Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 juli 2006, 23:37   #31
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
hehe...een realist...eindelijk

Technologie zorgt dat alles sneller gaat, de mensheid incluus...

Opzich, er zijn (goedkopere) alternatieven voor olie...maar daar willen veel overheden niet aan (C2H5OH/ethanol/alcohol als brandstof, schijnt al veel in braziliλ gebruikt te worden) waarom doen wij dit niet? omdat onze overheid met alcohol geen verhogingen kan eisen bij elke gebeurtenis, zoals met benzine/olie (o..er is een oorlog...benzine gaat omhoog...)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 01:53   #32
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
hehe...een realist...eindelijk
Ja ja, je schaart je nu snel achter AntonieH met deze opmerking. Maar zijn realisme komt voort uit betrokkenheid en menslievendheid, en het jouwe uit onverschilligheid. En dat is het hele verschil.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 01:58   #33
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
onverschilligheid...dus je denkt echt dat ik het liefst 3/4 van de wereldbevolking dood wil hebben??

Nee....ik zeg alleen dat het puur feitelijk een oplossing zou zijn, maar niemand kan daar mee leven, met het feit zoveel dood op zn geweten te hebben...das onmenselijk...

en daarom is het zo moeilijk...tuurlijk moet je mensen helpen, die geen eten hebben...alleen consequentioneel is het misschien een niet zo slimme wet, omdat je met dat eten (bijv) alleen maar meer hongerige monden creeert...
Hoe zou jij het vinden als je een van die arme hongerige kinderen in een 3e wereldland zou zijn...dan wil je eten, groeien, en (naar hun beleving) veel kinderen krijgen, die jou zekerheid van een oude dag geven

Edit: tiuri, je kan soms met je opmerkingen kort door de bocht komen, wat ik zeg is vaak controversieel, maar ik probeer het voorzichtig te brengen...een opmerking als "Ja ja, je schaart je nu snel achter AntonieH met deze opmerking. Maar zijn realisme komt voort uit betrokkenheid en menslievendheid, en het jouwe uit onverschilligheid. En dat is het hele verschil."
kan persoonlijk aankomen...ik probeer hier alleen een discussie op gang te houden....
dit is een probleem dat de hele mensheid aangaat, maar weinigen durven het uit te spreken, dus als ik een poging doe, moet je niet aan komen met onverschilligheid

--> dit is dus ook niet om hard tegen je te doen, maar meer om mn posts duidelijker te maken voor andere lezers (waaronder jij)
__________________
Regime:
noks

Laatst gewijzigd door another; 25 juli 2006 om 02:03
another is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 02:49   #34
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Wat men ook niet graag wil zien is hoe vreselijk belangrijk olie is. Als nu accuut de oliekraan dicht zou gaan, dan tellen we binnen een jaar de doden al niet meer in de honderden miljoenen, maar in de miljarden. Hier in Nederland blijven we uiteindelijk met wat mazzel nog met 1 of 2 miljoen mensen over (aangenomen dat we niet weggezuiverd worden door een ander volk dat onze aardgasbel nog een paar jaar wil gebruiken).

Of het dus zo raar is dat er oorlogen om olie gevoerd worden ... ik voorzie er eigenlijk nog wel meer, maar ja, Rusland zal Siberie wel beschermen met atoomwapens, dus het zal een vuile oorlog worden.
Ik snap absoluut niet waar je dit op baseert. Waarom gaan er miljarden mensen dood als er nu geen olie meer is?

