Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2006, 21:47   #46
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Zo overleef je niet koop gewoon een ak .
Moet jij als belg zijnde niet voor de p90 gaan?
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 00:19   #47
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Vind ik wel geen mis wapen moet ik zeggen.
Ik speel er wel nog eens mee in counter strike.
Nee eigenlijk ben ik meer voor de minimi die ons land aan Nepal geleverd heeft.
(http://www.fnherstal.com/html/Index.htm
Dan naar Small Arms - machine guns - minimi)
En die een politiek relletje opgeleverd heeft.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 15:55   #48
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Over de VN-post die Israël gisteren heeft aangevallen waarbij 4 doden zijn gevallen:



Ik geloof er NIETS van dat dit een ongelukje was!!!

Sympathiek land, dat Israël. Ze hebben het voor mij nu voorgoed verpest.

Walgelijk!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 16:41   #49
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Maar wat zou dan de reden zijn van Israël zijn om toch op de VN post te blijven schieten?
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 20:02   #50
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
inderdaad...als je tegen israel bent...onderbouw het dan in ieder geval...Wat voor voordelen heeft Israël aan het vuren op een VN post?

Trouwens, ik weet dat de meeste anti-Israel mensen tegen israel zijn omdat ze land hebben ingepikt (kortweg) van de palestijnen...en dat het 'bijbelse tijden' argument niet telt...

Waarom niet?
De bijbel bevat een heleboel historische feiten, waaronder het feit dat israel van de joden was...zouden hun niet hun land mogen hebben?
>>ALLE<< Joden zijn welkom in Israel,.,,

Waarom kunnen dan niet ALLE moslims in het midden oosten samenleven..
ik vind het echt een agressief volkje (als je er een muur om zou bouwen, zouden ze elkaar uitmoorden bij gebrek aan westerlingen)...en vind het goed dat US/israel er tegenop durft ...en dat US redenen stiekem olie zijn...tsja...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 20:55   #51
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
inderdaad...als je tegen israel bent...onderbouw het dan in ieder geval...Wat voor voordelen heeft Israël aan het vuren op een VN post?

Trouwens, ik weet dat de meeste anti-Israel mensen tegen israel zijn omdat ze land hebben ingepikt (kortweg) van de palestijnen...en dat het 'bijbelse tijden' argument niet telt...

Waarom niet?
De bijbel bevat een heleboel historische feiten, waaronder het feit dat israel van de joden was...zouden hun niet hun land mogen hebben?
Lekker redeneren is dat. Dat kan toch niet... Feit is, Israël heeft onrechtmatig land ingepikt van de Palestijnen, maar omdat dat zogenaamd hun beloofde land van god hebben gekregen, mogen ze het maar hebben van je.

Groot-Brittanië is vroeger trouwens van de Kelten geweest, maar waren dacht ik naar Schotland/Ierland verjaagt na de grote volksverhuizing. Dus omdat het vroeger van de Kelten is geweest, zou het eigenlijk volgens jou redenering nog steeds van hun zijn?


I know, bagger voorbeeld, maar ik kon niets beters verzinnen
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 23:26   #52
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
"Israël heeft onrechtmatig land ingepikt van de Palestijnen...."

Nee...Israel was van de joden, de palestijnen namen het, en Israel neemt het weer terug...

De keltische 'godsdienst'/levensstijl bestaat niet meer (op een select groepje na?)....dus die redenering gaat niet op...

Mijn punt is...het hele joodse geloof draait om het huidige israel...
terwijl het islamitische geloof (op jeruzalem na) draait om gebied wat al in hun handen is...

Moeten ze dat gedeelte dan ook nog hebben...een wereldgeloof, zonder eigen land?
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2006, 23:59   #53
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Another, je begint steeds vreemder te worden. Eerst zeg je dat Pallestijnen Israel van de joden hebben afgepakt en dat ze het daarom gewoon moeten terug geven. Dit is allemaal heel logisch voor jou. Nou, jou favoriete uberland de VS hebben hun land van Indianen afgepakt en op een nogal wat griezeligere manier dan Pallestijnen land van Joden "afpakken". Zullen we dan ook maar weer alle blanke Amerikanen terug brengen naar Europa en Alle zwarte Amerikanen terug brengen naar Afrika? Nee he?

