voor alle hulp en geruststellingen!
Je kan nooit teveel lotion gebruiken. Ik legde er een heel dikke laag op, liet het ruim een half uur trekken en dan onder een lauwe zachte waterstraal gedurende 45min tot soms wel een uur. Ik liet de shampoo ook een twintig minuten intrekken na het rijkelijk aanbrengen. Dan droogdeppen met keukenpapier. De eerste dagen mag je zachtjes masseren maar na dag acht mag je al goed doormasseren. Zo ga je de velletjes en korstjes makkelijk weg krijgen. Succes!
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 15:16   #6
Hverm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juni 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Bedankt voor je bericht M. Hayden! Dus het is de bedoeling dat de korstjes na dag 10 zoveel mogelijk verdwijnen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze anders het haarzakje doen stikken. Is dit zo? Of larie? De implantatiezone is nog steeds zo goed als gevoelloos. Hoe lang blijft dit zo in jullie ervaring?
Hverm is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 16:02   #7
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Haarzakjes kunnen niet verstikken. ze worden gevoed vanuit bloedtoevoer.
Voor de huid is het wel beter dat er geen dikke korstlaag op zit.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2017, 16:04   #8
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Korstjes maken de kans op infecties groter omdat er bacteriën onder en tussen kunnen nestelen. Vandaar dat je de korstjes die los zitten ook graag weg wilt wassen/spoelen. Voorzichtigheid is uiteraard belangrijk.

Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.