Kijk. Het leuke van olie is dat als je het verbrand het enorm veel CO2 uitstoot met zich meebrengt. CO2 houdt energie vast die normaal gesproken weer het heelal in wordt gestoten. Maar we houden op dit moment lekker veel energie vast zodat we het lekker warm hebben. Deze warmte laat nu rustig de ijsbergen smelten en zeewater uitzetten. Ook zal het stijgen van de temperatuur ervoor zorgen dat er enorm veel methaan in de atmosfeer terecht komt. Methaan zit namelijk voor een groot deel in in ijs (permafrost) opgeslagen in grote delen van siberie en andere delen van azie, maar ook op vele plaatsen in de oceaan. Eιn molecuul methaan kan meer dan 200 keer zoveel warmte vasthouden als een molecuul CO2. CO2 laat het zeeijs nu langzaam afsmelten. Zodra het ijs begint te smelten waar methaan in zit opgeslagen zal het smelten van de polen dus vele malen sneller gaan dan wanneer het enkel om CO2 gaat. Als deze methaanvelden beginnen te ontdooien zal in een rap tempo ook al het landijs gaan smelten wat zich op de polen bevindt. Zodra het landijs aan de beurt is zijn we pas echt de pineut. Dit landijs kan binnen tien jaar voor een enorm groot deel afsmelten. Zodra dit te snel gebeurt kan er een zogenaamde zoetwaterlens ontstaan rond de noordpool. Kut genoeg wordt hier ook diepwater gevormd wat de thermohaline circulatie van de oceaan draaiende houdt. (De thermohaline circulatie van de oceaan ontstaat door verschillen in zoutgehaltes en temperaturen van het oceaanwater. Zoet/warm is licht en zout/koud is zwaar.) De zoetwaterlens zorgt er dus voor dat er plotsklaps geen diepwater meer wordt gevormd aangezien het water te zoet is om te zinken. Het resultaat is dat de THC ophoudt met draaien. Vervolgens wordt een groot deel van de energie die bij de evenaar binnenkomt niet meer doorgegeven aan de noordelijke regionen waar wij wonen en al helemaal niets meer aan de noord en zuidpool. Aangezien de overgrote meerderheid van de energie die rond de evenaar op aarde komt over de aarde wordt verspreid via de thermohaline circulatie oftewel THC zal het behoorlijk sneu zijn als deze ineens stil komt te liggen......... Het resultaat van een stilstaande THC zal een soort van The Day After Tomorrow situatie met zich meebrengen, maar niet in een week zoals in de film, maar in ongeveer tien jaar. Maar maak je niet druk! Onze tijd zal het wel duren! Alleen de kinderen van onze kinderen leven in een schijtsituatie. Maar ja, who gives a fuck?



Hierboven een vereenvoudigde voorstelling van de THC.

Nee lieve mensen, de oorlogen om olie zullen nog maar enkele tientallen jaren duren. Rond 2060 is het op! Drinkwater is dan belangrijker. Het midden van de VS heeft al lang geen water meer en pompen ze maar uit de Colorado en de Mississippi. Ook California is op. In de afgelopen 20 jaar is hier de grondwaterspiegel met ongeveer 13 meter gedaald enkel en alleen om The American Dream levende te houden. Vroeg of laat zal de VS dit merken en dan zijn de spreekwoordelijke rapen gaar.

Maar neem mijn opmerkingen met een korreltje zout. Ik ben een geboren pessimist.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 02:52   #35
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dfasd
je had de vergelijking bijna niet schever kunnen trekken
dfasd, waar de fuck ben je jongen. Je bent me nog een uitleg verschuldigd.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 02:56   #36
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
tuurlijk doet de US dat...maari k heb ene onverklaarbare voorliefde voor dat land
Zou je een kort betoog kunnen geven waarop je deze voorliefde baseert? Ik ben enorm benieuwd!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 03:07   #37
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Het voordeel van om geboren te worden als Pallestijn is dat je een belangrijk levensdoel hebt. Je bent namelijk geboren in een land waar je door Joden wordt behaldeld zoals Joden in de tweede wereldoorlog werden behaldeld. Ironisch maar waar. Je hebt een land waarvoor je kunt vechten. Je hebt geen tanks of andere grote wapens, maar je hebt wel je eigen lichaam. Je kunt jezelf opblazen op voor jou gevoel tactische plaatsen. Hoewel dit vechten voor je land bijna ondoenlijk is omdat je de underdog bent geeft het toch een gevoel van idealisme. Ons tegen de onderdrukker! Vechten voor het land waarvan je houdt, houdt mensen blijkbaar op de been. In het westen is dit levensdoel allang weg. Alles is veilig en zonder opstakels. Het enige wat je als westerling kan doen is het materialistisch gezien beter voor elkaar proberen te krijgen dan je ouders of vrienden. Sommige mensen houdt dit op de been, anderen niet.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 04:47   #38
ietsmethaar
VIP
 
ietsmethaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2006
Berichten: 92
Gezellige avatar heb je daar, maar slechter dan de vorige kon haast niet. Van slecht naar treurig zullen we maar zeggen. Smaak is iets persoonlijks. Als er geen olie meer geleverd wordt, valt de hele moderne samenleving stil. Er wordt dan bijna geen geld meer verdiend. Voedsel kan niet meer over lange afstanden geleverd worden. Mensen zullen elkaar de hersenen in slaan en/of verhongeren. Mensen met een moestuin maken er een vesting van. Zoiets zal AH wel bedoelen. Hij weet er vast een mooier verhaal van te maken.
ietsmethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 09:44   #39
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Ik snap absoluut niet waar je dit op baseert. Waarom gaan er miljarden mensen dood als er nu geen olie meer is?
Bijna alles loopt op olie, Guoy, van de trekkers om de oogsten mee binnen te halen tot de auto's om het naar de markt te voeren. Jij hebt niks in huis wat geen olie nodig had om er te komen. Je eet en drinkt je hele leven al voornamelijk zaken die er alleen voor je zijn dankzij olie. Zelfs je kleren zijn voor een belangrijk deel op oliebasis.

Reken eens uit hoeveel landoppervlak je nodig zult hebben in Nederland voor stookhout (warmte in de winter), vlasteelt (kleding), veeteelt (kleding; leer) en grasland (transport; paarden) ... er zou met 16.000.000 inwoners ruimte te kort zijn daarvoor ... en dan heb je nog niet eens land gereserveerd om voedsel te verbouwen.

Het grootste deel van de wereld zou terug moeten vallen op een bevolkingsniveau zoals dat was aan het begin van de 19e eeuw. Landbouw met paarden en menskracht, 90% van de bevolking werkzaam in de landbouw. Pak 'm beet 1 miljard mensen dus ... misschien 2 miljard als we er van uit gaan dat we tijdens onze olieverslaving toch nuttige dingen hebben geleerd waar we geen olie voor nodig hebben om ze in de praktijk te brengen.

Het verhaal over hoe slecht het verstoken van olie is ken ik ook maar al te goed. Maar dat het slecht is betekent niet dat we automatisch beter af zijn zonder. Olie is net als crack cocaine ...om er vanaf te komen moet je echt helemaal stuk gaan.

Ik hoop dat wij als beschaving een manier vinden om deze grondstof te vervangen, voor we de Maya's en de Babyloniers achterna gaan. Hun grondstof was vruchtbare landbouwgrond. Die konden ze uiteindelijk niet vervangen en dus verdwenen ze onder het oerwoud en onder het zand.

Hoe meer ik over dit soort zaken nadenk, hoe meer ik besef dat het wel makkelijk is om oplossingen te roepen, maar dat die oplossingen ofwel gewoon geen zoden aan de dijk zetten of erger zijn dan de kwaal of op de lange termijn de kwaal alleen maar verergeren.

Liefst zou ik me vaak onthouden van oordelen. Er is niks goeds dat geen kwaad doet en geen kwaad dat ook geen goede kanten heeft. Het beste wat je kunt doen is luisteren naar je gevoel, maar altijd ook blijven luisteren naar anderen.

Dat laatste geldt dus ook voor die situatie in Libanon. Altijd maar zoeken naar schuld en niet echt willen luisteren. Wijzen is zo makkelijk! A deed dit en daarom doet B dat en C moet zijn mond houden want in 1200 hield die er huis, gekleed in een kleed met een rood kruis erop.

De enige democratie in de regio haalt rare streken uit, door fanatiekelingen geleide terreurbewegingen vervullen een belangrijke sociale rol en ondertussen lijkt de waarde van een mensenleven wel heel sterk gedaald te zijn.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 11:11   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik ga even mee in het off-topic doemdenken.

