Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
11 november 2023, 01:40 | #16 | |
HaarWeb lid
Geslacht: |
Citaat:
Daarnaast is creatine ook een supplement die ontzettend belangrijk is en ook als steeds belangrijker zal worden gezien om gezond(er) oud(er) te worden. Het dagelijks innemen van creatine heeft namelijk (ook) een positieve invloed op cognitieve functies, wat naar mijn mening nog veel belangrijker is. Ik neem dan ook dagelijks creatine in vanwege beide voordelen. Laatst gewijzigd door mickfoley; 11 november 2023 om 01:45 |
|
11 november 2023, 11:51 | #17 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Verschillende meta studies laten zien dat het effect verwaarloosbaar is. De effect sizes die er zijn (als die er al zijn) zijn klinisch niet echt relevant. Ook al kan je statistisch een effect waarnemen, dan betekent dit nog niet dat je hier iets aan hebt. Het cognitieve effect is ook alleen waarneembaar in oudere populaties 75+ jaar en niet in de jongere. Maar belangrijk om te onthouden. De meeste studies zijn slecht uitgevoerd of in onnatuurlijke omstandigheden. Dus de resultaten zijn ook zeer discutabel. Als je gewoon een normaal goed gevarieerd dieet hebt, is het effect waarschijnlijk compleet 0 - net zoals met de meeste supplementen. Maar als je geen problemen hebt met je nieren, lever, glycemia, waterhuishouding, spieren, maagproblemen, medicaties ect... dan moet je doen wat je zelf prettig vind |
|
11 november 2023, 19:57 | #18 |
HaarWeb lid
|
Wat jullie schrijven is interessant. Ik zal me er eens verder in verdiepen, in dit geval niet zoveel gedaan als jullie blijkbaar. Thanks voor de info!
|
12 november 2023, 19:48 | #19 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Althans ik heb sinds me 15 haaruitval, het is altijd het zelfde geweest met of zonder creatine. |
|
12 november 2023, 20:07 | #20 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
|
|
12 november 2023, 22:01 | #21 | |
HaarWeb lid
Citaat:
|
|
1 maart 2024, 22:02 | #22 |
HaarWeb lid
Wat is er aan de hand?
Maand 9 van de update.
Sinds kort, een paar weken. Merk ik dat mijn haaruitval weer actief is geworden, ik zie weer overal haren op me bed, bij het kammen van me haren tel ik er ongeveer 40 tal haren. Ik snap niet wat er aan de hand is? Ik heb niks veranderd aan mijn regime. Nog steeds Finasteride 1mg, nog steeds gebruik ik lotion minoxidil. Doe niks anders aan mijn haren. Voor de rest ervaar ik nog steeds geen negatieve symptomen, maar positief is er ook niet veel aan momenteel. Iemand die hier meer van weet, waarom dit komt? Ik ben wel van apotheek veranderd, in België maken ze finasteride zelf, maar ik vermoed dat 1mg finasteride overal hetzelfde moet en kan zijn? Slik de nieuwe finasteride van de nieuwe apotheek nu al 3-4 maanden en de shedding is een aantal weken bezig, dus ik weet niet of er een link is.. Moet zeggen dat ik er even niet goed van ben, het ging net zo goed. |
8 maart 2024, 12:30 | #23 |
HaarWeb lid
Soms heb je in periodes shedding. Gaat vanzelf over! Vooral het eerste jaar heb je soms echt een periode waar alles lijkt uit te vallen. Het komt sterker terug daarna!
|
20 maart 2024, 22:33 | #24 |
HaarWeb lid
|
Goed gezegd! Zeker doorzetten. Haar kan er in elk geval niet van uitvallen op de langere termijn.
|
31 maart 2024, 17:33 | #25 |
HaarWeb lid
Update maand 10.
Helaas is de shedding al 2 maanden bezig. Ik snap niet wat er scheelt, elke dag verlies ik weer haren als voor finasteride. Ik blijf wel volhouden, ik heb nog finasteride voor 4 maanden, ik ga nog 4 maanden slikken. Het effect van finasteride heeft in mijn geval tot nu toe maar paar maanden gewerkt.. Verlies vooral veel korte haartjes. Heb lange haren, mandot |
3 april 2024, 10:30 | #26 | |
HaarWeb lid
Citaat:
In ieder geval kan het niet dat finasteride haaruitval versnelt. De oorzaak van haaruitval is en blijft DHT (toch bij MPB), en finasteride onderdrukt die productie altijd gedeeltelijk. Dat finasteride niet bij iedereen even effectief is, is zo, maar zonder finasteride (of dutasteride) verliest elke kalende man ongetwijfeld nog meer haar dan mét. Misschien is voor jou finasteride niet effectief genoeg. Je zou kunnen switchen naar dutasteride? |
|
29 mei 2024, 22:35 | #27 |
HaarWeb lid
Update maand 10-11
Even weer een update maand 10-11
Na de enorme shedding van de afgelopen maanden, waar ik dacht dat de medicatie stopte met werken of niet sterk genoeg was, ik overwoog zelfs om te stoppen en/of dutasteride te gaan gebruiken is het helemaal omgeslagen. Amper nog haaruitval op te merken, haren zijn weer gezonder, voller, dikker. Qua haaruitval niks te zien. Ik heb haren tot aan mijn schouders en ik kamde elke dag tijdens de shedding, verloor ik makkelijk 100-120 haren. Nu amper 10 te zien. Ik hoop oprecht dat voorgoed die shedding fase voorbij ben en dit resultaat kan behouden. Maar ik ga niet te vroeg victorie kraaien. Maar voor nu, volhouden heeft beloond. |
7 juni 2024, 12:23 | #28 |
HaarWeb lid
|
Wat een fantastisch nieuws! geniet ervan.
|
16 juni 2024, 00:34 | #29 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Toen ik begon met minox, ik denk dat ik toen 21 was ofzo, (9 jaar terug), had ik echt een mega shed. Ik heb er nog nooit zo belachelijk uitgezien dus ik weet hoe vervelend het kan zijn. Gebruik je naast fina nog andere dingen? |
|
9 juli 2024, 21:18 | #30 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Ik gebruik naast 1 mg finasteride ook topical minoxidil. Minoxidil gebruik ik nu al jaren, denk jaar of 4-5. Of er ik wat van merk? Moeilijk te zeggen.. Moet zeggen dat sinds mijn haaruitval gestabiliseerd is, ik wat lakser ben geworden met gebruik van minoxidil. Probeer minimum 3x per week wel te gebruiken. Even een korte update en een korte schets van situatie. Nu jaar en bijna 1 maand aan finasteride 1mg per dag in combinatie met topical minoxidil. Maand 1-4 zag ik me haaruitval minder worden, dikker worden gezonder worden. Vanaf maand 4-9 ging het bergaf. Verloor enorm veel haar, vooral vanaf maand 7-9, de laatste maanden zag ik echt met plukken overal haar. Omdat ik haren heb tot me schouders, viel dit enorm op. Ik dacht dat de finasteride was uitgewerkt en ik moest overstappen naar dutasteride. Moet zeggen tijdens die enge gekke shedding fase van maand 7 tot 9 ik wel enorme shedding had maar geen kale plekken zag, bijvoorbeeld mijn inhammen werden niet groter en ook mijn kruin werd niet kaler. Vanaf maand 9 is het allemaal bergop gegaan en geniet ik van de resultaten. Dikker en voller haar, amper tot geen haaruitval. |
|
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|