Daarnaast ben je belachelijk bezig dat Tiuri zou moeten onderbouwen waarom het slecht is van Israel om op VN posten te schieten. Euhm.... ik denk dat Israel of jij dat maar eens zou moeten onderbouwen waarom Israel dat deed. Als je de hele dag herhaaldelijk op een VN basis gaat schieten en 's avonds gaat zeggen dat het een foutje was, dan denk jij toch niet serieus dat het machtige Israel de hele dag een foutje gaat maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
inderdaad...als je tegen israel bent...onderbouw het dan in ieder geval...Wat voor voordelen heeft Israël aan het vuren op een VN post?
Je wilt blijkbaar gaan ontkennen dat het gemeend was. Lekkere boel is dat! "Het was niet gemeend, want ik kan er geen voordeel voor Israel in zien! Het zal dus wel een foutje zijn!" Nou ik zou nu ook niet zo 1,2,3 een voordeel kunnen noemen voor Adolfje om in een Joodloze wereld te leven. Toch leek het hem een puik plan. Maar omdat ik geen voordeel voor hem kan zien wil nog niet zeggen dat het niet gemeend was. Ik ben wel de laatste die de holocaust gaat ontkennen. (Sorry, misschien een te heftige vergelijking.)

Citaat:
Trouwens, ik weet dat de meeste anti-Israel mensen tegen israel zijn omdat ze land hebben ingepikt (kortweg) van de palestijnen...en dat het 'bijbelse tijden' argument niet telt...

Waarom niet?
De bijbel bevat een heleboel historische feiten, waaronder het feit dat israel van de joden was...zouden hun niet hun land mogen hebben?
>>ALLE<< Joden zijn welkom in Israel,.,,

Waarom kunnen dan niet ALLE moslims in het midden oosten samenleven..
ik vind het echt een agressief volkje (als je er een muur om zou bouwen, zouden ze elkaar uitmoorden bij gebrek aan westerlingen)...en vind het goed dat US/israel er tegenop durft ...en dat US redenen stiekem olie zijn...tsja...
Nou goed, ik zal hier niet eens op reageren omdat het zo idioot is dat het typen van tegenargumenten me al aan knarsentanden doet denken. En daar heb ik geen zin in! Ik ga slapen!

Ik zegen u allen.

xxx,

Guoy
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 00:38   #54
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
chill ^^ het is maar een discussie (we zijn hier harder aan het discussiëren dan een gemiddeld 2e kamer debat )

Zullen we dan ook maar weer alle blanke Amerikanen terug brengen naar Europa en Alle zwarte Amerikanen terug brengen naar Afrika? Nee he?

Euhm...zei ik ooit..dat ik daar voor/tegen was...Ik vind het ook belachelijk dat dat is gebeurt...en das ook een van de vlekken in de geschiedenis van US...

Daarnaast ben je belachelijk bezig dat Tiuri zou moeten onderbouwen waarom het slecht is van Israel om op VN posten te schieten

Ja, maar puur omdat ik het voordeel er van niet zie

(ow,,en hitler wou de joden weghebben, omdat hij niet werd toegelaten op een <dacht joodse> kunstacademie...en daardoor op straat kwam, door het leven in de onderste laag van de samenleving zag hij dat veel joden het wel goed hadden...in zijn ogen waren joden dus banendieven..en waren ze ook nog eens inferieur aan het arische ras...daarom wou hij de joden weghebben..(ff voor de duidelijkheid...daar ben ik dus tegen, voor het geval iemand me daar ook nog van beschuldigd ))

Maar zeg me dan in ieder geval...waarom mogen de Joden geen eigen land hebben voor hun geloof?

Ze willen maar 1 stad..Jeruzalem, Moslims (en andere geloven) mogen daar best komen, maar de stad is in het bezit van Israel.

Tuurlijk is het fout om een VN basis te beschieten, maar nogmaals, strategisch is get een domme zet...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 20:49   #55
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
dfasd, waar de fuck ben je jongen. Je bent me nog een uitleg verschuldigd.
sorry, mijn internet lag er uit.

Kijk, een virus evolueert zelf ook. Alleen de eigenschap van een virus is dat het veel sneller evolueert dan dat de mensen er medicijnen tegen kunnen ontwikkelen die het kunnen bestrijden. Als we kanker onder controle hebben komt aids, als we dat onder controle hebben komt er misschien weer een nieuw virus dat we wel kunnen proberen te bestrijden.
Mijn inziens is dit een trucje van de evolutie om de overbevolking tegen te gaan.

Zeg maar hetzelfde idee dat je ook resistentie kunt opbouwen tegen antibiotica, dus artsen nogal terughoudend zijn om het voor te schrijven bij een simpel verkoudheidje.

Je kunt de evolutie niet proberen te verslaan.