Ik denk dat het broeikaseffect en de smeltende ijskappen het grootste probleem worden van de mensheid. Tot mijn grote verbijstering wordt het door de politiek nog steeds gezien als een 'links issue' en Bush ontkent geloof ik nog steeds de link tussen CO2-uitstoot en global warming. Maar daar zal hij vanzelf nog wel achter komen.

Ik zie het niet gebeuren dat landen het voor elkaar krijgen om effectief met elkaar samen te werken om CO2-uitstoot in 10 jaar tijd met 90% te verlagen (wat volgens mij ongeveer nodig is om het tij te keren). Zeker niet met idiote egocentrische regeringen als die van de VS en China. Ook de Europese eenwording gaat te sloom om het probleem hier effectief aan te pakken.

We zijn dus de lul als er nix gebeurt, Amsterdam is over een flink aantal decennia alleen nog met een duikbrilletje op te zien. De enige mogelijke redding voor de problemen is in mijn ogen de wetenschap. Hopelijk wordt er een manier gevonden om het broeikasgas om te zetten in minder schadelijke stoffen of om de ijskappen kunstmatig in stand te houden. Dat zou dan enige uitstel van executie kunnen betekenen.

Maar op de lange termijn zal de mensheid het zeker verpesten denk ik, al is het maar omdat het zeer onwaarschijnlijk is dat er nog 200 jaar verstrijken zonder dat er een enorme kernramp zal plaatsvinden.

Op de lange termijn is er dus weinig reden tot optimisme als je het mij vraagt. Hoewel het de vraag is in hoeverre het een drama is als de mensheid verdwijnt. Want met een hoop mooie dingen verdwijnt er dan ook een hoop ellende.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgiλ
Haarwoordenboekje • Huishoudelijk reglement • Suggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 12:20   #41
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Ik zat het ook zo te denken lekker off topic

Ik denk dat het allemaal niet zo snel zal lopen met de aarde.
Er zijn echt zoveel kansen om de aarde om zeep te helpen bv: meteoriet, kernramp, super vulkaan(die zorgt voor een ijstijd enz), opwarming,...
Er zal wel eens een ramp komen daardoor zullen er een heel deel mensen sneuvelen maar de wereld zal nog altijd blijven draaien.
Als neem nu de olie na 60 jaar op zal zijn zal er zeker iets nieuws voor handen zijn. Ook zal dit zo zijn met andere stoffen van olie om kledij te maken enz.

De vraag is ofdat Nederland dan nog niet ondergelopen zal zijn of dat de mensen in Chili nog buiten kunnen lopen zonder onmiddelijk te verbranden.
Zo zal de wereld zich aanpassen: mensen gaan vlugger dood door kanker(huid,long, enz), vervuiling. Zo zullen wijzelf zorgen voor een bevolkingsafname.

Ik vraag mezelf af ofdat we onze maatschappij wel nog kunnen verder bouwen zoals Guoy al zei: we worden lui. We zouden beter eens vallen dan zouden we weer beter ons best gaan doen bv 11 september: "heel" Amerika stond dichter bij elkaar.

Ik ben eerder optimist meer realist dan pessimist.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 13:05   #42
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
ik kan geen betoog geven over mn voorliefde...omdat het onverklaarbaar is

en als de olie op is...dan geld wel het recht van de sterkste...dan is het niet meer...de zakenman met zn geldje die alles overheerst...nee, dan komt het neer op de tijd voor de industrie (tenzij er alternatieven gevonden worden)

Dus, wil je de oliecrisis voor zijn: ga dan heel hard trainen, en sla veel voedsel in ^^
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 13:23   #43
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Zo overleef je niet koop gewoon een ak .
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 18:06   #44
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
of een m16 ^^
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2006, 19:50   #45
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Weer die domme voorliefde voor Amerika
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie bestelde al een haarstukje uit het oosten REVENGE AGA - Algemeen 0 31 mei 2004 13:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.