Maar het is nu echt wel hopeloos off-topic hehe :d
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2006, 21:00   #56
dfasd
HaarWeb lid
 
dfasd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 april 2006
Berichten: 209
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Het voordeel van om geboren te worden als Pallestijn is dat je een belangrijk levensdoel hebt. Je bent namelijk geboren in een land waar je door Joden wordt behaldeld zoals Joden in de tweede wereldoorlog werden behaldeld. Ironisch maar waar. Je hebt een land waarvoor je kunt vechten. Je hebt geen tanks of andere grote wapens, maar je hebt wel je eigen lichaam. Je kunt jezelf opblazen op voor jou gevoel tactische plaatsen. Hoewel dit vechten voor je land bijna ondoenlijk is omdat je de underdog bent geeft het toch een gevoel van idealisme.
Bedoel je daar al die gasovens mee die de Joden hebben gebouwd om het Palestijnse volk structureel mee uit te moorden ?

En over die underdog . Een land met 5 miljoen "joden" tegen een directe omgeving van 200 miljoen arabieren. Dan vraag ik me af wie de underdog is.

Stel dat alle joden Israel zouden verlaten, beginnen de Arabieren met elkaar te vechten in het "beloofde land"
dfasd is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2006, 17:43   #57
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another
inderdaad...als je tegen israel bent...onderbouw het dan in ieder geval...Wat voor voordelen heeft Israël aan het vuren op een VN post?

Trouwens, ik weet dat de meeste anti-Israel mensen tegen israel zijn omdat ze land hebben ingepikt (kortweg) van de palestijnen...en dat het 'bijbelse tijden' argument niet telt...

Waarom niet?
De bijbel bevat een heleboel historische feiten, waaronder het feit dat israel van de joden was...zouden hun niet hun land mogen hebben?
>>ALLE<< Joden zijn welkom in Israel,.,,

Waarom kunnen dan niet ALLE moslims in het midden oosten samenleven..
ik vind het echt een agressief volkje (als je er een muur om zou bouwen, zouden ze elkaar uitmoorden bij gebrek aan westerlingen)...en vind het goed dat US/israel er tegenop durft ...en dat US redenen stiekem olie zijn...tsja...
1) Welk voordeel heeft Israel om een post kapot te schieten als het geen fout was.
Israel denkt dat het door de VN de Hezbollah zo groot is geworden.
(de VN had maar een klein mandaat)
Hoe minder pottekijkers hoe beter (kijk maar naar de VS toen ze Irak binnen vielen bepaalde zenders bombarderen)
Ze denken dat de VN alleen maar tegen hen is. Dat het nooit de andere veroordeelt. Endat ze toch niets kunnen doen.
2) Het is toch niet dat je een wereldgeloof hebt dat je een eigen stad moet hebben?(Tibet kun je niet vergelijken). Israel controleert die stad toch al?!?
En ze hebben toch al een land?
3) Ik vind als een land geen hondert(of minder) jaar van een volk is geweest dat het niet meer van hen is.(Ik weet wel dat ze misschien verdreven zijn maar als je afkomt met een vuil oud versleten boekje en zegt wij woonden hier x aantal geleden hier terug tegen mensen die daar hun hele leven leefden wat zou jij dan zeggen?
Ja tuurlijk hier heb je dat land)
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 00:40   #58
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
nou kijk...op dit moment heeft israel jeruzalem nog,...maar als het aan de (o.a.) palestijnen ligt...zsm niet meer...
Kijk op het nieuws...beide kanten hebben het niet over hun volk,...maar over hun geloof...dit is een geloofskwestie...

Daarom vind ik dat israel recht heeft op het huidige land...maar omdat ze dat niet krijgen, gaan zo oorlog voeren...Een wapenstilstand haalt niks uit...het moet maar eens escaleren...dat is de enige manier om dit te stoppen...

de VS en de UK hebben ook niet tegen hitler gezegd...als we nu stoppen gebeurt er voor de rest niks meer...(ja, dat hebben diplomaten wel gedaan, maar de legertop zag de realiteit in)...nee...ze moesten hitler verdrijven voordat er weer vrede kon komen...

Zo is dit ook, ik wijs bij deze oorlog geen hitleriaans figuur aan...maar de situatie is hetzelfde...vrede kan niet komen door praten, dan wakkert het oorlogsvuurtje zo weer aan, een escalatie, kan zorgen voor vrede op langere tijd...

er zullen nu wel anti-oorlog argumenten komen, en dat diplomatiek beter is enzo...ik sou dat het waar was...
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 01:13   #59
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Zo, ik ben even heerlijk ontspannen een lekker lang weekend weg geweest. Dus misschien reageer ik nu wat minder emotioneel en agressief op pro-Israel ideologieen.

Maar eerst; another, what is up met altijd 3 punten aan het eind van een zin inplaats van gewoon 1...?

Ok back to topic. Even de situatie van de palestijnen uitgelegd zoals staat geschreven in het boek van Joris Luyendijk getiteld "Het zijn net mensen". Het is geen citaat, aangezien ik het boek er nu niet bij kan hebben.

Hij legt het zo uit: stel er komt een idioot aan de macht in de verenigde staten die besluit alle Friesche mensen, of mensen met Friesche voorouders uit te moorden die leven in de VS. Na een aantal jaar van moorden wordt de gek tot stoppen gebracht. Overal ter wereld besluiten leiders dat er maar een eigen land moet worden opgericht voor deze arme Friezen. Maar waar komen de Friezen oorsrponkelijk vandaan? Uit Nederland! Het land Frisia moet worden opgericht in Nederland. De Nederlanders die er wonen moeten hier maar begrip voor hebben en plaats maken. De Nederlanders worden naar de slechtste plaatsen in het voormalig Nederland gedreven waar leven een stuk minder leuk en makkelijk is. Een Nederlandse groepering is het hier niet mee eens en gaat met een beperkte hoeveelheid wapens ten aanval richting het machtige Frisia. Frisia heeft wel een eigen leger wat Nederland niet heeft. Frisia voelt zich bedreigd en besluit nog meer land van de Nederlanders te pakken. De Nederlanders krijgen uiteindelijk Limburg, een stukkie Noord-Brabant en een eiland in Zeeland. Nederlanders vallen Frisia aan omdat ze het niet eens zijn met de gang van zaken. "Terrorisme!" roept CNN. Frisia valt Nederlandse dorpen aan om tegenwicht te bieden. Maar de Nederlanders hebben niet veel meer dan een paar stukjes provincie over en hier moeten ze het maar mee doen. Veel belangrijke wereldleiders zijn het hier mee eens.

Zo dit is de situatie van de pallestijnen voor Nederlanders wat begrijpelijker opgeschreven. Het is geen citaat, maar ongeveer. Ik heb er moeite mee om pro-"Frisia" te zijn, of mensen die "Frisia" gelijk geven.

Daarnaast is het bullshit dat Jeruzalem zo belangrijk is voor Israel dat zij het maar moeten hebben. Jeruzalem is even belangrijk voor Moslims als het is voor Christenen als het is voor Joden.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2006, 10:46   #60
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
Jeruzalem is even belangrijk voor Moslims als het is voor Christenen als het is voor Joden.

ja, en weetje, christenen en joden kunnen (op een uitzondering na) goed met elkaar overweg. Je ziet zo vaak bedevaartstochten naar jeruzalem van christenen en joden. Das geen probleem.
voor moslims is jeruzalem samen met mekka, en ngo een paar steden (die ik niet uit mn hoofd weet) belangrijk. En het probleem is, ('inheemse', vaak uit dorpjes afkomstige ) moslims hebben snel de neiging om anti-jood (en soms ook anti-christen) te zijn.

En om even in jouw manier van denken te blijven.
Streep het woordje Nederland dan weg, en vervang het door Europa.

Dàn is het beter te verklaren. Israël, een redelijk groot volk, heeft geen land, en wil zich settelen op de plaats waar het al zo lang woonde (logisch).
Islamieten vallen de israëlieten vervolgens aan, omdat ze de 'heilige stad nummer 375' hebben gekregen.
Doordat ze aanvallen op Israël uitoefenen, gaat Israël de tegenaanval in.

Ook een belangrijk punt waarom ik voor Israël ben.

-op bijna alle media valt te horen/zien/lezen wat joden zeggen en wat islamieten te zeggen hebben (en christenen in islamitische landen). allen willen ze de oorlog voorbij hebben (over het algemeen). Maar de manier waarop verschilt:

-Joden: willen de oorlog graag stoppen, omdat het onnodig bloed vergieten is, wel willen ze terroristische groeperingen weghebben (hetzij met oorlog, hetzij dmv gesprekken)
-Christenen: worden ook beschoten (omdat ze in die wijken wonen). En zeggen, dat ze willen dat Israël stopt met oorlog, maar wel begrip kunnen opbrengen voor hun standpunt
Islamieten: Willen dat de inferieure Israëlische parasieten die deel uitmaken van het Westerse bolwerk (de VS) worden uitgeroeid door de heilige strijders van Allah's verzet

ik kan niet tegen die taal ^^

Sorry als anderen er anders over denken, maar ik voel me vrijwel altijd bedreigd door moslims...ze hebben dan ook vaak een dreigende houding, misschien dat dat ook wel m'n oordeel beïnvloed.

(ow, en dat ik puntjes ... zet in plaats van een . tsja, weet niet, ik vind een tekst makkelijker te lezen, als het op zo'n wijze wordt verdeeld ^^)
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wie bestelde al een haarstukje uit het oosten REVENGE AGA - Algemeen 0 31 mei 2004 13:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.